Muziek / MusicMeter Live! / Eels
zoeken in:
0
geplaatst: 3 oktober 2005, 01:01 uur
Net terug van een avondje Eels in Nijmegen (Schouwburg en dus niet het theater waar we eerst in stonden en werden doorverwezen naar de overkant van het Keizer Karelplein, hehe).
Uiteraard was de hele show geweldig. De groep bestond uit vier meisjes die viool en cello speelden (en af en toe een tamboerijn), een drummer, piano en zaag(!) -speler en een iemand die de contrabas speelde. En dan uiteraard Mr. E himself, die strak in het pak opkwam met een hoedje op, een deels zilveren wandelstok en een extra large sigaar (waarvan hij er de hele avond wel vier gerookt heeft).
Bij elkaar werden er denk ik zo'n 15 nummers gespeeld (van allerlei verschillende albums een paar). Bijna allemaal waren erg sterk dus. Ook leuk dat E. er af en toe nog wat grappen tussendoor gooide:
E.:Hello! Glad to be back.....If I were here before.
en
E.: LET'S ROCK!
zaal: Yeeeeeaaaahh!
E: (mompelend) Oh no, it's a concert
E: LET'S NOT ROCK!
zaal: Yeeeeeaaaaaah!
Het hoogtepunt van de avond was toch wel, toen de hele groep voor de 3e(!) keer weer terug kwam voor het laatste toegift (terwijl veel mensen al dachten dat het definitief was afgelopen) en dit keer kwamen ze terug allemaal in pyjama (terwijl ze bij het vorige toegift alleen maar hun jasjes hadden uitgetrokken).
Uitermate vermaakt. Eels blijft nog steeds geniaal en ik kan nu ook zeggen dat ik ze in het echt heb meegemaakt. Erg indrukwekkend.
Uiteraard was de hele show geweldig. De groep bestond uit vier meisjes die viool en cello speelden (en af en toe een tamboerijn), een drummer, piano en zaag(!) -speler en een iemand die de contrabas speelde. En dan uiteraard Mr. E himself, die strak in het pak opkwam met een hoedje op, een deels zilveren wandelstok en een extra large sigaar (waarvan hij er de hele avond wel vier gerookt heeft).
Bij elkaar werden er denk ik zo'n 15 nummers gespeeld (van allerlei verschillende albums een paar). Bijna allemaal waren erg sterk dus. Ook leuk dat E. er af en toe nog wat grappen tussendoor gooide:
E.:Hello! Glad to be back.....If I were here before.
en
E.: LET'S ROCK!
zaal: Yeeeeeaaaahh!
E: (mompelend) Oh no, it's a concert
E: LET'S NOT ROCK!
zaal: Yeeeeeaaaaaah!
Het hoogtepunt van de avond was toch wel, toen de hele groep voor de 3e(!) keer weer terug kwam voor het laatste toegift (terwijl veel mensen al dachten dat het definitief was afgelopen) en dit keer kwamen ze terug allemaal in pyjama (terwijl ze bij het vorige toegift alleen maar hun jasjes hadden uitgetrokken).
Uitermate vermaakt. Eels blijft nog steeds geniaal en ik kan nu ook zeggen dat ik ze in het echt heb meegemaakt. Erg indrukwekkend.
0
geplaatst: 5 oktober 2005, 12:50 uur
Was echt mooi, dat concert, heb nu weinig tijd maar zal er later meer over zeggen. Hoogtepunt voor mij was iig het moment dat hij zijn band op pauze stuurde
en zelf een FAN-TAS-TI-SCHE Railroad Man speelde, echt heerlijk. Ook het psychedelische stuk waarin continu de zaag bespeeld werd en hij heel speciaal gitaar speelde vond ik erg sterk. (Anderen kregen er hoofdpijn van)
en zelf een FAN-TAS-TI-SCHE Railroad Man speelde, echt heerlijk. Ook het psychedelische stuk waarin continu de zaag bespeeld werd en hij heel speciaal gitaar speelde vond ik erg sterk. (Anderen kregen er hoofdpijn van)
0
geplaatst: 2 december 2005, 23:11 uur
Ik heb nu Beautiful Freak in mijn top staan, het euromuntje is gevallen namelijk. Welk album raden mensen mij nu aan?
0
geplaatst: 2 december 2005, 23:24 uur
HiLL schreef:
Ik heb nu Beautiful Freak in mijn top staan, het euromuntje is gevallen namelijk. Welk album raden mensen mij nu aan?
Leuk dat je het in je top-10 hebt,zit zelf al een tijdje in Eels en vind het meeste dat hij heeft uitgebracht erg goed.
Na het mooie Beautiful Freak heb je mi. twee keuzen:
1. Je gaat een beetje richting de depri-kant met Electro-Shock Blues. Dit is mijns inziens het beste album van Eels en er heerst een geweldige sfeer gedurende het hele album, en echt een album om in zijn geheel te luisteren.
2. Je gaat de wat toegankelijkere kant op, met de (relatief) vrolijke muziek op Daisies of the Galaxy, wat opener en vrolijker dan ESB, maar niet veel minder goed, ook een lekker album, maar haalt het voor mij net niet bij BF.
Ook zou je Blinking Lights And Other Revelations kunnen luisteren, naast de bovenstaande de laatste Eels die ik echt de moeite waard vind, dit is ook een album wat ik het liefst in zijn geheel luister. Op dit album is de variatie tussen de verschillende nummers iets groter dan op de andere 2.
Nog 1 ding, welke keuze je ook maakt, het is altijd de goeie

0
Allmusic
geplaatst: 2 december 2005, 23:29 uur
Daisies of the Galaxy is in ieder geval de meest toegankelijke van de drie. Met Electro-Shock Blues ben ik al jaren aan het worstelen (depri) en het kwartje is bij Blinking Lights ook nog niet gevallen...
0
geplaatst: 3 december 2005, 03:53 uur
Allmusic schreef:
Met Electro-Shock Blues ben ik al jaren aan het worstelen (depri)
Met Electro-Shock Blues ben ik al jaren aan het worstelen (depri)
Echt zonde, geniaal werkje! Vaker luisteren!
0
geplaatst: 3 december 2005, 06:10 uur
Inderdaad. Echt een geweldige plaat. Prachtige teksten waar je bij wijze van spreken in kunt wonen. Ik vind het heerlijk hoe E het allemaal zo beelden weet te omschrijven. Bij Hospital Food waan je je als het ware in een ziekenhuisbed.
ESB is voor mij *de* Eels-plaat, al ontdekte ik ze met Beautiful Freak. Daisies is ook mooi, maar daarna was ik zelf wel klaar met Eels.
ESB is voor mij *de* Eels-plaat, al ontdekte ik ze met Beautiful Freak. Daisies is ook mooi, maar daarna was ik zelf wel klaar met Eels.
0
geplaatst: 23 januari 2008, 18:01 uur
Maar eens een (meer dan 2 jaar) oud topic opgraven... want Eels komt weer. Niet alleen ga ik zelf in Enschede, maar ook ga ik met mijn vader mee in Groningen, beloven weer 2 mooie avondjes te worden. Iemand al enig idee wat voor soort show het zal worden. (heb ze 2x gezien, een keer erg rustig (with Strings) en een keer flink hard (No Strings Attached)
0
geplaatst: 23 januari 2008, 23:06 uur
Ben zelf ook benieuwd wat het gaat worden, dit mede omdat het de hoofdact is van Cross-Linx in Enschede. Verwacht wel een volledige show en van mij mag Eels wat hard spelen. Beetje leven in de zaal
We wachten af...
We wachten af...
* denotes required fields.