MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Bevrijdingsfestivals 2012

zoeken in:
Je zou maar in Groningen wonen. Wat een mooie line-up hebben ze daar deze zaterdag: Dry The River, dEUS, Ben Howard, Band Of Skulls, The Kyteman Orchestra, The Rapture.

Onweerwolf
Ik woon er en heb eigenlijk een hekel aan bevrijdingsfestivals maar speciaal voor dEUS ga ik wel even heen.

Mooie line-up in Groningen!

Ik ben weer in Wageningen te vinden, altijd leuk daar

shadowboxer
oceanvolta schreef:
Je zou maar in Groningen wonen. Wat een mooie line-up hebben ze daar deze zaterdag: Dry The River, dEUS, Ben Howard, Band Of Skulls, The Kyteman Orchestra, The Rapture.

Dat niet alleen. Dan woon je ook nog eens in de mooiste stad van Nederland. (en vergeet trouwens De Kraaien niet in je lijstje, brute shows).

oceanvolta schreef:

dEUS en The Rapture, wauw.

Bij goed weer ga ik naar Haarlem, denk ik, maar die line-up is lang niet zo interessant. Daar staat wel Echo & The Bunnymen, maar ik vraag me af of die het publiek wel trekken en Ian niet halverwege het optreden staakt.

Apeldoorn is afgelast trouwens.

Ik ga met Stijn naar Wageningen. Sowieso ga ik naar Kraantje Pappie, maar jammer dat ik Ronnie Tober moet missen. We gaan 's avonds wel naar Israel Nash Gripka, volgens Stijn is die best tof.

Ik ga ook kijken bij Kraantje Pappie. The Asteroids Galaxy Tour en I Chaos wil ik ook zien.

I Chaos op een Bevrijdingsfestival? Het zal voor veel mensen wel een bevrijding zijn als die stoppen met spelen.

In Wageningen hebben ze Kabaal am Gemaal, daar staat vooral hardrock en metal

Dat is een ander verhaal. Ik heb net de line-up bekeken en I Chaos lijkt me het enige interessante.

shadowboxer
Kraantje Pappie... die behandelde het volk op de Grote Markt afgelopen maandag nog alsof iedereen 13 jaar was. Veel plezier dermee...

Danku

Onweerwolf
shadowboxer schreef:
Kraantje Pappie... die behandelde het volk op de Grote Markt afgelopen maandag nog alsof iedereen 13 jaar was. Veel plezier dermee...

Even gecheckt maar net geen minuut volgehouden op youtube.

Ik ken de rest van de line-up in Groningen niet echt maar ik mag toch hopen dat er niet van dit soort meuk tussen zit.

shadowboxer
Nee, het zal in 't Stadspark zeker niet zo hard en zwaar gaan als je no.1, maar Dry The River zijn wel ex-metalheads. Maken nu folk met een zwaardere inslag. Daarna komen wat meer roots gerichte rock-acts, maar dat zal wel niet onbekend zijn. Urban Area is goed gevuld, maar moet maar net je ding zijn. De Kraaien zorgden op Eurosonic wel voor een van de betere optredens. De overige podia (behalve Local Heroes) mijd ik. Op Local Heroes staan oa. Eisenhower. Gedoodverfde favoriet van de popprijs, maar werden tweede. Gaven een perfecte show weg in de Vera.

| Eisenhower |  - eisenhowerband.com

Onweerwolf
Eisenhower ken ik inderdaad van naam.

Kleine samenvatting van enkele podia in Wageningen op 5 mei a.s.:

Markt: Memphis Maniacs / Miss Montreal / Chef’Special / Go Back To The Zoo / Kraantje Pappie / BackAlive (Pearl Jam coverband) / Krystl / Racoon
Salverdaplein: The Upsessions / Katerina Tsiridou & Kompania / Amsterdam Klezmer Band / Flavia Coelho / TenTemPiés / The Asteroids Galaxy Tour / Malavita
Kabaal am Gemaal: Ashes of Many / Joe Madman and the Sidewalkers / Unchained Breathing / Cobra Skulls / New Morality / Martyr / Cenobites / Disturbance / The Griswalds / I Chaos / Legendary Shack Shakers / Leeways
Heerenstraat: Sneaky G / Mamas Gun (GB) / Backcorner Boogie Band / Mama Rosin (CH) / Israel Nash Gripka (USA) / Miss Funky Fly

Tevens diverse podia voor dance, blues etc....

Compleet programma Wageningen

Slecht nieuws over Haarlem: van Echo and the Bunnymen komt alleen Ian McCulloch, de rest van de band blijft nog achter. En tot overmaat van ramp zijn Nick en Simon kerngezond, dus het heeft er alle schijn van dat hun optreden doorgaat.

Is er geen Nick en Simon en Ian te regelen?

Stijn_Slayer
Wageningen heeft bijna alleen maar mietjesmetal. Martyr ga ik denk ik wel even bekijken. Even beuken voor de afwisseling. Verwacht het meeste van Salsabor en Gripka.

Als iemand nog parkeertips heeft.

Ga dan maar bij I Chaos kijken, alles behalve mietjesmetal

Stijn_Slayer
En weglopen bij Gripka? Ik dacht 't niet.

Ben Howard heeft afgezegd voor Groningen helaas. Ik zit nu te twijfelen of ik wel ga omdat ik alleen 's middags kan. De line-up van Groningen is verder wel heel erg goed.

The Asteroids Galaxy Tour even een ommetje voor gemaakt op basis van de nummers Heart Attack en Golden Age. Erg leuke uitstraling heeft de band en het klinkt verdraaid strak, nauwelijks toevoegingen wat ik niet had verwacht.

Onweerwolf
Ik durfde het niet te hopen maar dEUS was echt teringvet.

Stijn_Slayer
jasper1991 schreef:
The Asteroids Galaxy Tour even een ommetje voor gemaakt op basis van de nummers Heart Attack en Golden Age. Erg leuke uitstraling heeft de band en het klinkt verdraaid strak, nauwelijks toevoegingen wat ik niet had verwacht.

Niet geplet op dat plein? Mijn hemel, wat een drukte was dat.

Net niet... het was wel vreselijk irritant dat er ook nog eens een busje tussenuit moest.

Ik vond Dry the River geweldig zaterdag.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:44 uur

geplaatst: vandaag om 05:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.