MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / 25.09.05 - Knight Area & Riverside schitteren in The Spirit of 66, Verviers (B)

zoeken in:
zondagnacht, 00:17 ondertussen alweer een dik halfuurtje geleden thuisgekomen van Verviers (B). Een zeer fijne dag was het met muziek van de bovenste plank: de afwezigen hadden ongelijk: u kent dat.

Ik ging vooral voor Knight Area & Riverside, en besloot me te laten verrassen door La Maschera di Cera.. die ik niet kende...

Stipt om 15.00 stond KNIGHT AREA on stage. Deze groep die ik nu al twee keer had gerateerd (telkens kwam er iets tussen) zou ik nu eindelijk aan het werk zien.Met een prachtplaat als "The Sun Also Rises" lagen mijn verwachtingen enorm hoog. En .... ze zouden volledig worden ingelost!!! KNIGHT AREA begon met de intro "Beyond" die we van "The Sun Also Rises" kennen, en zou in haar compacte set (+/- 70 minuten met bisnummers meegerekend) de hele "The Sun.." -CD brengen en ook enkele nieuwe nummers. Die nieuwe nummers lijken zowat in het verlengde te liggen van "The Sun". Het geluid was glashelder en perfect en de keyboardpartijen van de gebroeders Klaazinga klonken al even hemels als op de plaat. En de gitaarpartijen waren om van te smullen. Dat Mark Smits een goede zanger is had ik al van de plaat begrepen, maar ook live maakte hij dat zeer goed waar. En deze sympathieke Nederlanders bleek nog de taal van Molière goed te beheersen ook. Alle bindteksten in het feilloos Frans.
De nieuwe nummers klinken ook enorm goed, en het hele optreden was eigenlijk van grote klasse. Ik had niet ze pas na een derde keer moeten gaan zien: ik had ze verdorie DRIE keer moeten zien

LA MASCHERA DI CERA xas voor mij jammer genoeg een enorme tegenvaller. Lost van het feit dat ik het Italiaans niet machtig ben sloeg om de een of andere reden de vonk niet over. De drums stonden naar mijn mening veel te luid en de zang vond ik bij momenten zelfs irritant zeker als ie dan begon te roepen. Dat is welllicht later in de set gebeterd, maar daar kan ik niet veel over kwijt want ik besloot van La Machera te laten voor wat ze waren en een hapje te gaan eten. Dat idee hadden mijn concertmakkers ook al gehad.. eerder tijdens La Machera.. en zo kwamen we elkaar bij de frituur dan ook weer tegen...

Net zoals bij KNIGHT AREA had ik erg uitgekeken naar het optreden van RIVERSIDE. Ook zij stelden absoluut niet teleur. Integendeel. Een strakke set met heel veel werk uit "Out Of myself" en ook een aantal nieuwe nummers kregen we gepresenteerd. Wat me opviel is dat het live allemaal een stuk steviger klinkt, maar ook dat de nieuwe nummers blijkbaar een stuk harder zijn. Maar wel goed. Ik maak me alleen wat zorgen bij de grunts die zanger Marius Duda pleegde. Gelukkig viel verder ook op hoe'n goede zangstem de man wel heeft, en dat de band zeer goed op elkaar ingespeeld is. Het toestenwerk mocht er ook zijn, alsook de gitaarpartijen. De Riverside drummer zag er nogal gevaarlijk uit, maar wellicht is het een zachte teddybeer, anders dan bij La Machera stonden hier de drums gelukkig niet te luid.
Riverside, werdt na haar set regelmatig terug geroepen, dit tot hun eigen (al dan niet gespeelde) verbazing en gaf het publiek waar het om vroeg: MEER !!

EN NOG MEER dat krijgen we binnenkort op 15 oktober! Ik kijk er al naar uit (en natuurlijk ook: Ricocher, Dolphin, Ghirribizi, Beyond The Labyrinth en TMP).

Mooie recensie, jammer dat ik er niet bij was.. enne... grunts bij Riverside!?

Hello Obessesed.. Ja;. Marius die toch een heel mooie zangstem heeft, vond het blijkbaar nodig om hier en daar een gruntje te plegen. Wat mij betreft: het voegt niet echt iets toe aan het toch rijke Riverside geluid...

Over twee weken opnieuw RIVERSIDE !
Maar nu in Merksem (Antwerpen)

Hm, ik hoop dan maar dat die grunts niet tevoorschijn komen op het tweede album..

Gast
geplaatst: vandaag om 03:38 uur

geplaatst: vandaag om 03:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.