MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Sigur Rós: 15 november, 013

zoeken in:
En wat vonden andere concertgangers van Sigur Rós, dinsdagavond in 013?

Ik had een geweldige avond. Bijna alle platen van Sigur zijn me even lief, met een voorkeur voor ( ). Ik was heel benieuwd hoe ze dat uitgesponnen, dromerige werk live zouden uitvoeren. Ik maakte ze voor het eerst live mee en was zeer, zeer onder de indruk.

Vooral na het laatste nummer liepen de rillingen me over het lijf. Ik bleef beduusd achter. Gek genoeg kon ik dat laatste liedje echter niet thuisbrengen. Is dat soms van Von (de enige CD die ik niet heb van ze) of herkende ik gewoon niet welk liedje het van een van de andere platen het was?

Sietse
laatste nummer is het laatste nummer van ()

Ik vond het erg mooi. Ik ging er hoopvol heen (oa. ook vanwege Amina) en ik ben erg tevreden naar huist gegaan. Mooie optredens...alleen in het begin was de zanger niet helemaal bij stem...de eerste paar noten waren erg onzuiver en in het eerste nummer was de bassdrum te overheersend...verder top show.

Amina opende al heerlijk. Kende ze helemaal niet, maar met een soort instrumentale múm is niets mis. Vervolgens bijna twee uur nonstop kippevel gehad. TE mooi

Hoogtepunt: ambient nummer waarbij de pianist alleen overbleef, met de visuals van de vogels op een stroomkabel. oooowwwwww hóe geweldig.... enne.. Glosoli achter een doek als opener.. enne.. de afsluiter.. ik ging dood. Wat een avond

Setlist!

1. Intro
2. Glósóli
3. Sæglópur
4. Njósnavélin
5. Gong
6. Andvari
7. Hoppípolla
8. Með Blóðnasir
9. Olsen olsen
10. Viðrar vel til loftárása
11. Svo Hljótt
12. Heysátan
13. Hafsól
14. Smáskifa
15. Popplagið

Hebben de nummers van ( ) nou toch titels?

voor hun zelf, herkenningstitels, neem ik aan

Gewælðig concert, als ik dat zo lees.

Sietse
Martin Visser schreef:
Hebben de nummers van ( ) nou toch titels?

Ja zeker, maar alleen op de IJslandse uitgave.

Je hebt gelijk. Dit vond ik op hun site:

working titles
below are are the titles the band has for the otherwise officially untitled songs themselves. they need something to write on the setlist, don't they?

untitled 1 - vaka (the name of orri's daughter)
untitled 2 - fyrsta (the first song)
untitled 3 - samskeyti (attachment)
untitled 4 - njósnavélin (the spy machine)
untitled 5 - álafoss (the location of the band's studio)
untitled 6 - e-bow [georg uses an e-bow on his bass in this song]
untitled 7 - dauðalagið (the death song)
untitled 8 - popplagið (the pop song)

Vond het weer net zo mooi als in paradiso afgelopen zomer. Weer heel erg onder de indruk van het laatste nummer. Enorm gaaf met de schaduwen op het gordijn plus de projecties. Wauw. Andere favoriet was njósnavélin. Misschien wel wat teveel van takk, maar ach, die zijn ook mooi

Mooie avond, veel kipppenvel...die ijslanders hebben het weer geflikt

Hun laatste concert in Europa, afgelopen zondag gespeeld in Reykjavik, is (132 minuten lang) online te zien:
Windows high - low
Real high - low

Tegid.mzk schreef:
Ja, fijn... TE LAAT

Drie jaar te laat zelfs

Niet naar de HMH in Amsterdam op 17 nov. a.s. dan?

Ik ga ook 17 nov, wordt de eerste keer Sigur Ros!

Hoelang duurt een concert ongeveer van hun, incl support act?

Gast
geplaatst: vandaag om 18:44 uur

geplaatst: vandaag om 18:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.