Muziek / MusicMeter Live! / JOHAN: Verpletterend! Paradiso Amsterdam 9 oktober 2009
zoeken in:
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 12:20 uur
Voor de zoveelste keer dit jaar naar Johan getogen. Dit keer om verrast te worden door een trommelvlies terrorisend volume van een onscherpe band.
Ik moet helaas constateren dat Johan sinds de aankondiging van de split haar gebruikelijke niveau (in mijn aanwezigheid iig) niet meer gehaald heeft. Plus dat de hopeloze geluidsman, een vakman volgens de band zelf, het volledig af laat weten op welke locatie dan ook.
Waar de theatertoer nog aantoonde dat Johan een fenomenale, unieke topband is, laat deze laatste ronde de bewonderaars in vertwijfeling achter. Of ligt het aan mij?
Hier mijn review van de Paradiso show: Lees en huiver.
Zijn er nog andere geluiden over de Paradiso show en/of de laatste ronde van Johan?
Ik moet helaas constateren dat Johan sinds de aankondiging van de split haar gebruikelijke niveau (in mijn aanwezigheid iig) niet meer gehaald heeft. Plus dat de hopeloze geluidsman, een vakman volgens de band zelf, het volledig af laat weten op welke locatie dan ook.
Waar de theatertoer nog aantoonde dat Johan een fenomenale, unieke topband is, laat deze laatste ronde de bewonderaars in vertwijfeling achter. Of ligt het aan mij?
Hier mijn review van de Paradiso show: Lees en huiver.
Zijn er nog andere geluiden over de Paradiso show en/of de laatste ronde van Johan?
0
fastpulseboy
geplaatst: 15 oktober 2009, 15:24 uur
wat heb jij snel last van je oortjes zeg........
leuke stukjes tekst maar waarom iedere keer over dat volume?
Oordopjes een idee?
leuke stukjes tekst maar waarom iedere keer over dat volume?
Oordopjes een idee?
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 17:03 uur
Nou misschien wel idd. Maar waarom zou het niet meer zonder kunnen? Ik ga op oorlogspad als ik bands tegenkom die denken dat ze het recht hebben om je gehoor te beschadigen omdat je een kaartje gekocht hebt. Bovendien heeft Johan dit absoluut niet nodig. Sterker nog, het is schadelijk voor hun imago. Waarvan akte.
De meesten schijnen een ridicuul volume echter rock 'n roll te vinden. Ik vind het stuitend.
0
geplaatst: 15 oktober 2009, 18:40 uur
Sterker nog, het is schadelijk voor hun imago. Waarvan akte.
arts zeker, of moraalridder?
0
fastpulseboy
geplaatst: 16 oktober 2009, 10:56 uur
Ja!
Ik hou er van als een concert klinkt alsof er een kiepwagen bakstenen over me uitgestort wordt.
Ik hou er van als een concert klinkt alsof er een kiepwagen bakstenen over me uitgestort wordt.
0
TvO
geplaatst: 22 oktober 2009, 17:55 uur
Paap_Floyd schreef:
Misschien zijn The Rolling Stones wat voor jou!
Misschien zijn The Rolling Stones wat voor jou!
De cola kwam mijn neus weer uit
mr.zzapback schreef:
De meesten schijnen een ridicuul volume echter rock 'n roll te vinden. Ik vind het stuitend.
Ik ben er ook geen fan van, maar je weet toch dat je dat kan verwachten. Mijn ervaring is dat ongeveer de helft van de concerten (die ik bezoek althans) van het oordopjes volume zijn en de helft niet. - Eén en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de zaal of de positie waar je staat -
0
geplaatst: 22 oktober 2009, 18:23 uur
Ik heb ze onlangs in de Gigant gezien en daar was het geluid niet te hard. Ik stond links vooraan in de buurt van de luidsprekers.
Sterker nog, de kwaliteit was zo goed dat ik voor het allerallerallerlaatste concert op 22 dec in de Paradiso weer kaarten heb gekocht.
Sterker nog, de kwaliteit was zo goed dat ik voor het allerallerallerlaatste concert op 22 dec in de Paradiso weer kaarten heb gekocht.
0
geplaatst: 26 oktober 2009, 21:10 uur
Het werkelijke verhaal:
Mijn oorspronkelijke Paradiso verhaal was eerlijk gezegd nogal overspannen en ongenuanceerd. Kwam door een aantal factoren waar ik niemand mee zal vervelen verder. Ik heb 't verwijderd.
Op mijn website kom je alleen nog maar leuke dingen tegen over Johan.
mr.zzapback schreef:
Voor de zoveelste keer dit jaar naar Johan getogen. Helaas werd het door tal van persoonlijke zaken een vervelende avond. Dat was zeker niet alleen maar aan de band te wijten.
Het is denk ik wel zo dat Johan het best wel eens moeilijk zou kunnen hebben met het feit dat ze aan de laatste optredens bezig zijn. Ongetwijfeld werkt dat onderbewust door. Maar iedereen doet duidelijk z'n best om er toch wat van te maken.
Mijn probleem is dat ik het geluid en de aandacht voor de mooie liedjes tijdens de afgelopen theatertoer probeer te projecteren op deze laatste clubtournee. In de praktijk kun je dan voor verrassingen komen te staan omdat het natuurlijk een compleet andere benadering is.
Johan blijft een fenomenale topband die ernstig gemist zal gaan worden vanaf 2010.
Zijn er nog anderen die Johan volgen tijdens de laatste reeks concerten?
Voor de zoveelste keer dit jaar naar Johan getogen. Helaas werd het door tal van persoonlijke zaken een vervelende avond. Dat was zeker niet alleen maar aan de band te wijten.
Het is denk ik wel zo dat Johan het best wel eens moeilijk zou kunnen hebben met het feit dat ze aan de laatste optredens bezig zijn. Ongetwijfeld werkt dat onderbewust door. Maar iedereen doet duidelijk z'n best om er toch wat van te maken.
Mijn probleem is dat ik het geluid en de aandacht voor de mooie liedjes tijdens de afgelopen theatertoer probeer te projecteren op deze laatste clubtournee. In de praktijk kun je dan voor verrassingen komen te staan omdat het natuurlijk een compleet andere benadering is.
Johan blijft een fenomenale topband die ernstig gemist zal gaan worden vanaf 2010.
Zijn er nog anderen die Johan volgen tijdens de laatste reeks concerten?
Mijn oorspronkelijke Paradiso verhaal was eerlijk gezegd nogal overspannen en ongenuanceerd. Kwam door een aantal factoren waar ik niemand mee zal vervelen verder. Ik heb 't verwijderd.
Op mijn website kom je alleen nog maar leuke dingen tegen over Johan.
* denotes required fields.