Muziek / MusicMeter Live! / Donderdag 19 jan, aMute, Wouter van Veldhoven en Orphax (ik dus) in TAC Eindhoven
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 6 januari 2006, 22:50 uur
Op donderdag 19 januari zullen aMute, Wouter van Veldhoven en Orphax (dat ben ik) optreden in TAC te Eindhoven (das tegen over het PSV stadion)
Deur open: 20:30
Aanvang: 21:00
1e artiest: Wouter van Veldhoven (30 minuten)
2e artiest: Orphax (om 21:45, 30 minuten)
3e artiest: aMute (om 22:30, 45 minuten)
Entree: 5,00 €
Adres:
TAC (Temporary Art Centre)
Vonderweg 1
5611 BK, Eindhoven
Tel: 040-2461325
www.tac.nu[/url]
Hopelijk tot dan.
Deur open: 20:30
Aanvang: 21:00
1e artiest: Wouter van Veldhoven (30 minuten)
2e artiest: Orphax (om 21:45, 30 minuten)
3e artiest: aMute (om 22:30, 45 minuten)
Entree: 5,00 €
Adres:
TAC (Temporary Art Centre)
Vonderweg 1
5611 BK, Eindhoven
Tel: 040-2461325
www.tac.nu[/url]
Hopelijk tot dan.
0
Sietse
geplaatst: 6 januari 2006, 22:55 uur
ik had hier nog een heel verhaal van wat ik ga doen, maar aangezien MuMe rare dingen doet mijn posts...laat ik het hier ff bij. Het wordt tof, dus gewoon allemaal komen, en natuurlijk ff hoi zeggen, want ik bijt niet.
0
geplaatst: 7 januari 2006, 02:00 uur
Het mag wel enigszins on topic hoor...
Wouter's muziek is ook erg mooi. Degenen die gaan moeten zeker op tijd komen.
Wouter's muziek is ook erg mooi. Degenen die gaan moeten zeker op tijd komen.

0
aslan (crew)
geplaatst: 7 januari 2006, 09:46 uur
on topic : ik hoorde zopas een uurtje van Orphax ( live at lab30 ), die sietse is een aanrader...
allen daarheen dus...
allen daarheen dus...
0
Sietse
geplaatst: 7 januari 2006, 18:02 uur
hmm, welke lab30 set was dat...die van een uur lang? Die is naar mijn mening erg kut 
Ging heel veel mis, en niet alleen de laptop crash...die het jaar erop was wel tof

Ging heel veel mis, en niet alleen de laptop crash...die het jaar erop was wel tof

0
aslan (crew)
geplaatst: 7 januari 2006, 19:18 uur
ik had het over die van 16 mei 2004 pt.1, daarna nog een klein half uurtje pt.2, er waren misschien wel wat probleempjes... en ik begrijp dat je het zelf liever wat perfecter wou, maar dat is geen ramp hoor... klonk best leuk (al denk je daar blijkbaar anders over)
0
aslan (crew)
geplaatst: 7 januari 2006, 20:18 uur
trouwens, af en toe een vloek van de dj maakt het feestje alleen maar leuker 

0
Sietse
geplaatst: 7 januari 2006, 22:59 uur
iedereen moest inderdaad lachen toen ik tegen een vriend aan het uitleggen was (in het Nederlands) dat alles kut was en dat het een fucked up laptop is enz enz. Ik stond echt te vloeken op het podium...ben toen met laptop onder de arm de zaal uitgelopen..."backstage" de batterij er uit gehaald...ff verder zitten vloeken...terug gelopen en nog 20 minuten door herrie gemaakt...ik was echt pis en pis nijdig...eerste set in het buitenland en meteen mislukken en dat voor zo'n 80 mensen waarvan er ongeveer 30 zich tot je grootste fans rekenen (lees: slsk mensen)
De set uit November op het zelfde festival, maar dan half jaar later is een stuk beter al zeg ik hetzelf. En die daarna komen zijn nog beter te pruimen...en dan hopelijk deze weer beter. Iets waar ik morgen weer aan ga werken.
De set uit November op het zelfde festival, maar dan half jaar later is een stuk beter al zeg ik hetzelf. En die daarna komen zijn nog beter te pruimen...en dan hopelijk deze weer beter. Iets waar ik morgen weer aan ga werken.

0
geplaatst: 19 januari 2006, 20:17 uur
0
Sietse
geplaatst: 20 januari 2006, 09:25 uur
met mijn apparatuur ging het goed, behalve een kapotte adapter van de laptop die in 10 minuten was gemaakt (wat nog voor de show was)
Later meer.
Later meer.
0
Sietse
geplaatst: 20 januari 2006, 14:05 uur
Goed, meer dus. Gaat nu komen.
De avond was erg tof, ik was er zo rond 7 uur dank zijn de ns en de buschaufeur, die dacht dat ik wel zou weten waar halte Philips Stadion was, terwijl ik hem vroeg of hij daar langs kwam....toch best groot zo'n stadion.
Wouter en Jerome (amute) waren er al, Wouter was komen lopen van het station, wat dus sneller was...maar goed wist ik veel.
Uiteindelijk na een uur rond hangen konden we gaan opbouwen. Wouter niet helaas, want daar was iets mis gegaan met samples die hij als input gebruikt en kon dus niet optreden. Dus het plan werd veranderd. Ik zou wat eerder beginnen (later bleek 5 minuten, want ik wou wachten tot mijn broer er was)
Gedurende soundcheck liep alles zeer goed, geen problemen met feedback enzo. Alleen ongeveer 20 minuten voor mijn optreden ging ik ff mijn laptop checken en toen bleek dus dat de adapter het niet meer deed. Kabel naar de klote
Maar gelukkig waren er twee helden met een soldeerbout die hem wel konden maken, wat inderdaad is gelukt.
Om precies 21.40 ging ik van start met spelen. 2 korte stukken, de eerste 100% improvisatie met klokkenspel, melodica, pannendeksel, microfoon en audiomulch (!!!) Hiermee heb ik een zeer rustig stuk opgebouwd, wat erg goed liep, en mensen waren enthousiast (of misschien klapten ze gewoon uit beleefdheid
)
Daarna kwam het stuk dat ik van te voren had voorbereid. In het begin heel rustig, zware bassen, zachte ruis en kraakjes, wat al snel werd aangevuld met een hele trage industriele beat (stiekum een sample van joy division 3x vertraagd) met veel reverb en een filter eroverheen. Hier begon het vrij zwaar te worden en steeds meer bass en ruis erin. Nog wat vocalen (kerkkoor dingen bewerkt) en dan op naar het einde...gitaar drones (dit keer niet live gespeeld) met een steeds verder opbouwende noise erover heenom te eindigen en een nogal hard stuk (wat blijkbaar wel harder had gemogen, ik steeds maar denken dat als het podium trillede dat het dan wel hard was, maar bleek dat het in de zaal zeer goed te doen was...klote soundcheck, hadden ze me niet op vol volume gezet ofzo
) en toen boem, alles weg.
Als de omschrijving niet duidelijk is, binnenkort als de opnames goed zijn op mijn website terug te vinden.
Daarna was het voor amute de tijd om te spelen. Hij speelde met gitaar, synth en vocalen. Dit allemaal door de mangel gehaald om hele mooie ambient te maken. Zeer mooie muziek ondanks het toch niet super toffe Eindhovense publiek dat meer interesse heeft voor praten dan voor de muziek...het schijnt dat het praten tijdens mijn set wel minder was, maar dan nog. Heel respectloos.
Hopelijk mag ik in de toekomst nog vaker met amute spelen, want het is een aardige jongen, net zoals Wouter, waar het hopelijk volgende keer niet verkeerd gaat.
Ik zal spoedig wat foto's op de site zetten en ook de live set dus als de opnames ok zijn.
De avond was erg tof, ik was er zo rond 7 uur dank zijn de ns en de buschaufeur, die dacht dat ik wel zou weten waar halte Philips Stadion was, terwijl ik hem vroeg of hij daar langs kwam....toch best groot zo'n stadion.
Wouter en Jerome (amute) waren er al, Wouter was komen lopen van het station, wat dus sneller was...maar goed wist ik veel.
Uiteindelijk na een uur rond hangen konden we gaan opbouwen. Wouter niet helaas, want daar was iets mis gegaan met samples die hij als input gebruikt en kon dus niet optreden. Dus het plan werd veranderd. Ik zou wat eerder beginnen (later bleek 5 minuten, want ik wou wachten tot mijn broer er was)
Gedurende soundcheck liep alles zeer goed, geen problemen met feedback enzo. Alleen ongeveer 20 minuten voor mijn optreden ging ik ff mijn laptop checken en toen bleek dus dat de adapter het niet meer deed. Kabel naar de klote
Maar gelukkig waren er twee helden met een soldeerbout die hem wel konden maken, wat inderdaad is gelukt. Om precies 21.40 ging ik van start met spelen. 2 korte stukken, de eerste 100% improvisatie met klokkenspel, melodica, pannendeksel, microfoon en audiomulch (!!!) Hiermee heb ik een zeer rustig stuk opgebouwd, wat erg goed liep, en mensen waren enthousiast (of misschien klapten ze gewoon uit beleefdheid
) Daarna kwam het stuk dat ik van te voren had voorbereid. In het begin heel rustig, zware bassen, zachte ruis en kraakjes, wat al snel werd aangevuld met een hele trage industriele beat (stiekum een sample van joy division 3x vertraagd) met veel reverb en een filter eroverheen. Hier begon het vrij zwaar te worden en steeds meer bass en ruis erin. Nog wat vocalen (kerkkoor dingen bewerkt) en dan op naar het einde...gitaar drones (dit keer niet live gespeeld) met een steeds verder opbouwende noise erover heenom te eindigen en een nogal hard stuk (wat blijkbaar wel harder had gemogen, ik steeds maar denken dat als het podium trillede dat het dan wel hard was, maar bleek dat het in de zaal zeer goed te doen was...klote soundcheck, hadden ze me niet op vol volume gezet ofzo
) en toen boem, alles weg. Als de omschrijving niet duidelijk is, binnenkort als de opnames goed zijn op mijn website terug te vinden.
Daarna was het voor amute de tijd om te spelen. Hij speelde met gitaar, synth en vocalen. Dit allemaal door de mangel gehaald om hele mooie ambient te maken. Zeer mooie muziek ondanks het toch niet super toffe Eindhovense publiek dat meer interesse heeft voor praten dan voor de muziek...het schijnt dat het praten tijdens mijn set wel minder was, maar dan nog. Heel respectloos.
Hopelijk mag ik in de toekomst nog vaker met amute spelen, want het is een aardige jongen, net zoals Wouter, waar het hopelijk volgende keer niet verkeerd gaat.
Ik zal spoedig wat foto's op de site zetten en ook de live set dus als de opnames ok zijn.
* denotes required fields.