menu

Mijn Updates +
Muziek / MusicMeter Live! / Arenbergschouwburg & Openluchttheater Rivierenhof

zoeken in:
Antwerpen kent veel locaties om muziek te beleven. Denk maar aan de culturele centra, De Single, Trix, De Roma, Sportpaleis, Elisabethzaal, ... Maar een opvallende naam is toch de Arenberg. Naast theater geven ze regelmatig goeie optredens. Zo heb ik vorig jaar gaan zien naar Sheila E.

In de zomer verhuist de programmatie van Arenberg naar het district Deurne in het Openluchttheater Rivierenhof. Dat kan zo'n 1.700 man herbergen en heeft een uitgebreid programma van eind juni tot begin september. Vooral via Arenberg, op vrijdag zijn er gratis optredens vanuit het district zelf. Hoofdzakelijk sterke namen die een wat kleiner publiek trekken, die je bvb op de kleinere podia van Werchter kan verwachten. Maar tussendoor ook een paar topnamen. In het verleden kwamen daar artiesten als Joe Jackson, Suzanne Vega, Al Jarreau, Fun Lovin' Criminals, An Pierlé, UB40, Sinéad O'Connor, Joss Stone, Manu Chao, Bebel Gilberto, Mercury Rev, Nas, Steve Winwood, Lamb, Sigur Ros, Willy De Ville en vele anderen. Dit jaar komen er namen als Joe Satriani, Eels, Daan, Sheila E, Sergio Mendes, Bobby Womack, Jamie Cullum en Arsenal.

Benieuwd of er hier nog mensen zijn die al eens een optreden meepikken in Arenberg (Antwerpen) of Openluchttheater Rivierenhof (Deurne). Vooral in Deurne, waar ik woon, kan je mij regelmatig bij optredens terugvinden.

Voor wie het moest interesseren toch enkele links:

Arenbergschouwburg
Openluchttheater Rivierenhof

Normaal zou Bobby Womack naar het Rivierenhof komen op 29 juli. Mijn ticket lag al klaar... Jammer dat ik hem niet meer aan het werk kan zien. R.I.P. Bobby Womack

Op 20 maart worden de eerste namen bekend gemaakt van het programma voor 2015. Benieuwd wie er dit jaar komt naar het Openluchttheater.

Ik heb al enkele tickets besteld voor het openluchttheater deze zomer: Tourist Lemc, Kommil Foo, Bart Peeters en Public Enemy. Er komen nog namen bij op de affiche en de gratis vrijdagconcerten moeten nog bekend gemaakt worden.

Toch al mooie lijst namen voor het Openluchttheater Rivierenhof (Deurne bij Antwerpen). Zo komen oa Rufus Wainwright, Public Enemy, Wim Mertens, Kommil Foo, Bart Peeters, Echo & The Bunnymen, Lamb, Stacey Kent, Simple Plan, Intergalactic Lovers, My Morning Jacket en anderen. Ziet er goed uit.

Tijd om dit terug op te rakelen. Om een idee te geven van enkele grote artiesten die sinds mijn vorige bericht zijn langs geweest:

2016: Nas, Maceo Parker, George Clinton, Belle and Sebastian en Gabriel Rios
2017: Franz Ferdinand, Patti Smith, Mos Def, Tinariwen en CPeX
2018: Elvis Costello, Melody Gardot, Jeugd van Tegenwoordig, John Cale en David Crosby

Dit jaar staan alvast Ziggy Marley, Gilberto Gil, Hooverphonic, Los Lobos, Wolfmother, Nils Frahm, Mavis Staples, Dead Man Ray, Pink Martini, Roland, John Prine, Alpha Blondy en meer op de affiche.

Altijd een topsfeer op een geweldige locatie!

Ik heb daar in 2017 Bill Callahan gezien. Magische avond!

geplaatst:
Nieuwe namen ondertussen voor het Openluchttheater met oa het legendarische duo Hall & Oates!

Gast
geplaatst: vandaag om 18:52 uur

geplaatst: vandaag om 18:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.