MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Slaapplekken na concert?

zoeken in:
Ik wil erg graag naar Brother Ali met Grieves & Budo in de melkweg over 2 weken (15 mei), er lijken nog kaarten te zijn.

Nu heb ik alleen een probleem... Ik woon in Friesland...
Ik heb zelf het Remco Hotel gevonden. Is aardig te bereiken vanaf de Melkweg en is ook best goedkoop...

Iemand bekend met de hotels in Amsterdam? Omdat daar vaak de meeste artiesten naartoe gaan, en er VAST wel meer mensen zijn die hetzelfde hebben gedaan, naar een concert gaan en in Amsterdam overnachten, leek het me handig om het hier te vragen.

Verder kunnen natuurlijk ook andere mensen hier hun vragen stellen over dit onderwerp.

Iemand die me kan helpen?

Ik ga altijd naar HotelV. Maar dat is een duur hotel. Ik heb geld.

Voordelen:

- heerlijk bed
- beste thee ever
- Souf werkt er
- mensen zijn daar nog ouderwets sexy
- je voelt je hip
- fijne badkamer

Nadelen:

- duur (voor de gewone burger dan)

Ga je alleen? Bij zulke afstanden ga ik altijd met een hoop vrienden en doden we de tijd in afwachting van de eerste trein terug naar huis (de ochtend na het concert dus).

Ik kan me voorstellen dat er niet heel veel liefhebbers van undergroundhiphop in Friesland wonen. Een probleem voor veel mensen uit Dokkum en dorpen. Ik ga eigenlijk wel altijd met vrienden, maar vind het ook lekker om toch nog ergens te slapen in de stad. Dus ik begrijp de vraag van Elohim wel. Kun je er ook lekker nog een dagje Amsterdam aan vastplakken.

Casartelli (moderator)
Vergelijk hostels in Nederland - stayokay.com ?

Op tijd boeken schijnt de voornaamste bottleneck te zijn.

Ik heb precies hetzelfde probleem als Elohim. De optie van Bennerd heb ik zelf geen moeite mee, alleen heb ik nooit vrienden die mee willen. Ik heb wel een keer de nacht doorgebracht op het station van Den Bosch met mijn neef, maar die viel de hele tijd in slaap.

Als je na het concert nog uit gaat of ergens wat gaat drinken oid is wachten op de eerste trein niet zo'n heel groot probleem. Doe het zelf ongeveer elke week.

Lekker is wat anders natuurlijk, maar af en toe moet kunnen toch. Als je alleen gaat is het echter niet zo heel chill.

Als ik ga, ga ik met mijn vriendin... Een voormalig metal liefhebster die tegenwoordig helemaal gek is van RhymeSayers (vooral Brother Ali en Grieves, wat dus nu een concert is... Perfect zou ik zeggen)

Is natuurlijk een optie, Hessel... Even kijken wanneer de eerste trein gaat xD

Praktisch 6 uur... Ik zal het overleggen...

Als je met je vriendin gaat zou ik gewoon lekker een hotelletjes pakken en dagje Amsterdam aan vast plakken. Gedoe met die treinen altijd. Gelukkig kan ik bijna altijd met de auto.

Het probleem is geld...
@Casartelli, bedankt voor die site! 20 euro pp is best te doen denk ik...

Stijn_Slayer
Veel meer dan een hotel pakken of wakker blijven kun je niet doen zonder rijbewijs/auto. Een nacht doortrekken op 't station vind ik zelf zo'n beetje het allersaaiste dat er is en ik ga dan ook niet als een zwerver op een bankje slapen. In een hotel slaap ik echter ook niet. Thuis slaap ik al slecht, ergens anders kom ik niet in slaap. Heb daarom voorheen wel eens concerten gemist waar ik echt heel graag heen wilde.

Heb je geen kennissen of familie die je ergens halverwege de reis met de auto kunnen oppikken? Desnoods ga je ietsjes eerder weg.

Een taxi of nachtbus vanaf het laatste station zal wel te duur zijn/niet rijden, maar je zou het even kunnen opzoeken.

Stijn_Slayer schreef:
Een nacht doortrekken op 't station vind ik zelf zo'n beetje het allersaaiste dat er is

Dat is inderdaad ongelooflijk saai. Ik ga dan meestal gewoon rondhangen in de stad, die eens verkennen etc.

Is er echt niets te doen in Amsterdam 's nachts? Zelfs dingen waar je de vriendin naar kunt meenemen?

In Amsterdam is inderdaad genoeg te doen. Het nachtleven.

Probleem van Amsterdam is dat de meeste dingen om 4 uur dicht moeten, wat ik eigenlijk redelijk belachelijk vind voor zo'n grote stad. Tenminste, op zich is het natuurlijk een vrij normale tijd. Helaas is het, vooral in Amsterdam voor mijn gevoel, erg stoer om pas relatief laat echt de stad in te gaan. Als iedereen nou gewoon om 10 uur uit gaat is er niks aan de hand en kan je eigenlijk gewoon om half 2 in je bed liggen.

Maar dat is weer een hele andere discussie natuurlijk.

silverlake
Je gaat naar de website van die band,en vraagt daar op t forum welke fan uit amsterdam of omgeving , er nog meer gaat.

Bij een van die fans kan je vast overnachten.

Heb jij geen hotelkosten,hooguit een kleine bijdrage...je hebt meteen een gelijkgezinde en na t concert kan je direct je gekochte cd opzetten,en zelf een afterparty maken.

is een veel toegepaste methode als je naar concerten in t buitenland gaat.

He$$el_01 schreef:
Probleem van Amsterdam is dat de meeste dingen om 4 uur dicht moeten, wat ik eigenlijk redelijk belachelijk vind voor zo'n grote stad. Tenminste, op zich is het natuurlijk een vrij normale tijd. Helaas is het, vooral in Amsterdam voor mijn gevoel, erg stoer om pas relatief laat echt de stad in te gaan. Als iedereen nou gewoon om 10 uur uit gaat is er niks aan de hand en kan je eigenlijk gewoon om half 2 in je bed liggen.

Maar dat is weer een hele andere discussie natuurlijk.

Ik vind een sluitingstijd van 4 uur best redelijk voor een dinsdag. In het weekend zijn dingen dan wel weer langer open toch? Ben al tijden niet uitgeweest in A'dam, maar kan me wel herinneren dat 5 uur een vrij normale tijd was.

Wat het concert betreft: zelf zou ik ook gewoon een overnachting proberen te regelen via een bed&breakfast of de Silverlake-methode en er zo nog een dagje A'dam aan vastplakken. Al weet ik niet of hij de volgende dag niet naar school moet of moet werken.

herman schreef:
(quote)

Ik vind een sluitingstijd van 4 uur best redelijk voor een dinsdag. In het weekend zijn dingen dan wel weer langer open toch? Ben al tijden niet uitgeweest in A'dam, maar kan me wel herinneren dat 5 uur een vrij normale tijd was.

Wat het concert betreft: zelf zou ik ook gewoon een overnachting proberen te regelen via een bed&breakfast of de Silverlake-methode en er zo nog een dagje A'dam aan vastplakken. Al weet ik niet of hij de volgende dag niet naar school moet of moet werken.

In het weekend zijn ze volgens mij inderdaad iets langer open, tot half 5 of zo. Ik ga echter bijna alleen doordeweeks uit in Amsterdam. Woensdag en vooral donderdag zijn de beste studenten dagen, dus vandaar.

Als je trouwens de volgende dag naar school moet of moet werken, wat niet heel raar zou zijn, dan lijkt het me trouwens ook niet zo'n goed idee om te wachten op de eerste trein.

Ik heb gekozen voor het alternatief van Casartelli. We blijven daar dus overnachten. Woensdag is mijn standaard vrije dag, dus het komt perfect uit dat ze dinsdag in Amsterdam zijn.

@Silverlake, op zich een goed alternatief voor een andere keer!

Bedankt!

Ik ga in ieder geval met mijn vriendin naar Brother Ali en Grieves.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:04 uur

geplaatst: vandaag om 19:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.