MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / WOO HAH - Festival

zoeken in:
Lasers
Een nieuw eendaags hiphop festival dat gehouden wordt in Tilburg. Nationale en internationale artiesten zullen optreden op zondag 6 juli. Er zijn tot op heden 11 namen bekend gemaakt:

Method Man & Redman
Earl Sweatshirt
Chance The Rapper
De Jeugd van Tegenwoordig
Danny Brown
Typhoon + band
Dret & Krulle
Digitzz
AER
Ares
Timmietex.

Home » WOO HAH! Festival - zondag 6 juli 2014 - woohahfestival.com

Aardige namen tot nu toe! Jammer van die vermaledijde Jeugd maar zeker Earl S, Chance en Danny B. zijn prima. En om Method Man & Redman eens te zien en horen is ook wel tof.

MAS
Kan er door Werchter helaas niet bij zin maar de line-up is wel heel erg vet nu! Bovendien is Spoorzone een hele mooie locatie.

Iemand daar geweest? Chance en Ty waren de paradepaardjes, Isaiah deed het goed, Methodman en Redman eveneens, en Mos Def is volledig doorgedraaid.

Vette line up op dit moment, ik zou wel eens durven afkomen.

Wie komt?

Ik!

Ik zit op Pitch Run the Jewels!

Ik was aanwezig, Run The Jewels was machtig en de mannen van Cannibal Ox zijn echt chill

Misschien wel chill, maar oh wat slecht was dat zeg. Leek helemaal nergens op.

Run the Jewels was inderdaad heel goed, zeer goed vermaakt daar vooraan. Heb ook genoten van het kwartiertje Sticks en Fresku met een leuk inkijkje op zijn nieuwe plaat, waarvan 'Kreeft' vooralsnog het beste klinkt.
Ik heb me ook erg goed vermaakt bij Joey Bada$$, vind deze rapper misschien wel meest belovende talent, rapte heel erg sterk live en heeft nu al materiaal om u tegen te zeggen.
Freddie Gibbs vond ik ondanks zijn sterke raps niet heel veel aan. En het continue geroep van 'fuck tha police' had ik op gegeven moment wel genoeg van.

Cypress Hill was best wel een leuke afsluiter eigenlijk en ik kende eigenlijk veel meer dan ik dacht, zoals het refreintje dat in Da Rockwilder van Method & Redman wordt gebruikt en heel veel bekende samples.

Linus Van Pelt
Cannibal ox was echt te lam en dat had te maken met een vreselijk 'zaalgeluid', was behoorlijk vaak een probleem bij dat buiten podium. Hiphop draait om 'bass' maar als hij begint te kraken en oversturen is er toch iets goed mis. Freddie Gibs was ook tof op dat podium maar was te laat, ik heb ook wel genoeg fuck the police bij andere dingen gehoord de hele dag lang. Behalve bij big sean. Badass zijn show was weer erg tof, heerlijke jaren 90 throwback geluid heeft die.

Voor de rest gaan we dan:

Denzel Curry; geweldig. Het raider klan geluid moet je liggen maar na een hoop geweldige releases overtuigende dit mijn live ook. Weinig gelul, veel nummers en gewoon gaan. Diverse beats ook en afsluiten met cult mega hit Threatz.

Underachievers: Net als op plaat, te gemakkelijk en te lam. Oke show als je er van houd maar kon mijn niet boeien. Weet alleen nog steeds niet waarom ik niet naar het gelijk spelende Doomtree ben gegaan....

Vince Stapels: Aardige show, beetje teveel van hetzelfde en hetzelfde is een nogal fijn uitgekleed geluid dat gaat irriteren na een tijdje.

Run the Jewels: 4de keer al Run the Jewels en alweer een dikke prima. Alleen de grootste hit(36 chain) ontbrak maar wel een hoop geweldig spul van vooral de 2de plaat en een heerlijke Sea Legs.

Big Sean: Tjah wat te zeggen. Geweldige show, live instrumenten, goede keuze in nummers en eigenlijk alles wat ik wilde horen van toch de meest mainstream act op het festival. Goede lichtshow erbij ook,een gebrek aan een groot ego en elle lange praat stukken. Ook blijft ASS het beste meest debiele feest hiphop nummer van de laatste jaren.

Travis Scott: Was 3,5 uur te laat. Opgefokte auto-tune rap die meer underground probeert te zijn dan het is. Was het beu na 3 nummers.

Linus Van Pelt schreef:
Travis Scott: Was 3,5 uur te laat.

Ook zo'n trend bij rappers. Om echt gangstacult te zijn, moet je rijkelijk te laat komen.

Kos
Run the Jewels was zeker het hoogtepunt.

Niet. Doomtree. Overigens gevolgd door Run the Jewels, inderdaad. Cannibal Ox was een grote teleurstelling.

Mijn bevindingen zijn te lezen in mijn recensie: klik.

Doomtree was inderdaad goed, maar kwam toch niet in de buurt van Run The Jewels. Zo Slecht was Cannibal Ox nu toch ook weer niet?

Ik luister nu opnames van 3Voor12 van Cannibal Ox terug en die klinken inderdaad best ok.

Maar zo klonk het zaterdag niet. Het grote verschil: op het veld hoorde je de muziek nauwelijks, slechts overstuurde bassen en tikken (terwijl je in de opnames prachtig uitgebalanceerde beats hoort). De raps klonken allesbehalve strak, eerder wanordelijk. Het resulteerde in lege knallen en tikken waaroverheen wat geschreeuwd werd door een paar gasten die een beetje heen en weer liepen - althans, zo klonk het. Ik vond het echt slecht. Misschien dus niet zozeer de schuld van Cannibal Ox als ik dacht, meer van de geluidskwaliteit, hoewel vooral het afmaken van elkaar zinnen echt strakker had gemogen. Wel apart trouwens, want met alle andere artiesten was het veel beter. Het zal wellicht ook een beetje te maken hebben met de sowieso vrij chaotische muziek van The Cold Vein. We waren overigens al een stuk naar achteren gelopen, dat hielp een klein beetje, maar het bleef dusdanig slecht dat we op gegeven moment zijn weggelopen (wel een flink stuk over de helft van de set, overigens). En als je even naar mijn albumtop 10 op MuMe kijkt denk ik dat dat wel genoeg zegt. Voor mij dus een enorme teleurstelling.

Maar goed, verder heb ik enorm genoten in Tilburg. Volgend jaar weer

En wie komt er dit jaar? ik zeker

KILLERBEE99 schreef:
En wie komt er dit jaar? ik zeker

Succes op WOO HAH festival Killerbee. Ik ben jaloers, had graag freddie en nas willen zien.
Nu moet ik werken, das valt vies tegen.
Volgend jaar wel =D

Beide nas en freddie gibbs gezien, allebei erg vet, alleen jammer dat freddie iedere 5 minuten "fuck the police" zei, beetje jammer. Maar erg leuk, wel veel en veel te druk.

Exact dat was mijn commentaar over Freddie Gibbs bij Woo Hah! ook. Twee jaar geleden.

Het zit geloof ik diep.

Nog MuMe’ers die ik zondag op Woo Hah tegen kan komen?

Zit te twijfelen voor dit festival. De zondag is ongekend sterk (BROCKHAMPTON, Pusha T én Travis Scott) terwijl ik de rest maar mwa vind. Word waarschijnlijk dus een dagticket.

BROCKHAMPTON viel mij afgelopen jaar vies tegen. Te flauw, te kinderachtig, te makkelijk. Hopelijk wordt hun show op Woo Hah beter. Pusha T en Travis Scott lijken me tof dus ik ben er alsnog (waarschijnlijk) bij die zondag.

Grapjas. Je bent de eerste die ik negatief over hun shows hoor, vind je hun muziek überhaupt wel goed? Ik heb ze zelf in de Melkweg gezien en was één van mijn favoriete optredens ooit. Perfecte afwisseling tussen feest en emotie. Ik heb ook al veel optredens van ze op YouTube gezien. Voornaamste probleem is dat hun geluid regelmatig niet goed staat afgesteld, maar ik zie er wel altijd diezelfde toewijding en emotie in terug. Wat vind je er kinderachtig aan?

De show van BROCKHAMPTON op Lowlands afgelopen jaar was ook vrij geniaal. Een van de beste optredens die ik die editie zag. Flauw en makkelijk zijn geen woorden die bij mij opkomen als ik aan die show denk.

Dit schreef ik er toen over:
Na Patti Smith weer een keuze. Die andere oude punkveteraan Iggy Pop of het jonge en snel in populariteit toenemende Brockhampton. Ik ben voor die laatste gegaan omdat het een boyband/ hiphopcollectief is dat me wel aanspreekt. Maar om nou te zeggen dat het overtuigend was.... niet bepaald. Dit lag deels aan het (overwegend) nogal jeugdige publiek maar ook zeker aan de band zelf die nog veel moeite heeft met het geven van een serieuze en gedegen show. De grappen en grollen hadden op veel momenten helaas de overhand t.o.v. de muziek. Patti Smith nam zichzelf iets te serieus, deze knaapjes namen zichzelf (en hun publiek) niet serieus genoeg. De nieuwe nummers (1997 DIANA, 1998 TRUMAN en vooral 1999 WILDFIRE) waren wel erg lekker en setcloser BOOGIE was een heerlijk hoogtepunt. Geniale track blijft dat toch.

En Arrie, fijn voor je dat jij ze live erg goed vindt maar ik mag daar toch hopelijk wel anders over denken? Ik was overigens zeker niet de enige die toen weinig enthousiast was.

Hmm wat deed het publiek dan verkeerd? Het publiek in de Melkweg was enorm toegewijd, wat alleen maar bijdroeg aan de ervaring. Wel opvallend dat je bij de hoogtepunten dan weer geen serieuze tracks noemt, die ze toch altijd wel doen. Een nummer als BLEACH bijvoorbeeld.

Ik heb het optreden niet meer zo goed op mijn netvlies dat ik nu nog weet wat ik toen van BLEACH vond maar het is me in ieder geval niet opgevallen als hoogtepunt.

De serieuze nummers vielen i.i.g. wat tegen t.o.v. het toenmalige nieuwe(re) werk.

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar je specifieke probleem met het publiek?

Gast
geplaatst: vandaag om 01:27 uur

geplaatst: vandaag om 01:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.