Muziek / Toplijsten en favorieten / Verwachting voor 2006
zoeken in:
0
geplaatst: 24 januari 2006, 15:44 uur
Aangezien ik in de eerste weken van 2006 al een paar bijzonder goede releases heb mogen horen, en 2006 een goed muziek jaar belooft te worden (althans voor mijn genre). Wat verwachten jullie voor dit jaar en wat is je top lijst tot nu toe.
Top tot nu toe
1. Axxis - Paradise In Flames
2. Machinemade God - The Infinity Complex
3. Driller Killer - 4QMangrenade
4. Fireball Ministry
verwacht:
Iron Maiden (??)
Slayer (??)
Emperor (??)
Guns 'n roses (Chinese Democracy)
Immortal reunie.
Sepultuta/Max Cavalera Reunie.
Top tot nu toe
4. Fireball Ministry
verwacht:
Iron Maiden (??)
Slayer (??)
Emperor (??)
Guns 'n roses (Chinese Democracy)
Immortal reunie.
Sepultuta/Max Cavalera Reunie.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 16:30 uur
Er zitten wel een paar aardige releases aan te komen, maar echt nauwlettend hou ik het niet in de gaten. Meestal zijn de albums waar je niet op rekende het beste.
02/06/06, Clogs - Lantern (Brassland)
02/07/06, Centro-Matic - Triggers and Trash Heaps (Misra)
02/07/06, Sibylle Baier - Colour Green (Orange Twin)
02/21/06, Destroyer - Destroyer's Rubies (Merge)
02/21/06, Wooden Wand & Vanishing - Voice Gipsy Freedom (5 Rue Christine)
03/21/06, Band of Horses - Everything All The Time (Subpop)
03/21/06, Howe Gelb - Snow Angel (Thrill Jockey)
04/06/06, Josh Ritter - The Animal Years (V2)
04/11/06, Boris - Pink (Southern Lord)
04/11/06, Calexico - Garden Ruin (Quarterstick)
04/11/06, Mono - You Are There (Temporary Residence LTD)
04/25/06, Drive-By Truckers - A Blessing And A Curse (New West)
En waarvan ik de datum nog niet weet:
Broken Social Scene
Charalambides
Hidden Cameras
Wooden Wand
Het enige album wat ik tot nu toe in zijn geheel heb gehoord van dit jaar is volgens mij Cat Power. Dus die staat op nr. 1 tot nu toe.
02/06/06, Clogs - Lantern (Brassland)
02/07/06, Centro-Matic - Triggers and Trash Heaps (Misra)
02/07/06, Sibylle Baier - Colour Green (Orange Twin)
02/21/06, Destroyer - Destroyer's Rubies (Merge)
02/21/06, Wooden Wand & Vanishing - Voice Gipsy Freedom (5 Rue Christine)
03/21/06, Band of Horses - Everything All The Time (Subpop)
03/21/06, Howe Gelb - Snow Angel (Thrill Jockey)
04/06/06, Josh Ritter - The Animal Years (V2)
04/11/06, Boris - Pink (Southern Lord)
04/11/06, Calexico - Garden Ruin (Quarterstick)
04/11/06, Mono - You Are There (Temporary Residence LTD)
04/25/06, Drive-By Truckers - A Blessing And A Curse (New West)
En waarvan ik de datum nog niet weet:
Broken Social Scene
Charalambides
Hidden Cameras
Wooden Wand
Het enige album wat ik tot nu toe in zijn geheel heb gehoord van dit jaar is volgens mij Cat Power. Dus die staat op nr. 1 tot nu toe.

0
Sietse
geplaatst: 24 januari 2006, 17:24 uur
nieuwe charalambides en wooden wand (komen er 3 van ofzo) kijk ik ook wel naar uit.
Verder op het lijstje staan een nieuwe Six Organs of Admittance, althans volgens zijn website is hij bezig nieuwe nummers op te nemen.
Marcia Blaine School for Girls, mede omdat ik een remix mag doen voor de bijkomende netrelease
Fear Falls Burning - The Carnival Of Ourselves LP
Daniel Menche - Beast Resonator CD (Roggbif, Norway)
Bibio - Hand Cranked CD/LP (Mush, US)
Thurston Moore - Psychic Hearts 2xLP (Goofin, US)
Keith Fullerton Whitman - Lisbon CDEP (Kranky, Europe)
Andrew Liles - The Dying Sumariner: A Concerto for Piano and Reverberation in Four Movements/The Dead Submariner: (A Concerto for Bowed Guitar and Reverberation in Three Movements 2xCD [ltd to 300 signed & numbered copies] (Beta-Lactam Ring, US)
irr. app. (ext.) - t.b.a. 7" (Klanggalerie, Austria)
loscil - t.b.a. CD (Kranky, US/Europe)
Sun City Girls - Beginnings Dark, Surroundings Bright LP [single-sided LP ltd to 250 copies] (Enterruption, US)
Twine - Violets CD/LP (Ghostly, US)
En zou nu dit jaar misschien eindelijk eens die nieuwe van Stars of the lid komen???
Verder heb ik al wat dingen gehoord, zoals Cat Power, Robert Pollard, Milieu en Shalabi Effect. Allemaal zeer fijna albums.
Verder op het lijstje staan een nieuwe Six Organs of Admittance, althans volgens zijn website is hij bezig nieuwe nummers op te nemen.
Marcia Blaine School for Girls, mede omdat ik een remix mag doen voor de bijkomende netrelease

Fear Falls Burning - The Carnival Of Ourselves LP
Daniel Menche - Beast Resonator CD (Roggbif, Norway)
Bibio - Hand Cranked CD/LP (Mush, US)
Thurston Moore - Psychic Hearts 2xLP (Goofin, US)
Keith Fullerton Whitman - Lisbon CDEP (Kranky, Europe)
Andrew Liles - The Dying Sumariner: A Concerto for Piano and Reverberation in Four Movements/The Dead Submariner: (A Concerto for Bowed Guitar and Reverberation in Three Movements 2xCD [ltd to 300 signed & numbered copies] (Beta-Lactam Ring, US)
irr. app. (ext.) - t.b.a. 7" (Klanggalerie, Austria)
loscil - t.b.a. CD (Kranky, US/Europe)
Sun City Girls - Beginnings Dark, Surroundings Bright LP [single-sided LP ltd to 250 copies] (Enterruption, US)
Twine - Violets CD/LP (Ghostly, US)
En zou nu dit jaar misschien eindelijk eens die nieuwe van Stars of the lid komen???
Verder heb ik al wat dingen gehoord, zoals Cat Power, Robert Pollard, Milieu en Shalabi Effect. Allemaal zeer fijna albums.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 17:34 uur
Meestal zijn de albums waar je niet op rekende het beste.
Zo is het maar net.
Dit jaar zou ook de nieuwe Sparklehorse uit moeten komen. Om alvast in de stemming te raken komt volgende maand de eerste soloplaat uit van Sparklehorse-zangeres Sofie Michalitsianos onder het pseudoniem Sol Seppy, daar ben ik er-rug benieuwd naar.
Ook zin in: nieuwe Mates Of State, Pedro, Br. Danielson en Casiotone FTPA.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 17:37 uur
Peaky Pounder album
Void Settler album
Somatic Responses album
Void Settler & Teknoist 12''
Void Settler album
Somatic Responses album
Void Settler & Teknoist 12''
0
geplaatst: 24 januari 2006, 18:26 uur
Oh ja, en natuurlijk ook nog de dvd "Be Here to Love Me" over Townes van Zandt. Ben erg benieuwd naar deze documentaire.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 19:30 uur
Ik hoop heel stiekem ook op een de Tweede plaat van Velvet Revolver, kunnen ze mooi samen met G 'n R op tournee
0
slaemperayreon
geplaatst: 24 januari 2006, 19:46 uur
Inhuman Rampage van Dragonforce is al uitgekomen en ga ik binnenkort maar eens aanschaffen. Verder kijk ik ook uit naar:
Devin Townsend - Synchestra
Section A - Parallel Lives
Strapping Young Lad - (titel nog onbekend)
Ihsahn - (titel vergeten)
En voor Eddie heb ik goed nieuws: Bruce Dickinson had op Bospop gezegd dat er dit jaar een nieuw album zou verschijnen en ze gaan ook dit jaar Nederland weer aandoen, als het goed is.
Section A - Parallel Lives
Strapping Young Lad - (titel nog onbekend)
Ihsahn - (titel vergeten)
En voor Eddie heb ik goed nieuws: Bruce Dickinson had op Bospop gezegd dat er dit jaar een nieuw album zou verschijnen en ze gaan ook dit jaar Nederland weer aandoen, als het goed is.
0
geplaatst: 24 januari 2006, 19:57 uur
Eddie schreef:
Top tot nu toe
4. Fireball Ministry
Top tot nu toe
4. Fireball Ministry
Hey vergeet je In flames - Come Clarity niet

Wat betreft mijn top tot nu toe en verwachtingen van 2006
1. In Flames - Come Clarity
2. Dragonforce - Inhuman rampage
3. Amorphis - Eclipse
En als de nieuwe cd van Tool uitkomt is dit mijn jaar

0
geplaatst: 24 januari 2006, 21:24 uur
Mijn toplijst bevat tot nu alleen nog maar the Arctic Monkeys.
Maar met een nieuwe Radiohead, Tool en Placebo heb ik aan het eind van het jaar volgens mij een heel mooie top-3
Maar met een nieuwe Radiohead, Tool en Placebo heb ik aan het eind van het jaar volgens mij een heel mooie top-3
0
DutchViking
geplaatst: 25 januari 2006, 01:01 uur
Het album waar ik nog het meest naar uitkijk (al maandenlang) is Operation: Mindcrime II van Queensrÿche. Verder ben ik erg benieuwd naar de volgende releases, die voor 2006 staan gepland:
Amorphis - Eclipse
Def Leppard - Def Leppard
Kataklysm - In the Arms of Devastation
Guns n' Roses - Chinese Democracy
Ministry - Rio Grande Blood
Sepultura - Dante XII
Ook hoop ik op nieuwe releases van Savatage, Slayer en wie weet Metallica.
Amorphis - Eclipse
Def Leppard - Def Leppard
Kataklysm - In the Arms of Devastation
Guns n' Roses - Chinese Democracy
Ministry - Rio Grande Blood
Sepultura - Dante XII
Ook hoop ik op nieuwe releases van Savatage, Slayer en wie weet Metallica.
0
geplaatst: 25 januari 2006, 01:37 uur
Tool, Tool en nog eens Tool. De rest is van ondergeschikt belang, dat zie ik vanzelf wel op me af komen.
Platen als de nieuwe GNR, Maiden, Metallica, Slayer of Sepultura geloof ik allemaal wel. Deze bands zijn stuk voor stuk al minimaal een decennium over hun top heen.
Edit: alleen bij GNR ben ik wel benieuwd hoe het klinkt, maar extreem veel vertrouwen in een top-plaat heb ik niet.
Platen als de nieuwe GNR, Maiden, Metallica, Slayer of Sepultura geloof ik allemaal wel. Deze bands zijn stuk voor stuk al minimaal een decennium over hun top heen.
Edit: alleen bij GNR ben ik wel benieuwd hoe het klinkt, maar extreem veel vertrouwen in een top-plaat heb ik niet.
0
DutchViking
geplaatst: 25 januari 2006, 11:33 uur
Dat ben ik toch niet met je eens. Metallica en Slayer zijn er inderdaad aan gelegen met een goede plaat voor de dag te komen en voor Sepultura geldt dat misschien ook. Die bands zijn misschien over hun top, hoewel ik Sepultura’s laatste plaat Roorback wel weer een stap in de goede richting vond. Max moet gewoon terugkeren, lijkt me de beste oplossing.
Van Exodus verwachtte enkele jaren geleden ook niemand meer wat, zeker niet toen zanger Paul Baloff stierf of anwege de enorme drugsverslaving van enkele leden. Toch maakten ze met Tempo of the Damned m.i. even de beste thrashplaat van de laatste 10 jaar, een plaat die in ieder zichzelf respecterend metalblad hoog in de jaarlijsten staat. Voor Machine Head geldt eigenlijk hetzelfde, totdat het opvallend sterke Through the Ashes of Empire verscheen.
Van Exodus verwachtte enkele jaren geleden ook niemand meer wat, zeker niet toen zanger Paul Baloff stierf of anwege de enorme drugsverslaving van enkele leden. Toch maakten ze met Tempo of the Damned m.i. even de beste thrashplaat van de laatste 10 jaar, een plaat die in ieder zichzelf respecterend metalblad hoog in de jaarlijsten staat. Voor Machine Head geldt eigenlijk hetzelfde, totdat het opvallend sterke Through the Ashes of Empire verscheen.
0
geplaatst: 25 januari 2006, 11:45 uur
DutchViking schreef:
Dat ben ik toch niet met je eens. Metallica en Slayer zijn er inderdaad aan gelegen met een goede plaat voor de dag te komen en voor Sepultura geldt dat misschien ook. Die bands zijn misschien over hun top, hoewel ik Sepultura’s laatste plaat Roorback wel weer een stap in de goede richting vond. Max moet gewoon terugkeren, lijkt me de beste oplossing.
Indat geval ben ik het meest benieuwd naar de nieuwe metallica, waar komen ze nu mee aan. Ik bedoel, voor mij en met mij een hoop 'oude' fans hebben ze wel het een en ander goed te maken na load, reload en st. anger. Van slayer weet ik gewoon dat het rammen geblazen is die hebben wel eens wat nieuwe dingen geprobeerd maar zijn wel altijd trouw aan hun roots gebleven, dat zal deze keer niet anders zijn.
en wat Sepultura betreft, ik weet zeker dat er een reunie op hande is, maar daar soulfly net een nieuwe plaat uit heeft zullen ze nog wel ff wachten met de bekend making. Ik gok zo rond mei/juni dat het bekend word.
0
geplaatst: 28 januari 2006, 00:29 uur
Lying Mouth schreef:
Kleine verandering: Met een nieuwe Radiohead, Tool en Muse heb ik aan het eind van het jaar volgens mij een heel mooie top-3
0
Sietse
geplaatst: 28 januari 2006, 17:54 uur
dit soort opmerkingen zijn heel erg zielig, je sluit je meteen al uit voor al het andere. Beperk je alsjeblieft niet zo door dit soort lijstjes nu al te maken, zonder ook maar iets te hebben gehoord.
0
geplaatst: 28 januari 2006, 20:10 uur
Helemaal niet. Je moet de uitspraak niet zo letterlijk nemen. Als morgen groep X een pracht van een cd uitbrengt, ga ik die ook fantastisch vinden hoor. En dan staat die op het einde van het jaar in de top-3.
Voorgenoemde groepen hebben echter bij mij al een reputatie opgebouwd, en het zou me verbazen mochten hun albums tegenvallen. Maar neem die "top-3" niet te letterlijk, het zijn gewoon drie albums waar ik naar uitkijk!
Voorgenoemde groepen hebben echter bij mij al een reputatie opgebouwd, en het zou me verbazen mochten hun albums tegenvallen. Maar neem die "top-3" niet te letterlijk, het zijn gewoon drie albums waar ik naar uitkijk!

0
geplaatst: 8 februari 2006, 13:06 uur
even een update van Eddie, Als ik nu een top lijst zou maken zou die ongeveer zo uitzien:
1. In Flames - Come Clarity (5*)
2. 3 - Wake Pig (5*)
3. Axxis - Paradise In Flames (5*)
4. Machinemade God - Infinity Comples (4.5*)
5. Fireball Ministry - Their Rock Is Not Our Rock (4.5*)
(ik hoop deze in de loop van het jaar aan te kunne vullen met: Slayer- ???, Iron Maiden - ??? Guns 'n Roses - Chinese Democrasy, Velvet Revolver - ???)
Best DVD: Kiss - Rock the Nation Live
Slechtste Album: Ugh - Meat Fairies
beste Song: 3 - One Way Town
Dieptepunt (nu al terwijl het jaar amper een maand oud is): Afzeggen van het Soulfly Interview
Hoogtepunt (moet nog komen): Ik hoop dat dat de nieuwe Iron Maiden word die eind van het jaar verschijnt.
1. In Flames - Come Clarity (5*)
2. 3 - Wake Pig (5*)
3. Axxis - Paradise In Flames (5*)
4. Machinemade God - Infinity Comples (4.5*)
5. Fireball Ministry - Their Rock Is Not Our Rock (4.5*)
(ik hoop deze in de loop van het jaar aan te kunne vullen met: Slayer- ???, Iron Maiden - ??? Guns 'n Roses - Chinese Democrasy, Velvet Revolver - ???)
Best DVD: Kiss - Rock the Nation Live
Slechtste Album: Ugh - Meat Fairies
beste Song: 3 - One Way Town
Dieptepunt (nu al terwijl het jaar amper een maand oud is): Afzeggen van het Soulfly Interview
Hoogtepunt (moet nog komen): Ik hoop dat dat de nieuwe Iron Maiden word die eind van het jaar verschijnt.
0
geplaatst: 14 februari 2006, 17:42 uur
De nieuwe Flaming Lips (at war with the mystics)
Al te krijgen op het net, vanaf 4 april in de winkel......
Een wonderschoon pareltje.
Al te krijgen op het net, vanaf 4 april in de winkel......
Een wonderschoon pareltje.
* denotes required fields.