Muziek / MusicMeter Live! / Sufjan Stevens @ Paradiso
zoeken in:
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 00:10 uur
Iemand vanavond ik de Paradiso geweest voor Sufjan? Erg fijn om de man weer eens terug te zien. Het was een erg goed optreden, hoewel soms iets té kolderiek met al die cheerleader-dansjes. Deze keer had hij namelijk zijn hele band 'The Illinoisemakers' meegenomen die in chearleader-pakjes met pompons in het rond stonden te springen en aan het eind zelfs een 'human pyramid' bouwden. Fijn ook om te zien dat de kleurrijke huiskamermuziek van Illinois ook op een podium voor een hele hoop mensen (het was uitverkocht) ontzettend boeiend blijft. Toppunt was de uitsmijter The man from Metropolis, compleet met Superman-opblaasfiguur die aan het eind natuurlijk het publiek in werd gesmeten.
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 03:27 uur
Ik vond vooral die intieme solo's van Sufjan erg mooi, bovendien wist 'ie alles mooi aan elkaar te praten. Als die band uitpakt met veel bombast werd het me wel wat te kitcherig, maar dat vind ik van Illinois-de-cd ook. Om die cheerleaders kon ik wel weer lachen trouwens 

0
geplaatst: 28 oktober 2005, 11:40 uur
Ik ben het roerend met jullie eens. Geweldig optreden en een hele vermakelijke show! Zelf had ik liever ook meer solo werk van Sufjan willen zien. Maar ja, had ik maar niet zo eigenwijs moeten zijn toen Sufjan vorig jaar ook al in Paradiso stond.
Hoogtepunten waren voor mij Casimir Pulaski Day en Romulus. Al heb ik die laatste nog bijna gemist. Na de eerste toegift ging de muziek alweer voorzichtig aan dus ik zette al een sprintje richting de bovenzaal voor Animal Collective (waar ik overigens niet in kon met mijn Sufjan kaartje!!), net toen ik de zaal uitliep hoorde ik het publiek opeens juichen dus ik ben snel naar boven gerend om Romulus vanaf het balkon te zien. Mijn favoriete nummer kwam op die manier alsnog voorbij.
Hoogtepunten waren voor mij Casimir Pulaski Day en Romulus. Al heb ik die laatste nog bijna gemist. Na de eerste toegift ging de muziek alweer voorzichtig aan dus ik zette al een sprintje richting de bovenzaal voor Animal Collective (waar ik overigens niet in kon met mijn Sufjan kaartje!!), net toen ik de zaal uitliep hoorde ik het publiek opeens juichen dus ik ben snel naar boven gerend om Romulus vanaf het balkon te zien. Mijn favoriete nummer kwam op die manier alsnog voorbij.

0
geplaatst: 28 oktober 2005, 12:36 uur
Echt een super concert, schitterend gewoon... Bij zijn aller laatste toegift stond ik ook nog eens vooran (ik dacht dat het afgelopen was en was opzoeken naar een playlist) en toen kwam hij weer... Echt schitterend...
Ps: uiteindelijk wel de playlist gevonden
Ps2: dat meisje was zeker leuk...

0
geplaatst: 28 oktober 2005, 21:32 uur
-renemeijer- schreef:
Echt een super concert, schitterend gewoon... Bij zijn aller laatste toegift stond ik ook nog eens vooran (ik dacht dat het afgelopen was en was opzoeken naar een playlist) en toen kwam hij weer... Echt schitterend...

Ben je me nog op de tenen gaan staan.....vond namelijk ook vooraan...ik stond met mijn neus bijna tegen de human pyramid aan
Wat echt een heel fijn optreden, met ook een bijzonder voorprogramma!
0
geplaatst: 28 oktober 2005, 21:48 uur
Wij stonden ook vooraan en wat mij opviel was dat SS bijna het hele concert op zijn tenen heeft gezongen! Heel typisch! Ik vond het concert echt geweldig. Ik was juist bang voor een zit-concert en daar ben ik niet zo goed in. Die afwisseling met die 'geweldige' dansjes en cheers kwam voor mij wel lekker uit!
Touwens... het concert is in zijn GEHEEL terug te luisteren op de VPRO site 3voor12!
Touwens... het concert is in zijn GEHEEL terug te luisteren op de VPRO site 3voor12!
0
geplaatst: 31 oktober 2005, 14:05 uur
Nette foto's! Ik heb er ook nog een paar op me gsm staan, die zet ik binnekort ook op me pc... Ik stond op het einde in de andere hoek (de rechter dus) en zat daarna op het podium op zoek naar een playlist! volgende keer zal ik zwaaien!
0
Marijn!
geplaatst: 12 november 2006, 01:56 uur
Kick, want vandaag speelde Sufjan weer in Paradiso!
Fantastisch optreden. Heb helaas geen foto's gemaakt... Sufjan en consorten hadden vlindervleugels op hun rug en er werden opblaas-Santa's de zaal in gegooid... 
Fantastisch optreden. Heb helaas geen foto's gemaakt... Sufjan en consorten hadden vlindervleugels op hun rug en er werden opblaas-Santa's de zaal in gegooid... 
0
geplaatst: 12 november 2006, 02:06 uur
En voor wie het schitterende Majestic Snowbird wil horen en Sufjan met vleugels wil zien verwijs ik graag naar zijn artiestenpagina op deze site 

* denotes required fields.