MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lokerse Feesten

zoeken in:
De Lokerse Feesten hebben deze week hun programma volledig gemaakt:

vrijdag 30/07
20.00h The Opposites
21.30h Wu-Tang Clan
23.15h Dizzee Rascal
01.00h Leftfield

zaterdag 31/07
20.00h Flip Kowlier
21.15h Admiral Freebee
23.00h The Human League
00.45h Arsenal

zondag 01/08
18.00h Panic Cell
19.00h Anthrax
20.30h Papa Roach
22.00h Life of Agony
23.30h Alice Cooper
01.00h Eppo Janssen (DJ)

maandag 02/08
20.00h Therapy?
21.45h Golden Earring
23.30h Mötley Crüe
01.00h The Glimmers (DJ)

dinsdag 03/08
20.00h Absynthe Minded
21.45h Dinosaur Jr
23.15h Public Enemy
01.00h Partyharders vs The Subs (DJ)

woensdag 04/08
20.00h Arid
21.45h K's Choice
23.30h The Cranberries
01.00h Hermanos Inglesos (DJ)

donderdag 05/08
20.00h Customs
21.10h Gang Of Four
22.30h The Dandy Warhols
00.00h The Sisters of Mercy
01.30h Mish Mash Soundsystem (DJ)

vrijdag 06/08
20.00h Selah Sue
21.00h Rye Rye
21.45h AIR
23.30h M.I.A.
01.00h Martin Solveig (dj-set)

zaterdag 07/08
20.00h The Van Jets
21.15h The Horrors
22.45h Paul Weller
00.45h Babyshambles
02.00h Hindu Nights DJ's (DJ)

zondag 08/08
20.00h Eddy Grant
22.15h Vaya con Dios
00.00h Roxy Music
01.00h Well Shaped Bushes (DJ)

Zijn er nog mensen van Mume die hierheen gaan? Ik ga zelf 5 augustus (Gang of Four, Sisters of Mercy) een dagje Lokeren doen. En dat voor een belachelijke toegangsprijs van 15 euro...

Kos
Sodeju...30/7 en 3/08 lijken me wel wat. Effe opzoeken wat er mogelijk is.

Kos
20 euro of 15 euro...

wtf... dit is echt wel een goede tip

In Lokeren hebben ze elk jaar een vette line-up en voor elk wat wils voor bijna geen geld. Het lijkt me wel leuk om hier eens een tiendaagse vakantie van te maken...

Jij wordt een beetje de c-moon van de festivals, Frenkie...

SoM, Go4

count me in

Paap_Floyd schreef:
Jij wordt een beetje de c-moon van de festivals, Frenkie...

Dat is wel een eretitel

Sir Spamalot (crew)
Ik voel hier een Mini-MuMe-Meeting opborrelen: Father McKenzie, C-Moon, Sir Spamalot (ik kijk even de agenda na), nog een deel Vlamingen en natuurlijk onze Nederlandse buren! Hopelijk is het geen Stella Artois op de Lokerse Feesten...

30/7 ben ik er jammer genoeg niet, maar 3/8 en 6/8 probeer ik zeker te halen.

Public Enemy, wu-tang, Alice Cooper
Jammer dat het zo ver is, en dat ik geen vrienden heb die naar hiphop luisteren. Zou wel echt graag gaan.

PriestMaiden
Cygnus schreef:
In Lokeren hebben ze elk jaar een vette line-up en voor elk wat wils voor bijna geen geld. Het lijkt me wel leuk om hier eens een tiendaagse vakantie van te maken...

Inderdaad Lokerse Feesten is een gezellig festival met een vette line-up. Vorig jaar heb ik Alice Cooper, Papa Roach, Anthrax, Panic Cell, Life of Agony, Therapy? en Motley Crue daar gezien.

Gisteren heb ik Soufly, Dream Theater, Channel Zero, een reïncarnatie van Thin Lizzy en the Datsuns mogen aanschouwen.

In 2008 was ik er ook bij op een punkdag die dik in orde was met de Sex Pistols toen.

Altijd wel kwaliteit daar in Lokeren.

Ik ben afgelopen vrijdag (29-7) geweest met oa: Das Pop, Primal Scream, Kelis en Goose.
Was voor mij de eerste keer Lokerse feesten en kan niet anders zeggen dat het mij zeer beviel.
Het is een gezellig niet te groot van opzet en betaalbaar festival met een goede / strakke organisatie.
Wat de line-up betreft als je alle namen van de verschillende dagen bij elkaar zet is het heel erg divers, gelukkig prorgammeren ze soort gelijke acts of acts met "overlap" op de zelfde avond zodat het een heel erg uitgeballanceerd festival is. Of je muziekale voorkeur nu Soul of Rock of Electronic of wat dan ook is er is altijd wel een avond die in je straatje past.

Zeer goed festival en zal waarschijnlijk volgend jaar weer wel 1 of meerdere dagen gaan.

Ik ben gisteren geweest, het soulavondje!

Selah Sue
Helaas voor de helft gemist, maar het klink toch weer prima! Enkel bij het bisnummer wel een vervelend momentje, beetje mekkeren over haar geluid, een paar keer vies opzij kijken, we zijn hier op een zomers openluchtfestival, geen kat die iets doorhad, Selaahtje, gewoon verder spelen ipv onderbreken! Maar goed, toen zei ze dat Mommy eigenlijk ook wel een klein beetje voor haar pappie was, die wat achterop zat te kijken en waar ze eens schattig naar wuifde, en alles was weer vergeten. Het was wat minder dan haar AB-optredens eerder dit jaar, op zich niet vreemd, hier draaft ze eerder aan als voorprogramma (Al zal gemiddeld België eerder bekend zijn met 'ons' meisje dan met de twee namen die zouden volgen)

Jamie Lidell
De eerste keer zag ik hem ter vervanging van Joss Stone op het Brugse Cactusfestival, en het bleek de topper van de driedaagse! Nu bleek het zijn laatste show van de tour, en de band had duidelijk voorgenomen nog een laatste keer te knallen. Het resulteerde in een meesterlijke show vol soul, funk en electronica. Want of hij nu de ingetogen soulnummers van Jim brengt of nog eens de electrofunk van When I Come Back Around ten gehore brengt, het publiek is mee, Jamie en zijn mannen doen het met overtuiging. De wisselwerking zorgt voor de vonken!
Another Day werd weer van begin tot eind luidkeels meegezongen (zou dat elders ter wereld ook gebeuren?), daar krijg je toch wel rillingen van. Hij weet een goeie balans te vinden tussen interactie, improvisatie en toch op een zeer deftige, leuke manier zijn nummers te brengen. Op het eind kon er zelfs nog een cover af: Bridge Over Troubled Water, erg mooi!
Ik begon al te vrezen voor Erykah Badu, hier zou ze niet aankunnen, zeker niet met de fiasco van vorig jaar op Les Ardentes in gedachte...

Erykah Badu
Tja, hier gaan we weer, net als vorig jaar, de band stond weer een halfuur te "jammen" (we kregen een 20 minuten lange instrumentale versie van Agitation, een intermezzootje van haar laatste album dat welgeteld 1 minuut 33 duurt), alvorens we de gewaden van Badu op het podium zagen verschijnen. Gelukkig bleef er nu nog een ruim uur over (i.t.t. het halfuurtje de laatste keer..) om haar te aanschouwen. Voor zover dat mogelijk was met de faren die continu het uitzicht verlichten (lees: verblinden)... En als dan nog een stel bakvissen naast je elk nummer meebrullen (lees: overstemmen), vraag je je af wat je hier eigenlijk staat te doen. Je hoort niks, je ziet niks, ... waarom mept iemand me niet gelijk kreupel om de ervaring compleet te maken? Die neger met z'n rugzak deed alvast z'n best...
Maar goed, het misgenoegen moet voor een groot deel ook bij de artiest zelf gezocht worden. De show bestond voor een te groot deel uit vulsel: dode momenten en leeg gejam, er zat geen ritme in het concert. Jammer, want de paar nummers die gebracht werden zaten wel goed. Kiss Me on My Neck was weer smullen geblazen en Danger kwam weer hard. Helaas gaat dat bijna altijd teniet aan de decoratie errond. Het podium stond goed vol, om het vulsel te vullen...
Het kan aan mij liggen, want applaus kwam er de hele show door oorverdovend, en Badu bleek blij verrast met zoveel respons. Een beetje beschamend werd het bijna, gezien de geleverde prestatie... De droge gezichten van de band leken het daarmee eens. Volgende keer probeer ik nog eens een zaalconcert, misschien dat dat haar toch beter afgaat. Voor nu moet ik maar weer even Mama's Gun gaan luisteren, om mijn fan-zijn te bevestigen...

Kan de 4e van augustus helaas niet gaan, was in mijn ogen toch wel een erg leuk avondje geweest.. Is er iemand anders die deze dag wel gaat?

Yann Samsa
Daan, Roger Daltrey en OMD gezien. Morrissey moeten missen, helaasch. Vandaag Interpol en Arsenal.

Daan was muzikaal het interessants; lekker eigenzinnig en sinister - maar, je voelt het al aankomen, dat pakte niet uit op een/zo'n festival. Te luidruchtig publiek (vervelend geroezemoes) en gemis aan intimiteit. Daltrey [plays Tommy] was krachtig, en OMD een dansfeestje. Die laatste was trouwens wat aan de langdradige kant, maar het ultiem losgëhennummer Electricity doet dit zo goed als volledig vergeten. Souvenir was een dromertje.

Yann Samsa
Interpol was wel goed, maar heeft me lichtjes teleurgesteld. Niet echt een liveband, naar m'n mening: het veneinige en licht melancholische gaat verloren. Misschien waren m'n verwachtingen te hoog, maar vooral de setlist liet me op m'n honger zitten; geen NYC, geen PDA, geen Stella, geen Leif Erikson,... Toch een degelijke show.

Arsenal was een feestje, zoals verwacht...

buizen
Van 1 t/m 10 augustus 2014 dit jaar ook weer de Lokerse feesten. Een interessante en brede programmering. Met Motorhead, Neil Young, Within Temptation, Pet Shop Boys, Triggerfinger, Fat Boy Slim, New Model Army, etc. etc. Daarnaast nog de nodige dance en 'elektropop' en hiphop.
Voor 140,- een ticket voor alle 10 dagen.. Weet niet of die tickets er nog zijn.

Home | Lokerse Feesten - lokersefeesten.be

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.