MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / niet te koop! - mooie nummers die nooit op de plaat zijn gezet.

zoeken in:
sq
Ik dacht dat dit topic er nog niet was..

Ik ben al vaak op zoek geweest naar een mooi versie van dit nummer, misschien wel het beste van Sufjan.

YouTube - Majesty Snowbird- Sufjan Stevens

Zelf zag ik dit nummer ooit live, met tweede stem door St Vincent. Onvergetelijke muziekgebeurtenis voor mij. Maar niet op CD verkrijgbaar!

Misschien zijn er nog meer monumentale nummers die nog nooit op de plaat zijn gezet (en dan bedoel ik dus geen covers, maar origineel repertoire)?

Bob Dylan had/heeft er een handje van zijn beste nummers niet uit te brengen (of alleen een enkele keer live te spelen), vandaar ook de stortvloed aan Bootleg Series de laatste jaren.

Via deze link een compleet overzicht, op alfabetische volgorde.

Stalin schreef:
Bob Dylan had/heeft er een handje van zijn beste nummers niet uit te brengen (of alleen een enkele keer live te spelen), vandaar ook de stortvloed aan Bootleg Series de laatste jaren.

Via deze link een compleet overzicht, op alfabetische volgorde.

Bedankt voor de tip! Ik zie zo al een paar parreltjes, die elke Dylanliefhebber in zijn collectie MOET hebben. Wat dacht je van: "AH AH AH [AH AH AH AH]" opgenomen in 1981 of "AHOOOAH (OWAU)" opgenomen in 1970!

(Wie zijn toch die mensen die dit soort dingen uitzoeken? En gedachte twee: Aan de titels te zien had Dylan een goede reden om deze puur instrumentale nummers niet uit te brengen op plaat!)

(bij deze dan ook weer excuses voor de wigwam-liefhebbers...)

Stijn_Slayer
Neil Young - Born to Ride
Of zijn akoestische Cortez the Killer en Ragged Glory nummers.

Net als Dylan heeft hij tonnen aan onuitgebracht werk.

De bootlegsets Archives Be Damned en A Perfect Echo helpen daar alvast bij.

tip_of.yourstar
Sartorius van Goldfrapp. Ze speelden het vaak tijdens hun Felt Mountain tournee en het is één van mijn favoriete Goldfrapp nummers ooit.

We Got Broken Eyes van Sunset Rubdown, wel een studionummer, maar op geen enkele release te vinden.

Hetzelfde geldt volgens mij voor All To Human, het beste nummer van het verder niet zo bijzondere The Rakes.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:13 uur

geplaatst: vandaag om 20:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.