MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Het slechtste van ...

zoeken in:
Jeetje, alles is toch exact hetzelfde? Ik vond Come Out and Play erg goed, dit daarentegen was erg vervelend (alleen al vanwege het dreinende lalalalalaaaaa):

Why Don't You Get A Job? (2)
Want You Bad (1)
Pretty Fly (1)
The Kids Aren't Allright (1)
Self Esteem (1)

Why Don't You Get A Job? (3)
Want You Bad (1)
Pretty Fly (1)
Self Esteem (1)

Pretty Fly (For A White Guy)(2)*
Want You Bad (1)
Self Esteem (1)

DutchViking
Pretty Fly (For A White Guy) (3)
Want You Bad (1)
Self Esteem (1)

Té leuk en eigenlijk té slecht om een keuze te maken. Kan dit, wat ik nu zeg? In de staat waarin ik verkeer kan eigenlijk alls.

aslan (crew)
rayman schreef:
Té leuk en eigenlijk té slecht om een keuze te maken. Kan dit, wat ik nu zeg? In de staat waarin ik verkeer kan eigenlijk alls.

hha ik denk dat ik het begrijp denk ik

Want You Bad (1)
Self Esteem (1)
* L.A.P.D. (1)

( Want you bad, Pretty Fly, Self Esteem, The Kids Aren't allright...Slecht? , soms snap ik er niets meer van )

The Kids Aren't Allright (2)
Want You Bad (1)
Self Esteem (1)
L.A.P.D. (1)

Keus genoeg. Ik heb trouwens als ik Why Don't You Get a Job? hoor, altijd de neiging om Obladi Oblada te gaan zingen

Over trieste sell-outs gesproken...

Why Don't You Get A Job? (4)
Want You Bad (1)
Self Esteem (1)
L.A.P.D. (1)

Why Don't You Get A Job? (5)
Want You Bad (1)
Self Esteem (1)
L.A.P.D. (1)

Paalhaas schreef:
Over trieste sell-outs gesproken...

Waarom krijg ik altijd jeuk bij dit soort uitspraken?

Sell-outs.............. wie bepaalt dat? Ik vind dat altijd zo flauw: zodra ze groot worden en de muziek toegankelijker is geworden gaan mensen dit roepen

* Why Don't You Get A Job? (6)
Want You Bad (1)
Self Esteem (1)
L.A.P.D. (1)

moviefreak#1
Why Don't You Get A Job? (7)
Want You Bad (1)
Self Esteem (1)
L.A.P.D. (1)

Why Don't You Get a Job? (7)
Pretty Fly (For a White Guy) (4)
Want You Bad (1)
Self Esteem (1)
L.A.P.D. (1)

aERodynamIC schreef:
(quote)

Waarom krijg ik altijd jeuk bij dit soort uitspraken?

Sell-outs.............. wie bepaalt dat? Ik vind dat altijd zo flauw: zodra ze groot worden en de muziek toegankelijker is geworden gaan mensen dit roepen

Je zegt het zelf al in één adem: zodra ze groot worden en de muziek toegankelijker is geworden. Een bekende combinatie, is het niet? Een sell-out is in mijn boekje een band die muziek niet meer voor de muziek maakt maar voor het geld. Sorry, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat dit bij The offspring niet het geval is? M.a.w.: Wil je soms zeggen dat het überhaupt mogelijk is dat ze met dit nummer enige artistieke aspiraties nastreefden? Ik weet dat je in het kader van "openmindedness" af en toe graag voor commerciële muziek in de bres springt, maar ik weet zeker dat de heren zelf er smakelijk om zullen moeten lachen als iemand dit werk nog probeert te verdedigen als "kunst" of "goeie muziek".

Paalhaas schreef:
(quote)

Je zegt het zelf al in één adem: zodra ze groot worden en de muziek toegankelijker is geworden. Een bekende combinatie, is het niet? Een sell-out is in mijn boekje een band die muziek niet meer voor de muziek maakt maar voor het geld. Sorry, maar je kunt toch moeilijk ontkennen dat dit bij The offspring niet het geval is? M.a.w.: Wil je soms zeggen dat het überhaupt mogelijk is dat ze met dit nummer enige artistieke aspiraties nastreefden? Ik weet dat je in het kader van "openmindedness" af en toe graag voor commerciële muziek in de bres springt, maar ik weet zeker dat de heren zelf er smakelijk om zullen moeten lachen als iemand dit werk nog probeert te verdedigen als "kunst" of "goeie muziek".

Smash is in de VS alleen al 10 miljoen keer verkocht. Offspring had het dus niet echt nodig om toegankelijker te worden dunkt me, dus dat ze dit voor het geld deden lijkt me niet per sé een vasstaand feit.

Humor en muziek, 't is niet voor iedereen weggelegd

Paalhaas schreef:
(quote)

En waarom proef ik dan telkens zo'n snobistisch ondertoontje?

Je gaat mij niet wijsmaken dat je een cd opneemt en er niets aan wilt verdienen.
Natuurlijk is er een verschil tussen muziek om te scoren en muziek waarbij het mooi meegenomen is als anderen het kopen maar waar geen concessies gemaakt worden.

Ik heb altijd wat moeite met mensen die "afhaken omdat ze nu sell-outs zijn". Hier klinkt toch het optrekken van de neus in door.
Je haakt af, omdat de muziek je niet (meer) raakt, omdat je van lastiger toegankelijk muziek geniet.

Sell-out vind ik een nogal populistische term geworden. Te makkelijk ook.
Er zijn nl. voorbeelden genoeg van bands met kwalitatief hoogstaande albums en die wel degelijk zeer goed verkochten. Ook sell-outs?

Als ik jouw woorden nu letterlijk ga nemen blijft er nog maar weinig kunst over.
Ik heb die woorden overigens ook nooit in de mond genomen: mij zul je dit geen kunst horen noemen. Wat is uberhaupt de definitie van kunst?

Maar goed: on topic weer.

dutch2
Er ligt trouwens een enorm groot gebied tussen artistiek verantwoord en sell-out. Een een bandje als The Offspring zal zich naar mijn idee ergens tussen die twee uitersten bevinden.

Onderhond schreef:
Humor en muziek, 't is niet voor iedereen weggelegd

André van Duin schijnt ook humor te hebben.

Ja, en ?

Dankzij Pretty Fly kan ik mijn makkelijk mijn Spaanse cijfers onthouden (Un, dos, tres, cuatro, cinco, cinco, seis...)
Maar ik ken te weinig van The Offspring om te stemmen dus dat ga ik ook niet doen.

aERodynamIC schreef:
Maar goed: on topic weer.

Mag ik nog even?

En waarom proef ik dan telkens zo'n snobistisch ondertoontje?

Al sla je me dood...

Ik heb altijd wat moeite met mensen die "afhaken omdat ze nu sell-outs zijn". Hier klinkt toch het optrekken van de neus in door.

Wat is er nu toch mis met het optrekken van de neus? Als het om de juiste redenen is, zie ik geen probleem.

Je haakt af, omdat de muziek je niet (meer) raakt, omdat je van lastiger toegankelijk muziek geniet.

Toegankelijkheid is prima, daar heb ik ook niks op aan te merken. Ik houd ook echt niet alleen van van 'lastiger toegankelijke muziek'. Maar het makkelijk scoren met nikszeggende nummers, daar haak ik op af. En ik bedoel ook echt niet dat vanaf dat moment alles wat ze maken k-u-t is of zo. Albums moet je gewoon per stuk blijven bekijken. Vaak vindt een band ineens weer wat inspiratie voor een goed album.

Sell-out vind ik een nogal populistische term geworden. Te makkelijk ook.
Er zijn nl. voorbeelden genoeg van bands met kwalitatief hoogstaande albums en die wel degelijk zeer goed verkochten. Ook sell-outs?

Nee, natuurlijk niet. Commercieel succesvolle muziek is natuurlijk lang niet altijd muziek die met dat doel is gemaakt. En gelukkig maar.

En daarom vraag ik mij af waarom je denkt dat humor en muziek niet voor mij is weggelegd (Ik ga er gemakshalve even van uit dat je mij bedoelde). Moet ik dan om alle muzikale grappen lachen om daarvoor te kwalificeren?

Kort samengevat kom ik dus terug op mijn opmerking: "Waarom krijg ik altijd jeuk bij dit soort uitspraken?"

En je mag je neus optrekken: ik vind dat best hoor (juiste reden of niet).
Sterker: ik voel me bij deze band ook totaal niet geroepen om die te verdedigen, het is meer de algemene teneur waar ik op reageerde (je leest het nl. overal te kust en te keur, en ik vind de term sell-out dus nogal leeg).

Hier laat ik het bij, want zo belangrijk vind ik het nu ook weer niet en straks krijgen we weer zo'n vervelend "off-topic" item in het forum. Daar bedank ik vriendelijk voor.

Why Don't You Get A Job is een hartstikke leuk liedje! Oke, het is wel een rip-off van O-Bla-Di-O-Bla-Da, maar dat maakt niet uit. Ik ga voor:

Why Don't You Get a Job? (7)
Want You Bad (1)
Self Esteem (1)
L.A.P.D. (1)
Have You Ever(1)*

Why Don't You Get a Job? (8)
Want You Bad (1)
Self Esteem (1)
L.A.P.D. (1)
Have You Ever(1)

Why Don't You Get a Job? (9)
Want You Bad (1)
Self Esteem (1)
L.A.P.D. (1)
Have You Ever(1)

Why Don't You Get a Job? (10)***
Want You Bad (1)
Self Esteem (1)
L.A.P.D. (1)
Have You Ever(1)

Why Don't You Get a Job? (11)
Want You Bad (1)
Self Esteem (1)
L.A.P.D. (1)
Have You Ever(1)

Gast
geplaatst: vandaag om 13:49 uur

geplaatst: vandaag om 13:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.