MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / 22.10 -Sublieme 'Stereo Sanctity': Sonic Youth @ AB !

zoeken in:
Nét terug van Brussel....
in de AB speelde ... SONIC YOUTH ....

Een geweldige avond vol verantwoord lawaai... Dat was het. Met ei zo na het hele nieuwe album "The Eternal" vertolkt. Maar ook (andere) klassebakken zoals "Shadow of A Doubt" (Evol) én "Stereo Sanctity" (Sister), one of my all time favorites, dus mij hoor je niet klagen... Steve Shelley, Lee Ranaldo, Mark Ibold, Kim Gordon en Thurston Moore waren in bloedvorm!

Hij/zij die géén oordopjes bij had, zal het zich evenwel nu beklagen...

De setlist:

1. NO WAY (The Eternal)
2. SCARED TRICKSTER (The Eternal)
3. CALMING THE SNAKE (The Eternal)
4. WALKIN' BLUE (The Eternal)
5. SHADOW OF A DOUBT (Evol)
6. POISON ARROW (The Eternal)
7. ANTI-ORGASM (The Eternal)
8. MALIBU GAS STATION (The Eternal)
9. STEREO SANCTITY (Sister)
10. ANTENNA (The Eternal)
11. LEAKY LIFEBOAT (The Eternal)
12. MASSAGE THE HISTORY (The Eternal)
==
13. TORN VIOLENCE (Evol)
14. CROSS THE BREEZE (Daydream Nation)
==
15. DEATH VALLEY '69 (Bad Moon Rising)

SY begon eraan om 20.40 en om 22.08 was't alweer gedaan... Kort maar krachtig dus

- verslagje volgt later wellicht, op www.markec.be -

fastpulseboy
wel een erg "eternal" gerichte setlist.....
Dat heb ik ze beter zien doen. Alleen de laatste plaat en wat ouwe 80's klassiekers. Vaag dat ze 20 jaar sonic youth ertussen helemaal negeren.

fastpulseboy schreef:
wel een erg "eternal" gerichte setlist.....
Dat heb ik ze beter zien doen. Alleen de laatste plaat en wat ouwe 80's klassiekers. Vaag dat ze 20 jaar sonic youth ertussen helemaal negeren.

Ik ben net blij dat SY doet wat niet echt abnormaal is als je een nieuw (knap) werkstuk uit hebt: die plaat tenvolle promoten ...
'k wou dat meer bands op de tour die de nieuwe release begeleidt die release dan ook aan bod laten komen... Ok, volledig integraal hoeft daarom niet, maar toch zeker 3/4 en dat is voor veel bands vaak al te veel gevraagd...

Maar ze hebben natuurlijk nog wel meer klassiekers dan diegene die ze gespeeld hebben, dat kan ik moeilijk tegenspreken..

Maar ik had het ook niet erg gevonden om nog meer nummers uit "Sister" (mijn favoriete SY-plaat), "Daydream Nation", "Evol" en "Bad Moon Rising" te horen hoor )

fastpulseboy
Tuurlijk logisch dat ze veel nieuw werk spelen maar 3/4 vind ik wel erg veel. Hoor liever een dwarsdoorsnede van het oeuvre.
Vond het ook niet zo leuk dat ze een tijd terug ineens half daydream nation in hun set hadden. (Bij de integrale "daydream nation" concerten vind ik het prima) Maar ik vind het beter van heel veel platen wat te horen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:03 uur

geplaatst: vandaag om 07:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.