MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Placebo, Ahoy Rotterdam , 3 december 2009

zoeken in:
Verwacht er toch wel veel van met de uitgebreide bezetting.
Zorg dat je op tijd bent want het voorprogramma, Silversun Pickups, is zeker de moeite waard.

Ik ben erbij in ieder geval

Net terug van Placebo.
Net zoals op de laatste cd zat er echter weinig variatie in het concert.
Er waren te weinig rust puntjes en die er waren (Cops, Blind) werden vakkundig dicht gemetseld.
Geluid was erg goed en lichtshow was prima.
Geen bijzonder concert maar gewoon degelijk.

Silversun Pickups (voorprogramma) waren ook goed.

Het was een prima concert. Ze speelde strak
en het tempo zat er goed in. Toch speelde ze
aardig wat nummers en 2x een toegift.
(voorzover je daarvan kan spreken, het was
wel duidelijk dat ze nog door zouden spelen).
BFTS klinkt na dit concert ook een stuk beter.
Wel jammer dat meteen na het concert alle bars
dichtzijn, in de hal kon je nog wel jus halen,
dat dan weer wel.
Zal wel de invloed van het CDA en CU zijn.
Silversun Pickups was ook dik in orde.

Ik vond bij sommige nummers het geluid niet helemaal lekker afgesteld. De vocalen werden teveel naar de achtergrond gedrukt. Absoluut hoogtepunt was Battle for the Sun . De setlist vond ik verder niet heel erg sterk, ze hadden wat mij betreft wat meer krakers mogen brengen. Desondanks erg genoten van de show.

De setlist was een beetje het probleem. Maar dat wist ik van tevoren al. Verder wel een schitterende show en gewoon goed gespeeld. Inderdaad, weinig rustpuntjes. Alleen de momenten dat ze even weggingen (toegifts).

Battle for the Sun was het hoogtepunt. Helaas was dat al aan het begin. Na het concert is Placebo nog steeds een favoriete band. Taste in Men vond ik ook goed klinken live, terwijl ik het normaliter niet zo'n bijzonder nummer vind.

Silversun pickups waren cool (ik had me er al op voorbereid, dus had al een beetje verwachtingen. Wel grappig dat die bassist chick er zo verlegen en onwennig bij staat maar ondertussen wel even super strak speelt.
Achter mij stond er een gast die zo klaagde dat de zanger zo stond te overdrijven en dat het een homo was, ik dacht echt bij me zelf, je weet dat je naar Placebo gaat he. Dat homo zijn, dat gaat wel terug komen. Dat overdrijven, tja ik vind dat het er bij hoort. Moet zeggen dat het een band is die ik in ieder geval veel vaker ga horen. Ik kwam er onlangs ook achter dat ze in Guitar Hero zitten.

Taste in Men vond ik ook goed klinken live, terwijl ik normaliter niet zo'n bijzonder nummer vind.

Dat had ik dus ook, die viel me heel erg mee live. Op plaat vind ik hem enkel wel aardig.
Ook een aantal andere nummers waar ik normaal niet zo veel mee heb vond ik zon in de live uitvoering beter tot recht komen. Ik ben dik tevreden met de setlist, even als de lengte van het concert. Maar zoals al eerder gezegd, wat meer krakers zou wel leuk zijn. Het was ook wel te zien dat de band er zin in had. Ik heb ze nooit eerder live gezien maar ik meende dat ze in het verleden niet altijd even vrolijk op het podium stonden.

lazerus schreef:

Wel jammer dat meteen na het concert alle bars
dichtzijn, in de hal kon je nog wel jus halen,
dat dan weer wel.

Is de bar in ahoy niet altijd dicht na het concert? Het was afgelopen jaar bij Coldplay ook zo.Echter kosten ze nu per drankje 50 cent minder, tel uit je winst!

Kosinski
Eindelijk slaagt Ahoy er in een fatsoenlijk geluid te produceren. Na het eerste nummer dacht ik, zo, wat een gelikte show, dat wordt genieten. Helaas verzuipt Placebo al snel in een brei van slappe pap met matige songs die nauwelijks een zesje opleveren. Van hun beste album Without You slechts 1 nummer. De lange poseur naast Molko probeert het publiek nog wel aan de hand mee te nemen maar het bier slaat al snel dood. Wat een domper. De Silversun Pickups deden het beter, jammer van die slecht afgestelde gitaar in de beginnummers, de laatste 3 nummers slaat de opwinding alsnog toe. Al met al een verloren avond toch. Ik ben klaar met Placebo en koester slechts hun beste werk.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.