MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Johan Verminnen 60 jaar jubileum tournee

zoeken in:
Donderdag 17 maart, 20.30 u., Izegem, De Leest

Johan viert zijn 60ste verjaardag met een driedubbele verzamelaar die hier op MuMe staat, maar 0,0 % succes kent. Pijnlijk onterecht.

Tegelijk toert hij door de Vlaamse zalen. Hij laat zich voor deze tour begeleiden door 6 steengoede muzikanten, waarbij de accordeon een centrale rol krijgt. Twee uur lang krijg je een lange reeks bekende nummers te horen uit zijn hele carrière, van 'Op het bal' uit 1972 tot 'Ik herinner me' uit 2009. Bij momenten vrij hevig en intens (mooie gitaarsolo's), bij momenten intiem. Ondanks zijn leeftijd geeft hij zich nog steeds vol overgave en hij is echt goed bij stem. Natuurlijk ontbreken bekende nummers (''k Voel me goed' of 'Rue des Bouchers') en persoonlijke favorieten ('Ooit' of 'De zomer'), maar uiteindelijk passeren ongeveer 24 nummers de revue, allen prachtig gebracht. Eenvoud siert nog steeds deze ondergewaardeerde artiest, op MuMe is zijn onbekendheid eigenlijk echt zielig. Komaan, Nederlanders, hij staat zoveel hoger dan Borsato, doe eens een poging deze man te leren kennen.

Conclusie: prachtig concert bijgewoond in een klein overvol zaaltje (500 mensen), respect voor de zanger en zijn band, tegelijk wat ergernis over de desinteresse van de massa.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:28 uur

geplaatst: vandaag om 18:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.