MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Ziggo Dome

zoeken in:
Ik zag gisteren een bericht voorbij komen dat klanten van Ziggo vanaf vandaag al kaarten kunnen kopen voor Muse terwijl de 'echte' verkoop pas volgende week aanvangt. Nu ben ik toevallig klant van Ziggo en ik heb zojuist geprobeerd kaarten te kopen. Maar ik kwam er niet doorheen en na 10 minuten waren alle staanplaatsen al uitverkocht en als je twee zitplaatsen wil dan kan je al niet meer naast elkaar zitten.

Nu heb ik even gegoogled en Ziggo heeft meer dan 4 miljoen klanten. Als dit vaker gebeurt dan zijn niet Ziggo klanten dus redelijk kansloos bij een populaire artiest als Muse, U2 en noem maar op.

Slechte zaak wat mij betreft ondanks dat ik er wel van kan profiteren.

Het is mij ook niet gelukt kaarten te kopen. Zat in overleg en toen ik even later keek was alles foetsie. De zitplaatsen zijn nu volgens mij ook allemaal weg.

Overigens verwacht ik wel een tweede en derde concert als het zo hard gaat.

tuktak
Ziggo krijgt maar een beperkt aantal kaarten in de voorverkoop, het is niet zo dat het gehele concert al is uitverkocht natuurlijk.

Kan me inderdaad niet voorstellen dat Ziggo alle kaarten mag verkopen, zal een relatief klein percentage zijn.

tuktak
Overigens had ik mijn tickets zonder problemen in een paar minuten in het vak dat ik wilde.

Ook een leuk extraatje trouwens:
Dank je wel voor het bestellen van jouw Muse ticket(s). Elk ticket geeft recht op een gratis “Drones” album (fysiek(excl verzendkosten) of download) van Muse.

Slechte zaak als het zo is. Zegt meer over Muse dan over Ziggo wat mij betreft.

In Het grote Ziggo Dome (zit)plaatsen topic :

Nieuw topic voor allen die wel eens naar de Ziggo Dome gaan:

-Zitten of staan?
-Wat zijn de beste zitplaatsen?

En alles wat je nog wilde weten maar niet durfde te vragen!

Ik sta altijd liever, maar ik kan me goed voorstellen dat je zou willen zitten. De paar keer dat ik gedwongen werd om zitplaatsen te nemen heb ik in 106 en 209 gezeten. Die vond ik allebei prima, maar in die laatste zit je wel erg ver weg.

Inmiddels heel wat keren geweest en altijd gezeten. Meestal kies ik voor 213 of 202. Geluid in de Ziggo vind ik erg goed.

Waar ik me vreselijk aan stoor is de korte houdbaarheidsdatum van de muntjes. Prijzen zijn ook erg hoog.

De laatste keer had ik wel een vervelende ervaring in de Ziggo bij het concert van Neil Young. Het concert was zo'n 2 uur bezig toen ik zo'n 30 seconde lang ging staan om een stukje mee te klappen. Stond er meteen een medewerker bij me om me te sommeren te gaan zitten. Rockin in the Free World kreeg daardoor wel een nare bijsmaak.

angelin schreef:
De laatste keer had ik wel een vervelende ervaring in de Ziggo bij het concert van Neil Young. Het concert was zo'n 2 uur bezig toen ik zo'n 30 seconde lang ging staan om een stukje mee te klappen. Stond er meteen een medewerker bij me om me te sommeren te gaan zitten. Rockin in the Free World kreeg daardoor wel een nare bijsmaak.
Grappig dat je dat zegt...

Ik was er de laatste keer ook bij met Promise of the Real.
Wat een avond ! Zijn langste optreden ooit geloof ik.

Maar dat terzijde...
Vanwaar ik stond in het veld had ik juist een schitterende ervaring tijdens Rockin' In The Free World.

In een verder leeg vak linksboven naast het podium, stonden tijdens het hele nummer 2 gasten compleet uit hun plaat te gaan.
Luchtgitaar spelen, handen in de lucht, beetje headbangen...hele nummer lang.
Prachtig om te zien en niemand die ze tot stoppen heeft gebracht.

Beveiliging zal wel gedacht hebben: "Laat maar gaan..."

angelin schreef:
Het concert was zo'n 2 uur bezig toen ik zo'n 30 seconde lang ging staan om een stukje mee te klappen. Stond er meteen een medewerker bij me om me te sommeren te gaan zitten.
Precies de reden waarom ik nooit meer ga zitten bij concerten waar je kunt 'meebewegen'. Vreselijk dat gezeik van de mensen achter je (of in jouw geval de security) omdat je de muziek wat intenser beleefd dan zij. Na twee vervelende ervaringen heb ik me voorgenomen nooit meer zit plekken te kopen wanneer er ook sta kaarten beschikbaar zijn. En als de sta plaatsen op zijn, jammer dan, dan sla ik het concert wel over.

oceanvolta schreef:
Ik zag gisteren een bericht voorbij komen dat klanten van Ziggo vanaf vandaag al kaarten kunnen kopen voor Muse terwijl de 'echte' verkoop pas volgende week aanvangt. Nu ben ik toevallig klant van Ziggo en ik heb zojuist geprobeerd kaarten te kopen. Maar ik kwam er niet doorheen en na 10 minuten waren alle staanplaatsen al uitverkocht en als je twee zitplaatsen wil dan kan je al niet meer naast elkaar zitten.

Nu heb ik even gegoogled en Ziggo heeft meer dan 4 miljoen klanten. Als dit vaker gebeurt dan zijn niet Ziggo klanten dus redelijk kansloos bij een populaire artiest als Muse, U2 en noem maar op.

Slechte zaak wat mij betreft ondanks dat ik er wel van kan profiteren.

Hoe gaan ze het dan aanpakken bij de HMH?

Ik heb nog nooit meegemaakt dat de security zei dat ik moest gaan zitten. Dat zou wat zijn zeg

Wel van die chagrijnige hoofden die je dan gaan tikken op je rug en sommeren je te gaan zitten. En dat terwijl de rijen voor je ook staan en jij dan niks meer ziet. Dan bekijken ze het maar (met het risico op gedoe).

Toch blijft het wel een lastig iets. Ik kies tegenwoordig in een zaal als Ziggo (die ik zoveel mogelijk probeer te vermijden wat helaas niet altijd lukt) voor tribune. Omdat ik geen zin heb de hele tijd voor aanvang te moeten staan, je op de tribune nog op je gemak wat drinken kunt halen, naar de wc kunt gaan en ik zelfs met mijn 1.86 niet altijd goed zicht heb op het podium. Als een concert lekker swingend wordt moet je ook op de tribune kunnen bewegen vind ik.

Maar wat als anderen dat niet vinden zoals de 'rugtikkers'?! Die vinden dat je dan maar staanplaatsen had moeten kopen.

Lastig. Ben ik het niet mee eens. Maar mensen die door een concert heen praten zijn het er ook niet mee eens als daar wat van gezegd wordt. 'Ik heb gewoon betaald en dan mag ik praten als ik dat wil'.
Ik vind dat geen fatsoen, maar dat vinden mensen op de tribune die doorlopend blijven zitten ook van mensen die uitbundig mee staan te swingen.

Daarom ga ik het liefst naar kleine zaaltjes en dan ben ik altijd op tijd en sta ik vooraan en is het ook iets makkelijker om nog van je plaats te gaan en terug te komen.

aERodynamIC schreef:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat de security zei dat ik moest gaan zitten. Dat zou wat zijn zeg

Wel van die chagrijnige hoofden die je dan gaan tikken op je rug en sommeren je te gaan zitten. En dat terwijl de rijen voor je ook staan en jij dan niks meer ziet. Dan bekijken ze het maar (met het risico op gedoe).

Toch blijft het wel een lastig iets. Ik kies tegenwoordig in een zaal als Ziggo (die ik zoveel mogelijk probeer te vermijden wat helaas niet altijd lukt) voor tribune. Omdat ik geen zin heb de hele tijd voor aanvang te moeten staan, je op de tribune nog op je gemak wat drinken kunt halen, naar de wc kunt gaan en ik zelfs met mijn 1.86 niet altijd goed zicht heb op het podium. Als een concert lekker swingend wordt moet je ook op de tribune kunnen bewegen vind ik.

Maar wat als anderen dat niet vinden zoals de 'rugtikkers'?! Die vinden dat je dan maar staanplaatsen had moeten kopen.

Lastig. Ben ik het niet mee eens. Maar mensen die door een concert heen praten zijn het er ook niet mee eens als daar wat van gezegd wordt. 'Ik heb gewoon betaald en dan mag ik praten als ik dat wil'.
Ik vind dat geen fatsoen, maar dat vinden mensen op de tribune die doorlopend blijven zitten ook van mensen die uitbundig mee staan te swingen.

Daarom ga ik het liefst naar kleine zaaltjes en dan ben ik altijd op tijd en sta ik vooraan en is het ook iets makkelijker om nog van je plaats te gaan en terug te komen.

Het is altijd een moeilijke kwestie. Ik heb een tijdje rugklachten gehad en kon daardoor niet al te lang staan. Daarom kies ik vooral zitplaatsen bij Ziggo Dome. En normaal gesproken op de tribune want als ze voor je staan kan ik vaker nog gewoon zien als ik zit. Bij Electric Light Orchestra gekozen voor zitplaatsen op de vloer. Één groot drama. Daar liepen ook beveiligingsmensen rond die mensen letterlijk weghaalden die te veel deden staan. Dit was dan een erger geval want achter diegene zat iemand met een beperking en kon gewoon niet staan. Maar de beste man maakte er zo een poeha van dat hij naar buiten werd geëscorteerd. Zelf kies ik dan ook de plaatsen uit die voor mij het beste mogelijk zijn maar soms heb je geen keuze. Aan de ene kant is het een concert met zitplaatsen en daar dienen mensen naar te luisteren. Aan de andere kant kan dat heel onmenselijk zijn om mensen stil te laten zitten tijdens ritmische muziek. Ik ga al jaren het liefste naar Ziggo Dome. Goed geluid, fijne stoelen waar ik niet direct rugpijn krijg en fantastisch zicht. Ik heb intens genoten van de circle pit tijdens System of a Down. Maar de tijden dat ik er tussen stond ligt toch achter me helaas

Lin
aERodynamIC schreef:

Ik zit 13 november achter je, ga m'n rugtiktechniek voor die tijd nog even perfectioneren

Lin schreef:
Ik zit 13 november achter je, ga m'n rugtiktechniek voor die tijd nog even perfectioneren

Dan krijg ik andere klachten vrees ik...... nekklachten van het omdraaien

jp
Hi, iemand die me wat advies wil geven over de huidige tickets die nog te koop staan voor Peter Gabriel in de Ziggo Dome? Ik ben er jaren geleden eens geweest, maar geen idee waar ik toen zat of hoe ik het zicht ervaren heb. Kan ik beter in de Zaal of op de 1e ring zitten?

Ik kan van iemand een stoel in vak E (rij 24) overnemen maar er staan ook nog plekken in vak B (rij 15) te koop, eerste vak voor het podium. Als ik ga heeft dat dus denk ik mijn voorkeur. Slim?

Ik zie dat veel stoelen op de 1e ring nog duurder zijn. Ik ga me daar waarschijnlijk niet aan wagen maar zit de meerwaarde van die plekken in het zicht dat je van bovenaf op het podium hebt?

jp
Overigens zou ik zweren dat er eerder in vak B geen plek meer te koop was. Nu is er nog een halve rij te krijgen…

Gast
geplaatst: vandaag om 10:35 uur

geplaatst: vandaag om 10:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.