MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / MusicMeter Live! / Liveondemand: Tom Waits live in België

zoeken in:
Dag beste muziekliefhebbers,

ik zag net op DWDD een toppic over liveondemand, een website waarbij men bij x-aantal geïnteresseerde de onderhandelingen opent om een artiest of preformer in de buurt te laden optreden.

Bij te weinig interesse of het niet doorgaan van een optreden stort men de inleg terug. Dus een heel normale vorm van fundraising.

Zouden er mensen interesse hebben om Tom Waits naar België te halen?

barrett schreef:
Zouden er mensen interesse hebben om Tom Waits naar België te halen?

Mag Nederland ook?

Ik heb nog 2 artiesten die ik persé ooit nog live wil zien. Mijn lijst op dat vlak is dus inmiddels enorm geslonken. Tom Waits is er daar eentje van. De laatste keer toen hij in Carré was vond ik het te duur (spijt van nu).

De ander was David Bowie. Dat zal nooit meer gebeuren. In de jaren '80 gingen mijn spaarcenten naar concerten van Prince en zat Bowie er met de Glass Spider tour niet in ook al wilde ik wel heel graag. De Sound+Vision tour ging eigenlijk wat aan me voorbij (ik was de belangstelling wat aan het verliezen). In de jaren '90 was ik Bowie sowieso kwijt (ik luisterde meer naar andere dingen in die tijd). Pas tijdens de Reality tour in 2003 had ik er wel interesse in maar in mijn omgeving verder niemand dus dat liet ik ook maar zitten. Ik had stille hoop op een tour toen The Next Day uitkwam, maar helaas.

Blijft Tom Waits dus over. Alleen vraag ik me af of dit soort fundraising überhaupt enige zoden aan de dijk zet. Lijkt me eerder wishful thinking. Uiteindelijk gaat het om de artiest of die er zin in heeft en ik geloof niet echt dat fans het op deze manier voor elkaar krijgen.

Wel weet ik dat het andersom gebeurt: artiesten vragen om fundraising zodat ze op tour kunnen gaan. Dat vind ik dan ook anders.

Mij lijkt Nederland ook goed natuurlijk. Laat ons kijken wie hier allemaal concrete intresse in zou hebben en laten we het middenpunt nemen.

Ik weet dat het onmogelijk lijkt, maar waarom niet proberen. Het principe is "Geen optreden geld terug¨ dus waarom niet proberen. Volgens mij zijn hier er hier genoeg mensen die de Legende nog eens aan het werk willen zien.

Zou ik erbij willen zijn? Absoluut!
Gaat het ooit op deze manier lukken? Absoluut niet!

Tom Waits weet ook wel dat ie honderden zalen kan uitverkopen als ie in Europa (en vast op andere plaatsen ook wel) op gaat treden, die gaat zich niet laten overhalen door een dusdanig initiatief om speciaal hierheen te komen. Misschien dat je em zo, als ie naar europa komt, ook naar Nederland/Belgie kunt krijgen, maar zelfs dat lijkt me sterk... Hij heeft zich nooit zoveel aangetrokken van de grote interesse die er toch voor hem is.

Ok daar lijk je me een terechte opmerking te maken The Scientist.

Maar indien we er een speciale formule of een interessante venue voor kiezen dan kan je misschien een persoon als Tom Waits wel kunnen overhalen.

Wie niet waagt niet wint...

buizen
Viel half in die uitzending van DWDD en hoorde daar mensen over dit idee praten. Wat een toeval. Zit zelf ook wel eens te denken hoe je bepaalde artiesten naar Nederland zou kunnen krijgen momenteel.

Tom Waitss mag van mij best naar Belgie komen, je moet 'm zien te overtuigen maar hij moet wel zelf willen.
Benieuwd hoe deze actie uit pakt.

Ik ga voor Nederland met een voorkeur voor de zaterdag.

Plaats en datum staan open... Indien mensen een idee hebben over een mooie plaats en datum waarmee we een artist van dergelijke standing kunnen overtuigen gelieve het ons te delen op deze toppic.

Tom Waits staat met stip bovenaan op mijn lijstje met artiesten die ik nog eens zou willen zien. Maar wat The Scientist zegt: ik kan me niet voorstellen dat dit bij een eigenwijs figuur als Waits zou werken.

Ik hoop toch wel dat hij ons land ooit nog een keer aandoet. Hoe lang is hij al niet geweest? Ben alleen echt bang dat als Waits weer eens komt dat het dan een elite feestje wordt. Dan zit al dat DWDD/Vara volk op de eerste rij. Wordt een crime om kaartjes te krijgen daarvoor.

Zo'n actie als deze zou ik altijd steunen, maar de kans lijkt mij zeer klein. Waits weet echt wel dat hij volle zalen trekt, maar hij tourt gewoon niet meer. Misschien als er nog eens een nieuwe plaat komt. Maar bij de vorige plaat kwam er ook geen Europese tour geloof ik. Ik zie het somber in.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:29 uur

geplaatst: vandaag om 06:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.