MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / 16.10.09: The Cult: LOVE LIVE in de AB SONIC TEMPLE

zoeken in:
Vanavond streek The Cult neer in de AB om er hun album Love (1985) integraal uit te voeren. We kregen eerst de 10 Love-nummers en na een pauze van vijf minuutjes werd er nog een soort van 'best of' tegenaan gegooid..

't was goed, en zéker beter dan hun vorige doortocht, toen Astbury wel héél erg worstelde met de vocals en halverwege de set alsmaar meer naar adem moest happen. Nee, nu ging het hem een stuk beter af. Ian was zelfs redelijk goed bij stem, maar 'k heb me er sinds vandaag wél bij neergelegd dat de stem nooit meer helemaal zal zijn wat ze geweest is. Bij She Sells Sancturary en Fire Woman viel dat het meeste op en stoorde het net niet omdat het publiek hier natuurlijk met graagte meezong...

Maar een fijne avond dus. En de "LOVE"-nummers klinken anno 2009 nog steeds geweldig en allerminst gedateerd! Vooral genoten van "Love", "Phoenix", "Brother Wolf, Sister Moon", "Revolution" en zeer zeker "Black Angel".

Knappe vertolkingen. Het was genieten van het geweldige gitaarwerk van Billy Duffy en de strakke drums van Joey Tempesta. Maar ook bassist Chris Wyse stond aardig zijn mannetje. Ritmegitarist Mike Dimkirch lijkt er nog steeds maar sullig bij te staan, maar deed wellicht ook zijn best

Goh, hoe zag Ian Astbury eruit zeg... JIM MORRISON in zijn laatste levensdagen (moeten we ons zorgen maken, Ian?) ... Jawel. Twee druppels water!!!

Behalve Love kregen we, na een korte pauze van vijf minuutjes, nog wat 'vintage Cult tracks'. Met songs zoals 'Electric Ocean', 'Wild Flower' en de stomende afsluiter 'Love Removal Machine' (who cares dat de riff van de Rolling Stones' "Start me Up" gejat is? Right!) van "ELECTRIC'. Maar ook werk uit "SONIC TEMPLE"met 'Fire Woman' en 'Sun King'. Van "BEYOND GOOD AND EVIL" kregen we 'Rise' en uit het recentste album, 'BORN IN TO THIS' kregen we, alweer een gepikte Stones-riff (Undercover) "Dirty Little Rock Star'...

Een fijn rock 'n' roll feestje... Een goede setlist. En een goed concert. Dat zéker... Een goede revanche na vorige doortocht. Dat ook..

Over het voorprogramma ga ik kort zijn, anders komt mijn maaginhoud eruit. Laten we het erop houden dat het verkocht werd als een soort 'Hawkwind'. Maar het klonk erh.. wel.. nergens naar. We nemen een houthakker, sorry drummer, een gitarist en bassist en een vrouwmens dat denkt dat ze zich een zangeres kan noemen als ze met haar stem wat klanken kan uitbraken. Nee doorspoelen die boel

THE CULT - SETLIST:

*LOVE:
1. NIRVANA
2. BIG NEON GLITTER
3. LOVE
4. BROTHER WOLF, SISTER MOON
5. RAIN
6. PHOENIX
7. HOLLOW MAN
8. REVOLUTION
9. SHE SELLS SANCTUARY
10. BLACK ANGEL
// korte pauze //
*
11. ELECTRIC OCEAN (Electric)
12. WILD FLOWER (Electric)
13. SUN KING (Sonic Temple)
14. RISE (Beyond Good And Evil)
15. DIRTY LITTLE ROCK STAR (Born Into This)
16. FIRE WOMAN (Sonic Temple)
-
17. LOVE REMOVAL MACHINE (Electric)

C-moon, dank voor je kijk op het concert. Ik heb ze deze keer overgeslagen, in de loop van de jaren heb ik ze drie keer live gezien. De eerste keer als support van Aerosmith in Arnhem (Sonic Temple) blijft me bij als het beste concert. De dvd van The Doors met Ian vind ik ook wel ok trouwens.

@vin3 - graag gedaan... En.. Ja, Ian, hoe ie er nu uitziet kan ie ZEKER opnieuw met The Doors meedoen:

kijk maar:

(afbeelding)

(afbeelding)

Oei, beetje opgeblazen. Hopelijk kan hij de noten nog halen.

't viel nog mee.. alleen nummers als "Fire Woman" (zeker het "fi'er' gedeelte) en "She Sells Sanctuary" willen niet meer zo goed lukken ...

Gast
geplaatst: vandaag om 23:58 uur

geplaatst: vandaag om 23:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.