MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Sinners Day 2010

zoeken in:
Gisteren 'Sinners Day' bezocht in Hasselt een soort van new wave reunie met volgende line up (Red Lorry Yellow Lorry-poesie noire-uk subs-department s-marky ramone (Ramones)-jah wobble-arbeid adelt-the youg gods-heaven 17-the kids-marc almond-the fall-nina hagen-the selecter-psychedelic furs-echo & the bunnymen)

Hoogtepunt van de dag was voor mij 'Jah Wobble' nochthans kende ik enkel 'how much are they' maar prachtige set up 4 drumstels op podium een geisha aan de piano, en een heel ontspannen Jah Wobble die de nummers met z'n bassgitaar mooi afwerkte.

Verder de juke box hits van Echo & the bunnymen alsook 'the psychedelic furs' zanger van laatstgenoemde band zag er nog erg fit uit tenzij hij zich tegoed had gedaan aan wat anders maar kwam heel goed voor de dag.

Nina Hagen heb ik links laten liggen...niet aan mij besteed, ook Arbeid Adelt niet sorry voor Marcel Vanthilt maar zie hem al genoeg op tv laat staan ook nog eens op podium. Red Lorry Yellow Lorry was ok ...heel goede drummer trouwens.

The Fall ...die man Mark Smith of hoe heet hij ook weer met z'n 88 lp's en levens klonk erg zat maar het beviel me wel ook erg vals maar het klonk rommelig en toch tegelijk leuk....gestructureerde chaos was het

Dan Heaven 17 die had een ongelooflijke zangeres mee zo goed dat hij vaak op de achtergrond werd gezongen, terwijl hij toch niet meteen vals zong, de act zelf was ok, maar loop niet zo hoog op met de band 2 goede lp's gemaakt dat wel een soort van electro funk, uitschieter was 'let me go'.

Mark Almond, werd aangekondigd door Luc Jansen als de zoon van Jacques Brell....die zou zich omkeren in z'n graf als hij dit hoorde.
Al moet ik zeggen dat hij een mooie stem heeft maar het genre..lijkt me wat op cabaret, toch blijven kijken in de tribune.

Ook even een woordje over 'Echo & the bunnymen' toch wel een band met naam en kwaliteit, de zanger Ian Mc Collugh stond er een beetje zoals de vader van Liam Gallagher (vrijend met de microfoon en een lange groene parka terwijl de temperatuur in de zaal 25° was) af en toe even de handdoek aan het drumstel om z'n bezweet gezicht af te drogen.Maar de stem stond er nog als destijds. Blijft heerlijk al die nummers van hun eerste platen...na ocean rain is het iets minder geworden vind ik.

Al bij al een leuke dag beleefd en hopelijk blijft de organisatie ermee doorgaan de volgende jaren.

even terug komen op berichtje van zonet....eergisteren ipv gisteren...ja de drank die was er ook erg lekker

Gast
geplaatst: vandaag om 20:13 uur

geplaatst: vandaag om 20:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.