MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / (Guy) Swinnen gisteren (09.11.05) in de AB CLUB : lichtjes fantastisch..

zoeken in:
Gisteren een lichtelijk subliem concertje meegemaakt van Guy Swinnen in de AB CLUB.

"Wij gaan vanavond een extra lange set spelen. Er wordt een en ander gefilmd en opgenomen en mocht er iets misgaan hebben we zeker genoeg materiaal" zegde de immer goedlachse Guy Swinnen toen hij op het podium trad. Vonden wij dat erg? Ik dacht het niet! Als er ooit een DVD van komt wil ik wel iedereen waarschuwen: ik kom waarschijnlijk in beeld (stond op de eerste rij en de
camera kon niet om me heen .... )

Wat zou volgen was een wel heel heerlijk rock 'n roll avondje met uiteraard veel werk uit de de jongste plaat "Swinnen", maar ook het solodebuut "Hazy", uit 1998 werd niet vergeten. Dit alles vermengd met de onsterfelijke klassiekers! En Swinnen zou Swinnen niet zijn als hij er niet een aantal covers van zijn grote idool Neil Young bij deed....

Het nieuwe werk van SWINNEN is ijzersterk en moet niet onderdoen voor het beste van THE SCABS. En ook live kwamen de nummers van de nieuwe CD heel erg goed tot
hun recht! Guy Swinnen bewees ook dat nummers uit zijn solodebuut "Hazy" nog steeds meer dan bestaansreden hebben..

"I'm Alive" is een groot understatement voor Swinnen! Hij is meer dan ooit alive en in topform!!!! Heel erg leuk was natuurlijk toen Ex-Scab en levende legende, de Keith Richards van Vlaanderen, Willy Willy, een "guest appearance" maakte!! Waauw!!

SETLIST

1. FORGIVE ME (Hazy)
2. DOUBTS (Hazy)
3. BUT NEVERMIND (Swinnen)
4. THESE FEW LINES (Swinnen)
5. LET'S HAVE A PARTY (The Scabs - Skintight)
6. HOOKED ON HEATHER (Swinnen)
7. I'M ALIVE (Hazy)
8. BETTER THAN EVER (Swinnen)
9. DO IT RIGHT (Swinnen)
10. DON'T YOU KNOW (The Scabs - Jumping the tracks)
11. EASY DAISY (Swinnen)
12. BLOW YOUR MIND (Swinnen)
13. A TRAGEDY (Swinnen)
14. Q & A (Hazy)
15. I NEED YOU (The Scabs - Royalty In Exile)
16. CINNAMON GIRL (Neil Young)
17. SHINE A LIGHT (Swinnen)
18. 50 WAYS
19. NAKED IN A DREAM (Swinnen)
20. A BAD HAND (Swinnen)
21. ROBBIN LIQUOR STORE
(The Scabs - Jumping The Tracks)
22. NOTHING ON MY RADIO
(The Scabs - Jumping TheTracks)

# Encore 1
23. A LITTLE BLUE (Swinnen)
24. TIME (The Scabs - Royalty In Exile)

# Encore 2
25. HARD TIMES (The Scabs - Royalty In Exile)

# Encore 3
26. EVERYBODY KNOWS THIS IS NOWHERE (Neil Young)

Na het optreden was het leuk om nog even een praatje te slaan met Guy Swinnen, en dan maar mijn meegebrachte CD-boekje laten signeren ook.. Ik had het nu toch bij

Het leukste van de avond was nog te botsen op gelijkgestemde Scabs/ Swinnen-zielen.. uit Mechelen, waarvan één bovendien een oud-studente van me bleek te zijn, ..... veel gemeenschappelijke interesses blijken te hebben.... nog heel wat afgepraat over rock "n roll, rock 'n roll, Savatage, Thunder, Queensrÿche, Dream Theater...progmetal, hardrock, het leven, zoiets als "toeval"... .en.. nen.... vervolgens tot heel laat te belanden in de Hanekeef (bruine kroeg in Mechelen) ... met een Guiness.. een Whiskey 'tje.... Rock 'N Roll?

En vanavond zijn we weer weg... Echo & The Bunnymen in Hof Ter Lo !

Gast
geplaatst: vandaag om 07:16 uur

geplaatst: vandaag om 07:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.