MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 100 songtitels met 'beladen' termen

zoeken in:
Vandaag werd bekend dat uitgever 999 Games de naam van het spel Kolonisten van Catan in 2014 heeft aangepast onder druk van enkele mensen die de term 'Kolonisten' aanstootgevend vonden. Wat iedereen hier precies van vindt is voor deze Top 100 niet relevant. Wel ben ik benieuwd wat er zou gebeuren wanneer de SJW zich ook zouden richten op de muziek. Op welke nummers zou er dan forse kritiek komen?
We zijn dus op zoek naar 100 nummers met songtitels mogelijk 'beladen' zouden kunnen zijn.

100. Olaf Henning - Cowboy und Indianer

99. Balmorhea - Settler

98. Slayer - Angel of Death

97. Kate Voegele - Devil in Me

96. Michael Kiwanuka - Black Man in a White World

95. The Postal Service - Brand New Colony

94. The Cure - Killing an Arab

93. Gorillaz - Kids With Guns

92. Tyler Bates - Mass Shooting

91. Kacey Musgraves - Space Cowboy

90. Sufjan Stevens - John Wayne Gacy Jr.

89. Patti Smith - Rock and Roll Nigger

88. Todd Rundgren - Slut

87. DJ Koze - XTC

Gretz schreef:
87. DJ Koze - XTC

Sowieso een lame topic, is dit echt wel muf; kan je de hele discografie van XTC meteen dumpen.

Mjuman schreef:
(quote)

Sowieso een lame topic, is dit echt wel muf; kan je de hele discografie van XTC meteen dumpen.

Nee, we zijn op zoek naar specifieke titels

Verder is dit topic inderdaad net zo lame als al die andere Top 100s, maar een mens wil iets te doen hebben terwijl ie naar muziek luistert

86. The Smiths - Meat Is Murder

Gretz schreef:

Verder is dit topic inderdaad net zo lame als al die andere Top 100s, maar een mens wil iets te doen hebben terwijl ie naar muziek luistert

Klinkt als een soort bezigheidstherapie. Zou bijna willen zeggen: get a life, cherchez la femme en je problemen zijn voorbij (in ruil voor andere).

Voorheen zou ik je geadviseerd hebben om nu de tv aan te zetten (Veronica), het geluid uit en er een fijn stukje jazzrock onder te pleuren; vijzelt de beleving echt een stuk op.

85. Pearl Jam - Black

84. Kanye West - New Slaves

83. Sinterklaasje kom maar binnen met je knecht.

Mjuman schreef:
(quote)

Zou bijna willen zeggen: get a life, cherchez la femme en je problemen zijn voorbij (in ruil voor andere)..

Haha, 3x raden waarom ik hier al jaren elke dag rondhang Of het altijd beter wordt met een muze naast je op de bank valt trouwens te betwijfelen ?

Mjuman schreef:

Voorheen zou ik je geadviseerd hebben om nu de tv aan te zetten (Veronica), het geluid uit en er een fijn stukje jazzrock onder te pleuren; vijzelt de beleving echt een stuk op

Ik heb een streampje gezocht omdat Veronica voor de zoveelste keer de verkeerde keuze heeft gemaakt. Wel een goede tip trouwens, normaal val ik die taferelen al snel in slaap. Mooie eerste 45 minuten gezien in de stad van The Beatles

82. Japan - Adolescent Sex

81. Siglo XX - Babies on a Battlefield

80. Angry Samoans - They Saved Hitler's Cock

79. Fearless Iranians from Hell - Die for Allah

78. Thomas Newman - A Nazi and a Jew

77. Gorki - Satan

76. The Ex - Gonna Rob the Spermbank

Gast
geplaatst: vandaag om 23:50 uur

geplaatst: vandaag om 23:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.