menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 (2017): 50s

zoeken in:
avatar van Echo01
zucht, weer niet gevraagd voor de jaren '50....

avatar van Mjuman
herman schreef:
Wat Edgar zegt. Zo zullen in de 60s de diverse soulverzamelboxen mijn lijst ook niet halen.

Verder bedankt aan chevy93 voor het organiseren van dit muzikale eerbetoon aan de jaren '50. Jaren geleden organiseerde ik de eerste jaren '50 editie waaraan een kleine groep enthousiaste mensen meedeed. Het is goed om te zien dat in de loop der jaren het deelnemersveld gegroeid is en we een wat stevigere lijst hebben.


Daar herken ik heel veel in. Van nature een afkeer van lijstjes (ook inpak/reis-, boodschappen- en todo-) ben ik de waarde van die individuele lijstjes gaan inzien toen ik - afgaand op smaak/instelling van de indiener - daarin ging struinen. Terugploegen is nl niet altijd eenvoudig en voordehandliggend

avatar van HugovdBos
Edgar18 schreef:
Ik neem verzameld werk ook nooit mee in dit soort lijsten. Bovendien is de Anthology vooral een geschiedschrijving (een enorm interessante) maar is de muziek niet altijd je van het.


Ik normaal gesproken ook niet, behalve als een verzamelwerk van grote invloed is geweest in de periode waarin het verscheen. Het gaat hier ook niet om muziek uit de jaren 50 zelf, dus om die reden alleen al snap ik goed dat mensen dit kunstwerk niet in hun lijst opnemen.

Dat de kwaliteit niet altijd even hoogstaand is komt voornamelijk omdat het hier muziek betreft uit de jaren 20 en 30 uit Harry Smith's persoonlijke 78 rpm collectie. Met het uitbrengen van dit werk werd de focus weer gelegd op de traditionele Amerikaanse folk, blues en country en mede daardoor ontstond de heropleving van de folk muziek in de jaren 50. Daarnaast betekende het dat de carrière van sommige muzikanten, waarvan er nummers op het verzamelwerk terug te vinden zijn, nieuw leven werd ingeblazen.

avatar van chevy93
Echo01 schreef:
zucht, weer niet gevraagd voor de jaren '50....
Je bent nochtans hier wel getagd. Mocht je volgend jaar wel getagd willen worden, was er maar één oplossing en dat dit jaar meedoen. Ik genereer automatisch een lijst van oud-deelnemers en die tag ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:15 uur

geplaatst: vandaag om 10:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.