Vandaag was het zo ver! De finale van "Idool van het Noorden 2005" in de Martiniplaza te Groningen, waar negen finalisten (in uiteenlopende genres) streden om een grote bokaal plus veel prijzen, en natuurlijk eeuwige roem. Te verdienen door hun zangtalent tentoon te stellen. Ik was getuige van hoe mijn eigen zus(je)
Sabina, voor de neus van presentator Jacques d'Ancona, een kritische en snoeiharde jury en veel publiek, haar schoolvriendin Vera foutloos begeleidde met haar versterkte akoestische gitaar. Vera die vastberaden en extrovert, en heel luid en zuiver het nummer
Time Is a Jailer (van
dit album van Anouk) uit haar strot knalde. Haar stem is gewoon veel mooier dan die van Anouk! Omdat ik wist dat het kippenvel op mijn armen niet zoveel te maken had met een eventuele bevooroordeling door de familie-connectie, maar meer met de zelfverzekerde en glimmende uitstraling van het duo en de mooie uitvoering, was ik overtuigd dat ze zouden winnen. De jury was bijna sprakeloos en hield hun verhaal in tegenstelling tot de andere artiesten kort. Een groot uitroepteken, dat was wat het eerste jury-lid als enige had opgeschreven. Goed gedaan Vera en Sabina!

Hier alvast 1 kernlid van jullie fanclub, en misschien volgen er door dit promotie-bericht wel meer.
Hier is de studio-versie van hun winnende nummer te beluisteren. (Note: Sabina hier nog met haar oude, stroever klinkende gitaar.)