MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Huiskamerconcerten

zoeken in:
DjFrankie (moderator)
Dit is compleet in opmars.
Pas Sandi Dane gezien, over 2 weken ED, eind Juni Case Mayfield en in Augustus The Hype.
Komen bij een vriend van me thuis.

Zijn er meer mensen die hier ervaringen mee hebben, dichter bij je publiek kun je niet staan natuurlijk.

The Hype; is dat niet dat eerste bandje van Bono en The Edge?

Sietse
dat is toch niets nieuws?
Ik heb er vorigjaar twee in mijn huiskamer gehad en binnenkort weer een en een jaar of 4 terug mijn eerste meegemaakt bij anderen in huis en weet dat het al langer gebeurd en in de VS is het zelfs zeer gangbaar voor onbekende bands/artiesten.

DjFrankie (moderator)
Sietse schreef:
dat is toch niets nieuws?
Ik heb er vorigjaar twee in mijn huiskamer gehad en binnenkort weer een en een jaar of 4 terug mijn eerste meegemaakt bij anderen in huis en weet dat het al langer gebeurd en in de VS is het zelfs zeer gangbaar voor onbekende bands/artiesten.

Niet nieuw Sietse maar tegenwoordig erg in opmars, wie heb jij binnen gehad?

Volgens mij is dit in Nederland ook al een jaar of 10 gangbaar inmiddels. In Rotterdam was er in ieder geval een aardig circuit en ook in Leiden zijn regelmatig huiskamerconcerten (vorige week o.a. nog Machinefabriek twee straten verderop). Ik vind het wel tof fenomeen in ieder geval, ik ken ook artiesten die bijna alleen nog maar op die manier optreden.

Inderdaad. Live In Your Livingroom. Archief gaat terug tot 2 jaar terug, maar ze zijn al veel langer bezig: http://www.liveinyourlivingroom.nl/pages/nl/home.php

DjFrankie (moderator)
Ik zou het ook leuk vinden om hier recensies over te lezen of tips voor leuke gasten die je kunt boeken.

Case Mayfield en ED staan bijvoorbeeld niet op bovengenoemde site.

Sietse
DjFrankie schreef:

Niet nieuw Sietse maar tegenwoordig erg in opmars, wie heb jij binnen gehad?

Gehad tot nu toe:
Cam Deas
The Puddle Parade
Sindre Bjerga
Nils Rostad

Aankomende concert:
Tiago Sousa
Ti Femme

DjFrankie (moderator)
Vandaag ED live gezien in een huiskamer samen met lokaal talent Stef Classens.
Erg leuke avond wat eindigde met een duet tussen ED en Stef.
Mooi dat dit kan anno 2012 en de eerste en 2de single van ED blijven zeer de moeite waard.

YouTube - ED - Face Down

Live in your living room volg ik al een jaar of 4, pak er een stuk of 2 per jaar mee, meestal in Rotterdam.

Sietse
Zondag 6 mei in de middag bij mij thuis:
MFR will present and afternoon with Tiago Sousa from Portugal who will perform a show on piano and Ti Femme (Helena Sanders) who will perform a show on accordion. Between the two live sets there will also be a short screening of one of the video works by Zeno van den Broek (Machinist).
MFR presents Tiago Sousa & Ti Femme & Zeno van den Broek video | Facebook

DjFrankie (moderator)
Zo een hele band, lijkt me wel leuk om hier daarna een recensie hier te lezen Sietse.

Sietse
Hoezo een hele band? 2 solo artiesten en een video screening

DjFrankie schreef:
Vandaag ED live gezien in een huiskamer samen met lokaal talent Stef Classens.
Erg leuke avond wat eindigde met een duet tussen ED en Stef.

En dat zag er zó uit:
YouTube - ED + Stef Classens - Face Down | live huiskamerconcert Venray

DjFrankie (moderator)
Zondag naar Case Mayfield, erg veel zin in.

DjFrankie (moderator)
Vanavond Case Mayfield gezien met een man of 20. Geweldige man, veel humor en goeie songs.
Case had er ook veel zin in, deed ook nog 9 Crimes van Damien Rice op verzoek.
Ook altijd in voor een leuk praatje. Geweldige avond !!

24 man precies

En hier is het filmpje van YouTube - Case Mayfield - 9 Crimes | live huiskamerconcert Venray (en nog 5 andere filmpjes op dat kanaal...)

Sietse
Hier een video van Ti Femme in mijn huiskamer vorige maand.

En hier een link naar alle videos van concerten in mijn huiskamer Moving Furniture Records HQ

Gast
geplaatst: vandaag om 12:29 uur

geplaatst: vandaag om 12:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.