MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Amsterdam Dance Event

zoeken in:
Vreemd dat hier nog geen topic over was! Is voor (voornamelijk elektronische) muziekliefhebbers toch een hele mooie week!

Zijn er hier mensen met plannen?

Ikzelf ga Donderdag naar Ram Records in Paradiso, Vrijdag Elektronik Collective in Club Underground en Zaterdag naar These Guys in Rhone Warehouse en de nodige afterparty's.

Om niet helemaal duidelijke redenen ga ik dit jaar maar 1 avond uit op ADE, en wel naar DJ Sprinkles, Motor City Drum Ensemble en meer in Trouw op de zaterdag.

Had eigenlijk ook wel graag Omar-S, Kassem Mosse en de Delsin/Rush Hour/Clone-stal willen zien, maar ik ben meestal niet zo'n fan van twee dagen achter elkaar uitgaan en er was aardig wat overlap.

panjoe (moderator)
Ik had DJ Sprinkles, John Talabot en Dixon/Âme wel willen zien maar ik heb het te druk met school en werk .

Vrijdag sowieso naar Visionquest in Roest met Seth Troxler, Benoit & Sergio en Ryan Crosson. Zaterdag waarschijnlijk naar de RFKT-avond in OT301 met Applescal en anderen.

Waarschijnlijk zaterdag en dan DGTL, Trouw of Dekmantel. Kijken waar we nog kaartjes voor kunnen fixen...

Donderdag naar MC Theater / North Sea Jazz Club (Soul Clap & Wolf + Lamb, PillowTalk, No Regular Play, Todd Terje & Prins Thomas)
Zaterdag naar Trouw (DJ Sprinkles, Motor City Drum Ensemble, Young Marco

Nou dat was me het avondje wel...! Werkelijk fantastische set van Sprinkles en overall ook een erg mooie avond.

Iemand nog naar die pop up store van 20 years Kompakt geweest op de Wallen?

Feesten in een drukke warme kelder met gratis bier en dj Michael Mayer. Tussen de dames

Wolfgang "Gas" Voigt hielp mee met het vervoeren van kratjes. Ik heb hem nog maar even gefeliciteerd

Leuk! Goede kerel is dat.

tuktak
oei oei, keuzes keuzes weer dit jaar. Trouw avond met Four Tet, Modeselektion avond in Melkweg en muziekgebouw met Hendrik Schwarz staan wel op het lijstje. Samen met Ziggo Dome Afrojack natuurlijk!

panjoe (moderator)
Ik ga waarschijnlijk naar Modeselektion (Modeselektor, Dark Sky, Henrik Schwarz, Nosaj Thing), Sasha in Concertgebouw (kaartje al binnen), Four Tet (ook Jon Hopkins, Floating Points, MCDE) in Trouw en als ik het dan nog op kan brengen en m'n rooster het toestaat zondag ook nog naar Talaboman in Trouw...

Zaterdag naar Four Tet / Jon Hopkins / Floating Points / Move D / Motor City Drum Ensemble

Jammer dat Detroit Swindle / Session Victim / 6th Borough Project / Ben Sun tegelijkertijd is.

En nog meer balen dat Joy Orbison / Omar S / Pearson Sound / L.I.E.S. / Midland / Mix Mup & Kassem Mosse / Anthony Naples uitverkocht is

Ik ga ook naar die zaterdag in Trouw

Sorry, Kassem Mosse / Omar S etc. was vorig jaar zie ik nu

panjoe (moderator)
Ik ben sinds vorig jaar niet meer in Trouw geweest, en dacht dat ze nog steeds alleen kaarten aan de deur verkopen... Maar nu blijkt dat niet zo te zijn, en is Four Tet & co. natuurlijk al lang uitverkocht.

Weet iemand of ze daarnaast nog steeds kaarten aan de deur verkopen?

Ik heb wel tickets voor Modeselektion en Sasha. Zin in!

Wij gaan naar Kompakt: Gui Boratto, Michael Mayer, Kolsch ft. Troels Abrahamsen, Blond:ish, Superpitcher, Rebolledo, Dauwd, Nuno Dos Santos, Weval and Jorn Liefdeshuis. Vooral benieuwd naar Weval.

panjoe (moderator)
Ik heb er weer zin in dit jaar:

14/10 Fat Kids Cake Showcase w/ DJ EZ in Chicago Social Club - UK Garage avondje.
15/10 Maya Jane Coles and Friends in Scheepsbouwloods - met Bonobo (DJ set), Dusky, Mount Kimbie (DJ set), Heidi en Cinnaman.
17/10 Hivern Discs in Marktkantine - John Talabot, Roman Flügel, Pional (DJ set), Red Axes, Marvin & Guy, JMII (live) en Daniel Baughman.

Kompakt heeft gedurende de dagen van ADE, vanaf do 15/10 een popup store Oudezijds Achterburgwal 66, met instores. Prijzen van Kompakt (tenminste in Keulen) zijn prettig; het repetoire smakelijk.

tuktak
Ik vind de line-ups dit jaar wel een beetje tegenvallen. Zelfs Muziekgebouw aan 't IJ is boring/meer van hetzelfde. Melkweg heeft Ninja Tune, maar niks speciaals kwa namen. Paradiso heeft een Warp line-up waar echt niemand op zit te wachten en daarnaast doen ze Hospitality drum n bass wat echt met regelmaat in Amsterdam te vinden is met dezelfde lin-up. Hivern Discs is dan de enige labelavond die echt interessant is, maar ik vind Marktkantine niet zo gezellig. Wat ik dan nog wel leuk vind is OT301 op zondag met Mark Ernestus en Dj Nobu, die zonder restricties elke plaat uit elke stijl mogen opgooien waar ze zin in hebben. En laat ik die dag nou net andere dingen te doen hebben.

panjoe (moderator)
Same, alleen ben ik nog nooit bij Marktkantine geweest, wat is daar zo ongezellig aan? DJ EZ wilde ik wel een keer live zien maar die draait het hele jaar door overal dus is ook niet zo speciaal. De Ninja Tune avond was al snel uitverkocht en was idd ook niet echt aantrekkelijk, relatief gezien.

Ik ben wel te spreken over de line-up bij Radion, met op de zaterdag RUSH HOUR x L.I.E.S. RECORDS x BANLIEUE (o.a. Ron Trent, I-F, Hunee, Antal, e.a.) en op de zondag MYHOUSE x OUR SOCIETY (Moodymann, Young Marco, e.a.). Na de verdwijning van Trouw is Radion wat mij betreft wel de meest interessante club van Amsterdam.

Maar goed, meestal heb ik mijn jaarlijks griepje te pakken gedurende ADE, dus ik zal het wel weer thuis in bed spenderen...

Er gebeuren genoeg leuke dingen.

Woensdag Maurice Fulton (Syclops) en Murat Tepeli in Disco Dolly
Donderdag Charles Cohen en Rabih Beaini in Bimhuis
Donderdag A Made Up Sound, Beatrice Dillon, Sassy J en Antony Naples in Studio 80
Donderdag Barnt, Joy Orbison, Four Tet, Hessle Audio, Young Marco en MCDE in MC Theater
Zaterdag Larry Gus in De Melkweg
Zaterdag Baris K, Young Marco, Bufiman en Tako in OT301
Zondag Jennifer Cardini en Job Jobse in Marktkantine
Zondag Mark Ernestus en DJ Nobu in OT301
Zondag Powell, Bill Kouligas en Rabih Beaini in Studio 80

Niet gek

Gister naar o.a. Optimo in de Undercurrent (Noord) geweest. Wat een energie, gaat alle kanten op, verschillende genres door elkaar en het ook nog logisch laten klinken . Nu ik ze een paar keer heb gezien durf ik ze wel m'n favoriete dj's te noemen. Sluit naadloos aan op m'n muzieksmaak en ook leuk om veel nummers te kennen op zo'n avond (heb ik ook niet altijd).

Gast
geplaatst: vandaag om 23:42 uur

geplaatst: vandaag om 23:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.