MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Tom McRae - Tivoli De Helling 25-03

zoeken in:
Waren er nog meer MuMe'ers in het publiek gisteravond? OK, kleine zaal maar erg goed gevuld en 100% aandachtig publiek.

Het is nu al weer de X-te keer (ben de tel kwijt hoe vaak ik hem heb gezien) dat ik na een concert van Tom McRae uitroep: "Shit, dit was toch echt het beste concert wat ik tot nu toe van hem heb gezien !". Zijn huidige begeleidingsband is denk ik de beste die hij ooit heeft gehad waarbij met name gitarist Brian Wright bij vlagen net dat beetje extra 'fairydust' weet toe te voegen. Nooit verwacht ooit een McRae concert mee te maken waar een paar puike gitaarsolo's voor bij zouden komen.

De man zelf heeft een gaaf soort zwarte humor waarbij hij zichzelf absoluut niet spaart. En het kost hem dan wel een paar jaar maar het resultaat is wel dat z'n songs bijna altijd van erg hoog nivo zijn.

Ja ik was er ook.

Mooi concert, weer heel anders dan andere jaren. Hij was erg vrolijk. Jammer dat ik Still love you/Tombrella (cover van Ubrella) niet heb opgenomen.

Een paar nummers:

Karaoke Soul

End of the World News

Ghost of a shark

One Mississipi

Walking 2 Hawaii

Silent Boulevard

The Boy with the Bubblegun

Het prettige is echt dat inderdaad bijna elk concert van hem weer een beetje een verrassing is. OK, een aantal nummers komen bijna altijd voor bij (AB Song, End Of The World News, Bubblegun) maar het is met name altijd bezetting die er voor zorgt dat het accent soms anders komt te liggen. Dit was McRae in z'n meest rocky setting wat met name door Brian Wright kwam. En dat jasje bevalt me ontzettend goed.

Goede opnames overigens..... Weer ff zitten lachen om het middenstuk van End Of The World News. De persoon die de zaal in tweeen moest delen was nl. diegene met wie ik naar dit concert was .

Silent Boulevard was denk ik voor mij het hoogtepunt.... puike uitvoering.

Ik zag 'm in De Effenaar en kan het alleen maar beamen. Groot, groter, groots. De singer-songwriter met de beste band...

Gast
geplaatst: vandaag om 13:19 uur

geplaatst: vandaag om 13:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.