MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Concertbezoek & handicap (bijv. rolstoel).

zoeken in:
buizen
Of het nu gaat om op krukken lopen vanwege een gebroken been of rolstoelgebondenheid: er zijn grote verschillen in de toegankelijkheid of speciale faciliteiten voor muziekliefhebbers met een handicap.
Er was nog geen topic waar tips en ervaringen over dit onderwerp gedeeld kunnen worden.

Vaak loont het de moeite tevoren even de zaal te bellen en te informeren naar de mogelijkheden. De praktijk is echter nogal eens afwijkend van de mooie woorden op de site van een zaal.
Daarom dit topic, wellicht voorziet het in een behoefte.
Het woord 'rolstoel' (en ook 'handicap') staat bewust in de titel, omdat meestens op die trefwoorden gezocht wordt.

(Ben overigens zelf niet rolstoelgebonden o.i.d. maar wellicht komen er nuttige tips in dit topic).

buizen
Wat me opvalt is dat (steekproef meerdere hallen/zalen) in Duitsland er een erg vriendelijk rolstoelbeleid is. Hierbij doel ik met name op het feit dat begeleid(st)ers van rolstoelgebonden muziekliefhebbers gratis toegang hebben.
Je leest dit zelfs al op ticketsites, dat begeleiders van "Behinderten" geen ticket behoeven te kopen: zij mogen gratis mee. Hulde.

Op sites v. Nederlandse zalen/ticketverkopers lees je daar niets over. Wel is er toegankelijkheid of speciale plekken in de zaal, soms, maar begeleiders moeten ook gewoon een ticket kopen.

Nogmaals: altijd even tevoren contact op nemen, ook met de Duitse zaal.

buizen
De wereld is klein.
Zeker als je je begeeft in subwereldjes, wat muziekliefde betreft bijvoorbeeld.
Op een of andere manier kwam ik via Steve Conte deze coole dame tegen. Een artikel over haar. Volgens mij gaat het over dat er in een bibliotheek, in Turku, een muziektentoonstelling was en dat zij de suppoost/rondleidingsgids/vraagbaak van de Hanoi Rocks afdeling was. Ik denk dat die bio's die je daar ziet op en in de kast, over de bandleden, ook door haar zelf gemaakt zijn. Finland he, daar heb je speciale aandacht voor Hanoi Rocks op tentoonstellingen.
Want ik ken deze kranige dame toevallig wel. Spotte haar op het concert op een cruise, een onvergetelijke ervaring. Zij was er ook, inmiddels wat ouder dan op de foto's in dit artikel but still true sticking to her guns: de liefde voor de rock 'n roll.

Inderdaad: het precies 5000ste bericht sinds de oprichting van buizen.
Even een rockchick in de spotlights dacht ik zo.

NB: op moderne schepen is het prima toegankelijk voor personen in een rolstoel. Geen drempels, het loopt en rijdt heerlijk. Overal grote liften.
En is er onverhoopt toch een hindernis? een knip met de vingers is voldoende voor toesnellende rockers met een helpende hand.

NB2: Jessica moet the night of her life hebben gehad want ik stond een aantal songs vlakbij haar en zag hoe Michael Monroe (derde nummer ofzo) 'bij haar kwam zitten' (op een monitor, zij was helemaal vooraan) en haar hand een tijd lang vast hield, het kind kreeg bijna een appelflauwte van geluk. Monroe knipoogde af en toe tijdens het concert ook naar haar, ik zie zulke dingen.

Buizen, heb je wel eens een dagboek overwogen? Dat schijnt voor veel mensen ook een fijn medium te zijn om 'dagelijkse zieleroerselen' in neer te pennen .

buizen
Als jij niets hebt met gehandicapten/rolstoelers en hoe die de gang naar concerten beleven en zeker als je dan ook nog 'laatste bericht: buizen' ziet, dan kun je dit topic gewoon overslaan hoor
Als jij wel wat met genoemde medemuziekminners hebt, zou je misschien zelf een tip of een ervaring kunnen plaatsen.

Een 5000ste bericht mag niet ongemerkt voorbij gaan, Edgar18.

buizen schreef:
'laatste bericht: buizen'
Je begrijpt toch wel dat juist dat de trigger is om wel te lezen?!

En wat betreft gehandicapten/rolstoelers die concerten bezoeken, daar heb ik helemaal niks mee of tegen, dat is voor mij een bezoeker net als ieder ander. En de tips, hoe nobel ook, ik denk dat veel van de mensen die aan een rolstoel gebonden zijn wel redelijk bekend zijn met alle bijkomende nadelen (en soms voordeeltjes) die hierbij komen kijken. Maar, zelfs als je er maar één iemand mee helpt/hebt geholpen hebben deze schrijfsels al zin gehad !

Lang verhaal kort, ik zat je maar een beetje te plagen. Maar, van harte met je 5000e spam! Uhh... bericht natuurlijk .

buizen
Edgar18 schreef:
(quote)
.. Maar, zelfs als je er maar één iemand mee helpt/hebt geholpen hebben deze schrijfsels al zin gehad..

Bedankt dat je het snapt.

Assurancetourix
Bij ons in het dorp woont ook zo'n ouwe sok,
begin niet over een rollator of zo, dan breek de pleuris uit
http://danyvape.com/wp-content/uploads/2014/12/01-agecanonix.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 11:44 uur

geplaatst: vandaag om 11:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.