Muziek / MusicMeter Live! / 08.12 - NITS pakken de AB in! Fantastico!
zoeken in:
0
geplaatst: 9 december 2005, 01:17 uur
Hallo!
Vanavond een prachtig concertje meegepikt van THE NITS, in de AB in Brussel.
Robert Jan Stips - Henk Hofstede - Rob Kloet. Dat is nu de bezetting.. En met hun drietjes zorgden ze voor 2,5 uur vuurwerk, met een keuze uit werk uit de nieuwe plaat "Les Nuits", gecombineerd met hun klassiekers..
Het eerste deel van de set was zo goed als akoestisch, met Henk op gitaar, Rob op de 'mini-drums' en Robert-Jan op orgeltje/piano.. en vanaf WIND-UP BIRD ging Rob achter zijn drumkit zitten, en Robert-Jan achter de imposante synthesizers staan.. Henk liet de barkruk voor wat ze was en ging ook rechtstaan..
Volgende nummers werden gespeeld.. sommige (wellicht nieuwe of hele oude) herkende ik niet dus daar heb ik de titels niet van...
1. SCETHCHES OF SPAIN (!)
2. CARS & CARS
3. A TOUCH OF HENRY MOORE
4. GIANT NORMAL DWARF
5. THE MILKMAN ( van "Les Nuits")
6. "I am an eating house" ???
7. LONG SONG (van "Les Nuits")
8. NESCIO
9. J.O.S. DAYS
10. "Bird has flown"? - opgedragen aan John Lennon
11. WIND-UP BIRD (van "Les Nuits")
12. THE TRAIN
13. ?
14. ADIEU SWEET BAHNHOF
15. HOLE (van "Les Nuits"
16. CONNY & ROB
17. BIKE IN HEAD
18. LES NUITS (van "Les Nuits")
19. ?
20. THE KEY SHOP - opgedragen aan Theo Van Gogh
21. RED DOG (van "Les Nuits")
======
BIS 1
======
22. "building a house.." ?
23. THE DUTCH MOUNTAINS
========
BIS 2
========
24. CRIME & PUNISHMENT
25. THE DREAM
Een schitterende setlijst, van een NITS die weerom in topform is... de nieuwe nummers, uit "Les Nuits" klinken fantastisch.. ga me zeker het album aanschaffen!
Persoonlijke hoogtepunten waren toch wel:
- Crime & Punishment - kippenvel.. bloedmooi...
- Scetches of Spain
- Bike In Head .. Fantatsitsch!!
- A Touch of Henry Moore
- Hole
- Les Nuits
- J.OS. Days.. wat een versie..
en altijd.. "Nescio"..
Een goed concert, neen.. een prima concert.. Met een heel enthousiast en warm publiek.. o ja, en een heel spraakzame Hofstede...
Ga ze zeker op een van hun tourdata zien! Of koop de CD. HET IS DE MOETIE!!!!
Vanavond een prachtig concertje meegepikt van THE NITS, in de AB in Brussel.
Robert Jan Stips - Henk Hofstede - Rob Kloet. Dat is nu de bezetting.. En met hun drietjes zorgden ze voor 2,5 uur vuurwerk, met een keuze uit werk uit de nieuwe plaat "Les Nuits", gecombineerd met hun klassiekers..
Het eerste deel van de set was zo goed als akoestisch, met Henk op gitaar, Rob op de 'mini-drums' en Robert-Jan op orgeltje/piano.. en vanaf WIND-UP BIRD ging Rob achter zijn drumkit zitten, en Robert-Jan achter de imposante synthesizers staan.. Henk liet de barkruk voor wat ze was en ging ook rechtstaan..
Volgende nummers werden gespeeld.. sommige (wellicht nieuwe of hele oude) herkende ik niet dus daar heb ik de titels niet van...
1. SCETHCHES OF SPAIN (!)
2. CARS & CARS
3. A TOUCH OF HENRY MOORE
4. GIANT NORMAL DWARF
5. THE MILKMAN ( van "Les Nuits")
6. "I am an eating house" ???
7. LONG SONG (van "Les Nuits")
8. NESCIO
9. J.O.S. DAYS
10. "Bird has flown"? - opgedragen aan John Lennon
11. WIND-UP BIRD (van "Les Nuits")
12. THE TRAIN
13. ?
14. ADIEU SWEET BAHNHOF
15. HOLE (van "Les Nuits"
16. CONNY & ROB
17. BIKE IN HEAD
18. LES NUITS (van "Les Nuits")
19. ?
20. THE KEY SHOP - opgedragen aan Theo Van Gogh
21. RED DOG (van "Les Nuits")
======
BIS 1
======
22. "building a house.." ?
23. THE DUTCH MOUNTAINS
========
BIS 2
========
24. CRIME & PUNISHMENT
25. THE DREAM
Een schitterende setlijst, van een NITS die weerom in topform is... de nieuwe nummers, uit "Les Nuits" klinken fantastisch.. ga me zeker het album aanschaffen!
Persoonlijke hoogtepunten waren toch wel:
- Crime & Punishment - kippenvel.. bloedmooi...
- Scetches of Spain
- Bike In Head .. Fantatsitsch!!
- A Touch of Henry Moore
- Hole
- Les Nuits
- J.OS. Days.. wat een versie..
en altijd.. "Nescio"..
Een goed concert, neen.. een prima concert.. Met een heel enthousiast en warm publiek.. o ja, en een heel spraakzame Hofstede...
Ga ze zeker op een van hun tourdata zien! Of koop de CD. HET IS DE MOETIE!!!!
0
titan (crew)
geplaatst: 9 december 2005, 18:49 uur
Volgend jaar zie ik ze in April voor de 4e keer live. Als dat concert net zo goed is als de vorige die ik heb gezien en als dat van gisteren (vandaag spelen ze trouwens voor het eerst in meer dan 20 jaar in Engeland!) wordt dat iets om naar uit te kijken.
0
geplaatst: 9 december 2005, 21:48 uur
hoi Titan..
Bij ons thuis was vroeger mijn broer de grote Nits fan, ik ben later bekeerd toen ik met hem meeging op de ALANKOMAAT tour... toen in de bezetting: Hofstede/ Kloet/ Lindeman/ Van Krieken... zag ze dan met de WOOL tour, telkens in de AB.. daarna zag ik ze opnieuw 2x op één dag in Nijmegen: één keer in de kerk, met een uniek concert en dan 's avonds op de Waalse Kade, dat was met de 1974 tour... en nu dus gisteren met de LES NUITS tour.. dus alles bij elkaar de 5de keer dat ik ze zag ..
En in Basel (Zwitserland) zag ik ze eigenlijk ook, als dat meetelt, waar ze samenspeelden met SIMON HO en VÄRTINA, dat was in februari 2005 (beste concert dat ik zag dit jaar!!). En Henk Hofstede zag ik ook nog aan het werk dit jaar met zijn "Draagbare Huis" tour
Ja;. tof he dat ze weer eens in Engeland spelen..
Bij ons thuis was vroeger mijn broer de grote Nits fan, ik ben later bekeerd toen ik met hem meeging op de ALANKOMAAT tour... toen in de bezetting: Hofstede/ Kloet/ Lindeman/ Van Krieken... zag ze dan met de WOOL tour, telkens in de AB.. daarna zag ik ze opnieuw 2x op één dag in Nijmegen: één keer in de kerk, met een uniek concert en dan 's avonds op de Waalse Kade, dat was met de 1974 tour... en nu dus gisteren met de LES NUITS tour.. dus alles bij elkaar de 5de keer dat ik ze zag ..
En in Basel (Zwitserland) zag ik ze eigenlijk ook, als dat meetelt, waar ze samenspeelden met SIMON HO en VÄRTINA, dat was in februari 2005 (beste concert dat ik zag dit jaar!!). En Henk Hofstede zag ik ook nog aan het werk dit jaar met zijn "Draagbare Huis" tour

Ja;. tof he dat ze weer eens in Engeland spelen..
0
titan (crew)
geplaatst: 10 december 2005, 11:54 uur
Ik zag ze in 1993 in de Doelen in Rotterdam (De DaDaDa-tour), daarna in Diligentia in Den Haag (De Wool-tour) en vorig jaar in de Oude Luxor te Rotterdam i.v.m. de 1974-tour. Ik heb Henk ook bij zijn solotour gezien, in een klein zaaltje in Schiedam met 52 toeschouwers in totaal. Na Golden earring en The Bintangs is The Nits volgens mij de langst lopende Nederlandse band en al meer dan 30 zonder een spoortje van sleet!
0
geplaatst: 10 december 2005, 12:09 uur
Erg goed om dit eens te lezen. Ik zag de Nits ooit ook twee keer live, en beide keren was dat een belevenis. Ik heb nooit eerder ergens hoog horen opgeven over hun live-reputatie, en ik heb dat altijd vreemd gevonden. Elke keer als ik Stips zie bij Freek de Jonge denk ik er weer aan terug.
* denotes required fields.