MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Lee Ranaldo in Rotterdam

zoeken in:
paranoidandroid
31 januari 21:00 Lantaren Venster
4 februari 18:00 Oude Luxor

gratis en voor niks.

Ah top, ik ga proberen de oude luxor data te halen.

Gratis? Dus ook geen filmfestival-toegangsbewijs nodig?

paranoidandroid
jawel, maar die kun je halen bij de kassa in de doelen.

tevens:

30 jan.: Andy Moore (The Ex) + Yannis Kyriakides + Joost Rekveld
22:30 Lantaren/Venster. Film + muziek.

1 feb.: The Ex + F.J. Ossang
21:00 lantaren/venster

Ik moet de maandag/vrijdag jammer genoeg laten schieten door wat teveel schoolwerk . Ticket is trouwens vijf euro voro de maandag op de iffr website

Lee Ranaldo ga ik missen, speelt net op 2 dagen dat ik niet op het IFFR ben. De eerste februari ben ik er wel, dus misschien dat ik nog even bij The Ex ga kijken.

Gisteren Lee Ranaldo van Sonic Youth gezien in Lantaren/Venster in Rotterdam.
Lee was in Rotterdam voor het filmfestival en maakte van die gelegenheid gebruik om de europese premiere van het stuk "Sight Unseen" te doen dat bestaat uit filmbeelden van zijn vrouw Leah Singer die door Lee live van een geïmproviseerde soundtrack worden voorzien.
In de zaal staan drie videoschermen waarop desorienterende filmbeelden worden vertoond. Aan het plafond hangt Lee's blauwe Fender Jaguar aan een stuk touw. Het publiek staat hier in een circel omheen. Aan de zijkanten staan twee gongisten (heet dat zo?) op gongen te slaan.

Na een kwartier komt Lee op en begint de gitaar te bewerken met een strijkstok, stemvork en ander speelgoed. Mooie drone-geluiden die dicht bij Sonic Youth zitten. we blijken pal voor zijn versterker te staan, dus de oordoppen komen goed van pas. De gitaar krijgt af en toe een flinke zwiep waardoor hij als een pendulum door de zaal en over de hoofden van het publiek scheert. Door de combinatie van snelle beelden en mooie geluiden onstaat een trance-achtige sfeer. Af en toe verschijnt een tevreden lachje op Lee's stoicijnse gezicht. Na ongeveer een uur is het klaar, Lee verlaat het podium en het publiek blijft achter. Een groepje mensen waaronder ik blijft achter om zelf nog even met de gitaar te spelen (gitaren aan touwtjes zijn leuk!).

Gast
geplaatst: vandaag om 20:13 uur

geplaatst: vandaag om 20:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.