MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Persoonlijke rap top zoveel allertijden

zoeken in:
raffael77
top 100 nu van andere lijst een vervolg zie top 75

76 Ed O.G. & Da BullDogz - Love Comes And Goes
77 Ultimate Force - Oh Shit (ft Fat Joe)
78 ASAP - Wreck The Art
79 PMD - Rugged 'N' Raw
80 Detroit's Most Wanted - Break 'Em Off
81 Poor Righteous Teachers - Word Is Bond
82 Wreckx-N-Effect - Rump Shaker
83 Audio Two - Top Billin'
84 MC Serch - Daze In A Weak
85 2nd II None - What Goes Up
86 Biz Markie - Vapors
87 Big Daddy Kane - Set It Off
88 MC Peaches - I'mma Let You Know (ft Mello Moe)
89 Everlast - Syndication [Remix](Before House of Pain)
90 Anttex - Gto And The Funky Horns
91 Arabian Prince - Let The Good Times Roll
92 Artifacts - Ingredients To Time Travel
93 AZ - Uncut Raw
94 MC Shan - The Bridge
95 Big Pun - Glamour Life(ft Fat Joe & Terror Squad)
96 Blade - God Gave Me Strength
97 Blahzay Blahzay - Danger
98 Boogie Monsters - Behold A Pale Horse
99 Boo-Yaa T.R.I.B.E. - Area Code 213
100 Boss - Deeper

raffael77 schreef:
top 100 nu van andere lijst een vervolg zie top 75

76 Ed O.G. & Da BullDogz - Love Comes And Goes
77 Ultimate Force - Oh Shit (ft Fat Joe)
78 ASAP - Wreck The Art
79 PMD - Rugged 'N' Raw
80 Detroit's Most Wanted - Break 'Em Off
81 Poor Righteous Teachers - Word Is Bond
82 Wreckx-N-Effect - Rump Shaker
83 Audio Two - Top Billin'
84 MC Serch - Daze In A Weak
85 2nd II None - What Goes Up
86 Biz Markie - Vapors
87 Big Daddy Kane - Set It Off
88 MC Peaches - I'mma Let You Know (ft Mello Moe)
89 Everlast - Syndication [Remix](Before House of Pain)
90 Anttex - Gto And The Funky Horns
91 Arabian Prince - Let The Good Times Roll
92 Artifacts - Ingredients To Time Travel
93 AZ - Uncut Raw
94 MC Shan - The Bridge
95 Big Pun - Glamour Life(ft Fat Joe & Terror Squad)
96 Blade - God Gave Me Strength
97 Blahzay Blahzay - Danger
98 Boogie Monsters - Behold A Pale Horse
99 Boo-Yaa T.R.I.B.E. - Area Code 213
100 Boss - Deeper

Kijk dit zijn nou leuke lijstjes. Staan ook nog dingen in die ik niet ken, maar ook dingen die ik wel ken en in m'n eigen lijstje staan (az-uncut raw), (boss-deeper), (wreck N effect - rumpshaker).

Harco
raffael77 schreef:
Eerst maar ff top 50 droppen.

Jaja.

EDIT: Oh, en de rest mag er ook wezen. Staan een aantal dingen tussen die ik niet ken, zal eens wat checken.

raffael77
And the list goes on

101 2 Black 2 Strong & MMG - Ghetto Blasta
102 II Zwaard - Waarom
103 7L & Beyonder - Good Intention
104 0118 - Autobiografisch
105 3582 (Fat Jon & J. Rawls) - I Would Change
106 A.G. - We Do That Too
107 A.L.T. & The Lost Civilization - One Little Indian
108 Abdominal & DJ Face - Fly Antics
109 Above The Law - Just Kickin' Lyrics
110 Aesop Rock - Save Yourself
111 Afu-Ra - Whirlwind Thru Cities
112 Akinyele - Put It In Your Mouth
113 Akrobatik - Remind My Soul
114 AMG - Don't Be A 304
115 Analog Brothers - Doubleback
116 Apathy & Celph Titled - Sound Of The Clap
117 Awol - U Don't Know Me
118 Blak Star - Definition
119 Beasty Boys - Get It Together
120 The Beatnuts - Props Over Here
121 Big Pooh - Scars
122 Big Jus (Cmpany Flow) - Gaffling Whips
123 Black Orpheus - Pose A Threat (ft Shockwave)
124 Braille - Hiphop Music
125 Brainpower - De Vierde Kaart

raffael77
we gaan verder

126 Brainwash Project - A Cold Day In Hell
127 Brand New Heavies ft Kool G Rap - Death Threat
128 Brand Nubian - One For All
129 Brother Ali - Uncle Sam Goddamn
130 The Brotherhood - One Shot
131 Brotherhood Creed - Helluva
132 Buckshot LeFonque - Samba Hop
133 Buddha Monk - Got's Like Come On Thru
134 Bushwick Bill - Letter From KKK
135 Busta Rhymes - Abandon Ship
136 Bustin Melonz - Masquerade
137 Cali Agent - Cali Agents: The Anthem
138 Camp Lo - Sparkle
139 Candyman - Knockin' Boots
140 Canibus - How We Roll (Long Version)
141 Cannibal Ox - Stress Rap
142 Capital D & The Molemen - Mass Transit
143 Capone-N-Noreaga - Bloody Money
144 Cappadonna - Black Boy
145 Casual - We Got It Like That
146 Cella Dwellas - Good Dwellas
147 Charizma & Peanut Butter Wolf - Devotion
148 Chilly Tee - Snap Ya' Neck To This
149 Chino XL - It's All Bad
150 Choice - Payback (N.W.A, Geto Boys & Too Short diss)
143

rico-bballer
dammn jij hebt een nette hoor props, ken er ook een paar niet maar ik zal ze is opzoeken

inderdaad, weer mooie lijst. Maar "Abandon Ship" van Busta Rhymes vind ik echt een kutnummer, skip die altijd op zijn anders best aardige debuutalbum...

Vind Abondon Ship best goed. Wel een groeiertje, vond hem in het begin ook niet zo goed. Maar Hot Fudge vind ik nog ff paar keer beter van The Coming. Heerlijke track En idd uitstekend albumpje.

Top 25 ze staan niet op volgorde
01 Ludacris - Get Back
02 Kanye West - Featuring Cam'ron And Consequence - Gone
03 Freeway - Featuring Jay-Z And Beanie Sigel - What We Do
04 Outkast - Ms. Jackson
05 Bubba Sparxxx - Featuring Timbaland And Missy Elliot - Ugly
06 Xzibit - Featuring Snoop Dogg - X
07 Fabolous - Can You Hear Me
08 DMX - Ruff Ryders Anthem
09 Ludacris - Featuring Jermaine Dupri - Welcome To Atlanta
10 B Real - Featuring Busta Rhymes, Coolio, LL Cool J And Method Man - Hit 'Em High
11 Hi-Tek - Featuring J Dilla, Nas, Marsha Ambrosius, Common And Busta Rhymes - Music For Life
12 Eminem - The Way I am
13 Wu-Tang Clan - Gravel Pit
14 Purple Ribbon All-Stars - Kryptonite (I'm On It)
15 Twista - Featuring Faith Evans - Hope
16 M.O.P. - Featuring Busta Rhymes - Ante Up (Robbin Hoodz Theory)
17 Busta Rhymes - Featuring P. Diddy And The Neptunes - Pass The Courvoisier (remix)
18 Jadakiss - Featuring Anthony Hamilton - Why
19 Ice Cube - Featuring EFX - Check Yo Self
20 Eminem - Say What You Say
21 Snoop Dogg - Featuring Dr. Dre And D'Angelo - Imagine
22 Lil Wayne - Get Real Gangsta
23 50 Cent - Talk About Me
24 Obie Trice - Don't Come Down
25 Bump J - Featuring Kanye West And Rick James - On The Run

wat'n baggerlijst.... Sorry, hoor, hycine

P Jay schreef:
wat'n baggerlijst.... Sorry, hoor, hycine

Ik vind het reuze meevallen, ik vind jouw opmerkingen over andermans visie op hiphop sowieso nogal storend.

raffael77
luc011190 schreef:
(quote)

Ik vind het reuze meevallen, ik vind jouw opmerkingen over andermans visie op hiphop sowieso nogal storend.

Lul toch niet zo dom man want hij heeft gelijk. Het is een bagger lijst met allemaal wacke artiesten. Niet allemaal maar wel heel veel. Zij zijn geen hiphop maar pop maar jij begrijpt dat zeker niet.

Harco
Gone van Kanye is nog wel een leuk, catchy nummer.

rico-bballer
Don't come down vind ik ook nog wel goed en gravel pit de rest niet echt

Akonner
X = ook een lkkr nrtje.

Nee, luc011190, jij begrijpt dat zeker niet

raffael77 schreef:
(quote)

Lul toch niet zo dom man want hij heeft gelijk. Het is een bagger lijst met allemaal wacke artiesten. Niet allemaal maar wel heel veel. Zij zijn geen hiphop maar pop maar jij begrijpt dat zeker niet.

Zelfs voor volwassenen blijkt discusseren moeilijk. Sorry hoor, maar de 'harde, echte, oldskool, watdanook-hiphop' is niet zaligmakend.
P Jay had ook al zo'n, naar mijn mening, misselijkmakend bericht bij de Hiphop Tracks KO.

Ja, mense, JA, ik ga nog één keer zagen...

Wat'n ellende. De reden waarom er hier soms de raarste dingen gebeuren is volgens mij het meestemmen van mensen die fan zijn van meer commerciële rap of fans van R'n B of Soul-nummers (wat op zich geen probleem is), waardoor dit K.O. tot op zekere hoogte toch een verkeerd beeld gegeven heeft.

De winnaar zal daarentegen niet verrassend zijn (Shook Ones of C.R.E.A.M.)

Ach ja, de real hiphop-heads hebben zich gedurende deze K.O. (terecht) vragen gesteld....

Real hiphop-heads, wat een loze term is dat. Als je Gangstarr, Pete Rock, Wu-Tang Clan en Nas niet het beste vindt, ben je geen echte hiphopliefhebber?

luc011190 schreef:
ik vind jouw opmerkingen over andermans visie op hiphop sowieso nogal storend.

zoals.... ?

P Jay schreef:
(quote)

zoals.... ?

'pijltje naar boven'

nja, maar jij laat het uitschijnen alsof ik hier op deze site niets anders loop te doen dan mensen hun smaak afbreken.

Ik heb mijn mening erover en ben steeds bereid om die te verdedigen.

Trouwens, wat is de bedoeling van dit topic? Users droppen hier hun top zoveel zodat andere users een beter inzicht zouden krijgen in iemand anders muzieksmaak en opdat andere users er eventueel hun mening over kunnen ventileren. Dat zou alvast mijn opzet zijn mocht ik hier ooit eens een top zoveel neerplanten.

Ik vind dat er in hycine zijn lijst quasi geen absoluut topnummer in staat. Dat is mijn mening; zijn lijst is de zijne. Ik kraak hem niet af, ik deel hem gewoon mee dat ik zijn lijst bagger vind, deed ik dat te grof dan?

Tweede poging:

Beste Hycine,

Vooraleer u zich eventueel gekrenkt zou voelen, zou ik u op voorhand willen zeggen dat ik ieders mening respecteer.

Doch het dient gezegd dat ik -als ik zo vrij mag zijn mijn gedacht hier even te spuien- uw lijst in zijn huidige hoedanigheid niet echt vind bestaan uit nummers, die in de lijn van mijn smaak liggen.

Nogmaals mijn diepste excuses om dit hier op dit forum waar het de gewoonte is van in open discussie te gaan even te willen melden.

P Jay

|Joël|
Netjes

raffael77
[quote]luc011190 schreef:
(quote)

Ik ben het met het laatste eens. Idd kennen ze hier alleen datgene wat jij noemd maar geef mij een uitleg waarom je vind dat commerciele rappers wel goed zijn.

Ik geef nu een vb waarom ik ze kut vind.
Neem 50 ct die drama nummer rapt. Das goed maar hij gebruikt een een wacke disco club beat. Dat past toch niet. 50 ct is een gestolen naam van de echte 50 ct die een gangster was in het verleden. Hij rapt heel traag en klinkt niet lekker. Zijn teksten zijn slecht.
Hij geeft een sessie in zijn oude wijk en gaat vervolgens zeggen dat hij er nooit meer wil terug komen omdat zijn oude buren slecht zijn en crimineel zijn.

luc011190 schreef:
(quote)

Zelfs voor volwassenen blijkt discusseren moeilijk. Sorry hoor, maar de 'harde, echte, oldskool, watdanook-hiphop' is niet zaligmakend.
P Jay had ook al zo'n, naar mijn mening, misselijkmakend bericht bij de Hiphop Tracks KO.

Ja, mense, JA, ik ga nog één keer zagen...

Wat'n ellende. De reden waarom er hier soms de raarste dingen gebeuren is volgens mij het meestemmen van mensen die fan zijn van meer commerciële rap of fans van R'n B of Soul-nummers (wat op zich geen probleem is), waardoor dit K.O. tot op zekere hoogte toch een verkeerd beeld gegeven heeft.

De winnaar zal daarentegen niet verrassend zijn (Shook Ones of C.R.E.A.M.)

Ach ja, de real hiphop-heads hebben zich gedurende deze K.O. (terecht) vragen gesteld....

Real hiphop-heads, wat een loze term is dat. Als je Gangstarr, Pete Rock, Wu-Tang Clan en Nas niet het beste vindt, ben je geen echte hiphopliefhebber?

Sja... ik was gewoon vaak verontwaardigd. Bijvoorbeeld dat Forgot About Dre TROY én Time's Up eruit heeft gekegeld.
Kan ik écht niet bij.

Ik weet dat ook niet zeker, maar wat ik ga zeggen is mijn sterk vermoeden. Dat een (denkbeeldige) 14-jarige persoon die nog niet lang naar hiphop luistert en enkel voorlopig nog naar wat commerciëlere muziek luistert, vind ik helemaal niet erg. Iedereen bouwt zijn smaak op. Ik ben ook begonnen met nummers als Changes van 2Pac...je groeit daar gewoon in.

Ik wou in het bericht dat je aanhaalde zeggen dat ik denk dat de stemmen van zulke mensen (die denk ik wel bestaan) soms een ietwat verkeerdelijk beeld hebben geschetst. Muziek is vatbaar voor meningen, maar toch zijn er enkele zaken die vaststaan... Dat Jimi Hendrickx een betere muzikant is dan de Ying Yang Twins bijvoorbeeld. Goed, ieder zijn mening natuurlijk, maar als iemand zegt de YYT zijn betere musici dan Jimi, dan mag iedereen toch terecht zijn wenkbrauwen fronsen.

TROY is alom geprezen op eender welke site, eender welk review met mensen met kennis van zaken als één van de beste hiphop-nummers ooit, zowel muzikaal als tekstueel... voor mij dé topfavoriet en als die eruit wordt gedaan door een nummer dat bekender is en een wat commerciëlere sound heeft en ik zie ook dat er enkele mensen stemmen die (op Top 10's e.d. afgegaan) geen full-time die hard hiphopfans zijn (ik doel nu niet steeds enkel op die K.O. in het bijzonder maar in het algemeen), dan mag ik toch wel stellen dat deze K.O. soms wel een vertekend beeld heeft gegeven voor mensen die al jaren lang naar hiphop luisteren en er mee opstaan en gaan slapen.

Mijn term "real hiphop-heads" klink misschien wat te aggressief of discriminerend, maar dat bedoelde ik ermee. Of je voor Pete Rock, Wu Tang, Nas, Gang Starr,...ben of niet heeft daaar -wat mij betreft- niets mee te maken.

Natuurlijk bevorderde dit de spanning van zo'n K.O. anders zou de voorspelbaarheidsfactor van een K.O. te groot zijn, dus achteraf is het leuk dat er wat verrassingen zijn gevallen.

En uiteraard is het positief dat beginnende hiphopfans hun bijdrage leveren en al doende muzikaal groeien of fans van andere genres hun horizonten verbreden. Maar dat sluit niet uit dat ik als hiphopfan soms mijn mening daarop mag geven (nooit met negatieve bedoelingen).

De "mening" is echter geen heilig huisje: er zijn nu eenmaal ook enkele ongeschreven waarschijnlijkheden ('zekerheden' durfde ik niet gebruiken) in de muziek. En in die K.O. werden sommige quasi-waarschijnlijk soms wat met de voeten getreden, wat mij betreft, en aan reacties te zien van hiphopfans was ik écht wel niet de enige die die indruk had.

Goed, HipHop Tracks-K.O.-hoofdstuk afgesloten. Ik zal mijn mening blijven met jullie delen en ik hoop van jou hetzelfde, beste Luc.

Er is een verschil tussen kritiek leveren en kritiek leveren. Als een gebruiker jong is en hier nog niet zo lang komt, vind ik dat je zijn lijst niet af hoeft te doen als 'baggerlijst'. Gewoon een kwestie van fatsoen.

Dat een (denkbeeldige) 14-jarige persoon die nog niet lang naar hiphop luistert en enkel voorlopig nog naar wat commerciëlere muziek luistert, vind ik helemaal niet erg. Iedereen bouwt zijn smaak op. Ik ben ook begonnen met nummers als Changes van 2Pac.

Precies. En ook jij zou het niet leuk hebben gevonden als jouw favorietenlijst op dat moment zou worden afgedaan als een 'baggerlijst'. En zelfs al zou een gebruiker na een aantal jaren nog niet verder kijken dan commerciële hip-hop, dan is dat blijkbaar zijn smaak waarmee hij tevreden is en vind ik nog dat het commentaar 'baggerlijst' en 'wacke artiesten' helemaal niets toevoegt. Ik vind echt dat het er op lijkt dat we op deze site inmiddels een smaakpolitie voor de hip-hop hebben, waar je vooral niet teveel van mag afwijken. En daar pas ik toch echt voor.

ja zal me ook veel boeien wat jullie er van vinden ik vind het gewoon goeie nummers

psychonaatje schreef:
Er is een verschil tussen kritiek leveren en kritiek leveren. Als een gebruiker jong is en hier nog niet zo lang komt, vind ik dat je zijn lijst niet af hoeft te doen als 'baggerlijst'. Gewoon een kwestie van fatsoen.

Ik begrijp wel wat je bedoelt alhoewel ik het nog altijd een recht van een user hier vind om net zoals je een cd 0,5 of 1 * kan geven dat je ook de smaak van een user slecht mag vinden.

Waar de grenzen van fatsoen liggen dat is erg vaag. Ik probeer altijd als ik iets slechts vind om enkel een lijst of een smaak van een user onder vuur te nemen en niet de persoon zelf, dat hoort hier niet.

Oke, voor je het zelf gaat opzoeken, één keer ben ik over de schreef gegaan met die seanpuffy, maar dat was eenmalig.

Dr.Greenthump
Scroll eens een stukje naar boven P Jay

Akonner
Ik vind wel dat er te gemakkelijk van uitgegaan word dat je top vol moet staan met Nas (illmatic), Mobb Deep (infamous), Wu-Tang Clan, Erik B & Rakim etc.. Ik hou ook niet van die muziek maar meer van de nieuwe hiphop generatie in die tijd (van Wu-Tang etc.) was ik een jaar of 6 ik ben opgegroeid met The Game, G-unit & Snoop Dogg en dat vind ik gewoon lekkere muziek. Als ik muziek van de wu-tang hoor val ik in slaap maar dat wil niet zeggen dat het voor iemand anders geen goede muziek is.

Tuurlijk Akonner. Je hebt gelijk. Maar niet alles berust op een verschil in smaak. Kijk; je kan 50 Cent duizend keer leuker vinden dan Rakim, Rakim ís gewoon beter. En natuurlijk heeft iedereen het recht kwalitatief mindere muziek leuk te vinden, maar dan mag er wel geconstateerd worden dat het slechte muziek is. Het komt gewoon op het volgende neer: Van mij mag iedereen een 50 Cent de leukste vinden ter wereld, hij/zij moet gewoon niet beweren dat 50 ook de béste is ter wereld. Dat steekt me. Overigens doet hycine (die de lijst postte waar deze discussie uit ontstond) dat niet, dus vind ik de reacties daarop ietwat overdreven.

raffael77
Hee niek was je er ook weer. Tijd niet gezien maar een goede avond dan

Gast
geplaatst: vandaag om 01:41 uur

geplaatst: vandaag om 01:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.