MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Stef Bos solotour

zoeken in:
Stef Bos treedt op donderdag 28 april op in Roeselare, ik kijk er al lang naar uit. Ik bekeek onlangs de dvd's 'Storm' (2007) en 'In een ander licht' (2009), beide schitterende concerten waar ik graag was bij geweest. Wat deze tournee betreft, is het wat afwachten, aangezien hij heel alleen zal zijn. Ik vermoed een heel intimistische sfeer. Reactie volgt, hoewel de gebruiker hier niet wakker lijkt te liggen van deze grote meneer.

Absoluut heengaan. In een ander licht en andere shows van hem gezien en vind hem klasse en ik hou geeneens van het nummer Papa.

Ik ben laatst in Nijverdal naar zn nieuwste show geweest, was nog wel een try-out.
Het is een heel kaal maar als je er van houdt wel erg mooi optreden.

Hij was alleen wel de tijd vergeten want hij begon om kwart over 8 en om kwart voor 10 pas pauze.
Daar schrok hij zelf ook wel wat van.
Na de pauze volgt er zelfs een cabaretesk stukje met teksten die je niet bij hem verwacht haha.
Maar ik vond het iig een prachtig (sober) optreden!

Echt een grote meneer. 'Vuurvlieg' heet de tournee. Hij wil terug naar de essentie: gekleed in een pull en jeans, zittend in een kaal podium, heeft hij alleen zijn piano en stem. Maar bij hem is dat genoeg (meer dan genoeg, nooit nog te weinig). Tussendoor praat hij veel, en ook dat doet hij subliem: over zijn vrouw, zijn baby, verschillen tussen Vlaanderen en Nederland, zijn opvoeding, de vergrijzing, seksualiteit ... Dat doet hij met opvallend veel humor. Tussendoor deelt hij hier en daar een sneer uit, zoals naar de commerciële zangers die een hit willen scoren, de rappers (helemaal gelijk, stompzinniger kan niet) en Alex Agnew (arrogante blaas die met vulgariteiten 10 keer het sportpaleis vulde). De rode draad is het thema 'we zijn een deel van een geheel'. Zijn bekende nummers ('Is dit nu later' onder andere) worden afgewisseld met minder bekend werk ('Reizen door de nacht' onder andere) en nieuw werk. Werkelijk heel mooi!

Tof om vast te stellen dat er bij Stef Bos op MuMe toch een beetje belangstelling is.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:13 uur

geplaatst: vandaag om 20:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.