Ben met Herbert LC naar Bob Mould + Band gaan kijken (hm.. Band... das een bassist, toetsenist en een drummer die er voor spek en bonen bij waren, want Mould speelde ze naar huis LOL). En we hebben met volle teugen genoten van BOB MOULD/SUGAR/ Hüsker Dü wall of sound!
Aanvankelijk leek het of er niemand zou komen... net voor het voorprogramma zo goed als niemand in de zaal.. maar tijdens dat voorprogramma zou iedereen langzaamaan binnendruppelen... Het voorprogramma was de Belgische formatie CONFUSE THE CAT. En dat was bijzonder knap... heel melodieuze intelligente gitaarpop met weerhaakjes... en ergens had ik zoiets van "ik ken dit toch"? De sound kwam me o zo bekend voor... ik zei nog tegen "Herber LC": 'De sound doet me een beetje aan REIZIGER denken. En wat blijkt: de band CONFUSE THE CAT is van dezelfde GEERT PLESSERS die bij REIZIGER zat .. Dat zag ik toen ik het inlay boekje bekeek van de CD die ik kocht na het optreden...
Bob Mould liet er bij de eerste gitaarakkoorden geen twijfel over bestaan dat hij er nog altijd is en zonder één enkel moment van twijfel heeft hij in zijn eentje ,met
zijn begeleidingsband ferm op de achtergrond de ganse " festivalzomer" op een hoopje geveegd
Fantastisch.. we konden genieten van Sugar-klassiekers zoals "If I Can Change Your Mind", "Changes", "Hooverdam", "A Good Idea", maar gelukkig kwamen ook nog enkele Hüsker Dü klassiekers aan bod, met niet in het minst een schitterende versie van "Hardly Getting Over It"
Verpletterende gitaarpower........Husker du , Sugar en zichzelf allemaal in een hoog tempo à la Ramones er door gejaagd Een uur en twintig minuten duurde deze klankorgie en liet een verbijsterde AB achter .. alsook tevreden concertgangers
Leuk te horen dat ie blijkbaar toch nog flink actief is op het podium. Ik dacht dat hij alleen in de VS nog zo af en toe op het podium stond en zich meer verdienstelijk maakte in de gay-movement aldaar.
Niet dus, getuige jullie verslag.