Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 Kindertijd
zoeken in:
2
geplaatst: 14 februari 2020, 10:25 uur
Aangestoken door MUD met Tiger Feet in de topic Ooit in de top 40 Meter leek me een top 10 met liedjes uit je kindertijd wel leuk.
Voor mezelf geldt dat ik kind was tot mijn 12e, daarna ontwikkelde mijn muzieksmaak richting volwassenheid en ging ik ook volop puberen.
1. The Osmonds - Crazy Horses
2. The Sweet - Wig Wam Bam
3. MUD - Tiger Feet
4. Les Poppys - Non Non Rien N'A Change
5. The Partridge Family - I Think I Love You
6. Michael Jackson - Ben
7. Rob de Nijs - Malle Babbe
8. The Cats - Let's Dance
9. 10 CC - Donna
10. Lynsey de Paul - Sugar Me
Voor mezelf geldt dat ik kind was tot mijn 12e, daarna ontwikkelde mijn muzieksmaak richting volwassenheid en ging ik ook volop puberen.
1. The Osmonds - Crazy Horses
2. The Sweet - Wig Wam Bam
3. MUD - Tiger Feet
4. Les Poppys - Non Non Rien N'A Change
5. The Partridge Family - I Think I Love You
6. Michael Jackson - Ben
7. Rob de Nijs - Malle Babbe
8. The Cats - Let's Dance
9. 10 CC - Donna
10. Lynsey de Paul - Sugar Me
1
geplaatst: 14 februari 2020, 12:26 uur
ik neem 1983 altijd als het jaar dat ik me echt ging interesseren voor muziek. Daarvoor was het echt kinderliedjes .
1. Lenny Kuhr - Visite (1980)
2. Vader Abraham - Smurfenlied (1977)
3.Hank B Memphis - Jij Daar In de Radio (1982)
4. Denny Christian / Marsipulami - Wij zijn twee vrienden (1978)
5. Kinderen voor kinderen - Ha Ha Je Vader (1982)
dat is wat ik me nog herriner van tot mn 8ste ofzo
1. Lenny Kuhr - Visite (1980)
2. Vader Abraham - Smurfenlied (1977)
3.Hank B Memphis - Jij Daar In de Radio (1982)
4. Denny Christian / Marsipulami - Wij zijn twee vrienden (1978)
5. Kinderen voor kinderen - Ha Ha Je Vader (1982)
dat is wat ik me nog herriner van tot mn 8ste ofzo
1
geplaatst: 14 februari 2020, 23:27 uur
1. Michael Jackson - Ben
2. Musical Youth - Pass The Dutchie
3. Ace Of Base - All That She Wants
4. Inner Circle - Sweat
5. Stef Bos - Papa
6. Les Poppys - Non Non Rien N'A Change
7. The Kelly Family - I Can`t Help Myself
8. Nena - 99 Luftballons
9. André Hazes - De Vlieger
10. The Righteous Brothers - Unchained Melody
11. Minnie Ripperton - Loving You
12. Vicky Brown - Stay With Me Till The Morning
13. Suzi Quatro - If You Can`t Give Me Love
14. Neil Diamond - He Ain`t Heavy, He`s My Brother
15. Fleetwood Mac - I Wanna Be With You Everywhere
Deze lijst is samengesteld in willekeurige volgorde.
Met een eervolle vermelding voor Wild Thing van Steppenwolf. Ik kan me herinneren dat die in een Twix-reclame zat, waar een stoot van een vrouw de hoofdrol in speelde.
2. Musical Youth - Pass The Dutchie
3. Ace Of Base - All That She Wants
4. Inner Circle - Sweat
5. Stef Bos - Papa
6. Les Poppys - Non Non Rien N'A Change
7. The Kelly Family - I Can`t Help Myself
8. Nena - 99 Luftballons
9. André Hazes - De Vlieger
10. The Righteous Brothers - Unchained Melody
11. Minnie Ripperton - Loving You
12. Vicky Brown - Stay With Me Till The Morning
13. Suzi Quatro - If You Can`t Give Me Love
14. Neil Diamond - He Ain`t Heavy, He`s My Brother
15. Fleetwood Mac - I Wanna Be With You Everywhere
Deze lijst is samengesteld in willekeurige volgorde.
Met een eervolle vermelding voor Wild Thing van Steppenwolf. Ik kan me herinneren dat die in een Twix-reclame zat, waar een stoot van een vrouw de hoofdrol in speelde.
1
geplaatst: 14 februari 2020, 23:27 uur
AbleMable schreef:
Aangestoken door MUD met Tiger Feet in de topic Ooit in de top 40 Meter leek me een top 10 met liedjes uit je kindertijd wel leuk.
Voor mezelf geldt dat ik kind was tot mijn 12e, daarna ontwikkelde mijn muzieksmaak richting volwassenheid en ging ik ook volop puberen.
1. The Osmonds - Crazy Horses
2. The Sweet - Wig Wam Bam
3. MUD - Tiger Feet
4. Les Poppys - Non Non Rien N'A Change
5. The Partridge Family - I Think I Love You
6. Michael Jackson - Ben
7. Rob de Nijs - Malle Babbe
8. The Cats - Let's Dance
9. 10 CC - Donna
10. Lynsey de Paul - Sugar Me
Aangestoken door MUD met Tiger Feet in de topic Ooit in de top 40 Meter leek me een top 10 met liedjes uit je kindertijd wel leuk.
Voor mezelf geldt dat ik kind was tot mijn 12e, daarna ontwikkelde mijn muzieksmaak richting volwassenheid en ging ik ook volop puberen.
1. The Osmonds - Crazy Horses
2. The Sweet - Wig Wam Bam
3. MUD - Tiger Feet
4. Les Poppys - Non Non Rien N'A Change
5. The Partridge Family - I Think I Love You
6. Michael Jackson - Ben
7. Rob de Nijs - Malle Babbe
8. The Cats - Let's Dance
9. 10 CC - Donna
10. Lynsey de Paul - Sugar Me
Leuke lijst en leuk initiatief!
1
geplaatst: 15 februari 2020, 00:26 uur
Nicolaib88 schreef:
Met een eervolle vermelding voor Wild Thing van Steppenwolf. Ik kan me herinneren dat die in een Twix-reclame zat, waar een stoot van een vrouw de hoofdrol in speelde.
Met een eervolle vermelding voor Wild Thing van Steppenwolf. Ik kan me herinneren dat die in een Twix-reclame zat, waar een stoot van een vrouw de hoofdrol in speelde.
Dat zal Wild thing van The Troggs zijn .
1
geplaatst: 15 februari 2020, 01:04 uur
Dank je, klopt helemaal! Ik twijfelde al over de vraag of het een nummer van Steppenwolf is.
1
geplaatst: 15 februari 2020, 09:22 uur
Leuk!
1. Rocksteady Crew - Hey You, the Babibou
2. Culture Club - Kamma Kamilia
3. Jackie Wilson - Rietepetiet
4. Limahl - Neverending Story
5. Oom Rudolf - Eens Was Ik Niet Alleen
6. Beatles - Sgt. Peppers (beste plaat ooit volgens mijn vader)
7. Toto - Stop Loving You
8. Bangles - Eternal Flame
9. Elly en Rikkert - Bellen Blazen
10. Arie Ribbens - Polonaise Hollandaise
1. Rocksteady Crew - Hey You, the Babibou
2. Culture Club - Kamma Kamilia
3. Jackie Wilson - Rietepetiet
4. Limahl - Neverending Story
5. Oom Rudolf - Eens Was Ik Niet Alleen
6. Beatles - Sgt. Peppers (beste plaat ooit volgens mijn vader)
7. Toto - Stop Loving You
8. Bangles - Eternal Flame
9. Elly en Rikkert - Bellen Blazen
10. Arie Ribbens - Polonaise Hollandaise
1
geplaatst: 15 februari 2020, 09:55 uur
1. Doe Maar - De Bom
2. Normaal - Hendrik Haverkamp
3. The Who - Pinball Wizard
4. Queen - Killer Queen
5. Status Quo - Claudie
6. The Kinks - Waterloo Sunset
7. The Rolling Stones - Lady Jane
8. C.C.R. - Have You Ever Seen the Rain
9. Duran Duran - The Reflex
10. Wham! - Wake Me Up Before You Gogo
11. Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes
12. Rush - The Body Electric
13. Iron Maiden - 2 Minutes to Midnight
14. Deep Purple - A Gypsy's Kiss
15. Queen - Radio Gaga
1 & 2 - Lagere school begin jaren '82-'83
3 t/m 8 - Onder invloed van familie opgedaan '83
9 t/m 11 - Zelf muziek ontdekken op Hilversum III '83
12 t/m 15 - Idem, iets heftiger muziek ontdekt. '83-'84
Heb nu een jaar tot Abraham te gaan.
2. Normaal - Hendrik Haverkamp
3. The Who - Pinball Wizard
4. Queen - Killer Queen
5. Status Quo - Claudie
6. The Kinks - Waterloo Sunset
7. The Rolling Stones - Lady Jane
8. C.C.R. - Have You Ever Seen the Rain
9. Duran Duran - The Reflex
10. Wham! - Wake Me Up Before You Gogo
11. Frankie Goes to Hollywood - Two Tribes
12. Rush - The Body Electric
13. Iron Maiden - 2 Minutes to Midnight
14. Deep Purple - A Gypsy's Kiss
15. Queen - Radio Gaga
1 & 2 - Lagere school begin jaren '82-'83
3 t/m 8 - Onder invloed van familie opgedaan '83
9 t/m 11 - Zelf muziek ontdekken op Hilversum III '83
12 t/m 15 - Idem, iets heftiger muziek ontdekt. '83-'84
Heb nu een jaar tot Abraham te gaan.
1
BrotherJohn
geplaatst: 16 februari 2020, 11:22 uur
Geboren in 1981, waren dit in de periode 1987-1992 toch wel wat van die milestones die me zijn bijgebleven:
1. Jackie Wilson - Reet Petite
2. Cliff Richard & The Shadows - Living Doll
3. Rolling Stones - Paint It Black
4. The Animals - We've Gotta Get Out of This Place
5. The Beatles - Daytripper
6. Norman Greenbaum - Spirit in the Sky
7. Kate Bush - Wuthering Heights
8. Led Zeppelin - Whole Lotta Love
9. Guns 'n Roses - Yesterdays
10. Charles & Eddie - Would I Lie
1: om als 6-jarige helemaal op los te gaan
2: eerste nummer opgenomen van LP op eerste mix-tape (wel de jaren '50 versie)
3-5: geplaybackt in groep 5 en 6
6-8: van die pop classics die diepe indruk maakten
9-10: in de begintijd van intensief de Top-40 volgen. Het Charles & Eddie nummer was speciaal omdat het nieuw voor me was dat ik als enige een nummer helemaal te gek vond.
Nummer 4 en 7 zijn overigens altijd favorieten gebleven.
[Edit: van Reet Petite kom ik er nu door dit topic pas achter dat dit postuum op 1 stond in de Top40 in 1987 !!!]
[Edit 2: eigenlijk moet er nog iets van Jimi Hendrix tussen komen]
1. Jackie Wilson - Reet Petite
2. Cliff Richard & The Shadows - Living Doll
3. Rolling Stones - Paint It Black
4. The Animals - We've Gotta Get Out of This Place
5. The Beatles - Daytripper
6. Norman Greenbaum - Spirit in the Sky
7. Kate Bush - Wuthering Heights
8. Led Zeppelin - Whole Lotta Love
9. Guns 'n Roses - Yesterdays
10. Charles & Eddie - Would I Lie
1: om als 6-jarige helemaal op los te gaan
2: eerste nummer opgenomen van LP op eerste mix-tape (wel de jaren '50 versie)
3-5: geplaybackt in groep 5 en 6
6-8: van die pop classics die diepe indruk maakten
9-10: in de begintijd van intensief de Top-40 volgen. Het Charles & Eddie nummer was speciaal omdat het nieuw voor me was dat ik als enige een nummer helemaal te gek vond.
Nummer 4 en 7 zijn overigens altijd favorieten gebleven.
[Edit: van Reet Petite kom ik er nu door dit topic pas achter dat dit postuum op 1 stond in de Top40 in 1987 !!!]
[Edit 2: eigenlijk moet er nog iets van Jimi Hendrix tussen komen]
1
geplaatst: 16 februari 2020, 14:05 uur
Voordat ik Elvis ontdekte op 16 augustus 1977, was het album Mud Rock uit 1974 mijn leidraad in rock 'n' roll muziek. Na die datum uiteraard niet meer.
0
catchup
geplaatst: 19 februari 2020, 00:09 uur
Tot 12 ongeveer, min of meer chronologisch denk ik:
The Rolling Stones - Under My Thumb
Gerrit Dekzeil - Ik Ben Gerrit
Pink Floyd - Grantchester Meadows
Ramses Shaffy - Sammie
Aram Kachaturian - Sabeldans
JS Bach - O Haupt voll Blut und Wunden
Yvonne Elliman - I Don't Know How To Love Him
John Denver - Annie's Song
Elton John - Daniel
Ten Years After - I'm Going Home
Frank Sinatra - New York
Peter Koelewijn - KL 204
ABBA - Dancing Queen
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
The Rolling Stones - Under My Thumb
Gerrit Dekzeil - Ik Ben Gerrit
Pink Floyd - Grantchester Meadows
Ramses Shaffy - Sammie
Aram Kachaturian - Sabeldans
JS Bach - O Haupt voll Blut und Wunden
Yvonne Elliman - I Don't Know How To Love Him
John Denver - Annie's Song
Elton John - Daniel
Ten Years After - I'm Going Home
Frank Sinatra - New York
Peter Koelewijn - KL 204
ABBA - Dancing Queen
Fleetwood Mac - Go Your Own Way
0
geplaatst: 19 februari 2020, 13:20 uur
0
geplaatst: 19 februari 2020, 13:28 uur
Tevens was die voor Lion en niet voor Twix. Overigens werd wel toevallig ten tijde van de Lion reclame de naam van Raider naar Twix veranderd. Ik vond dat toen echt stom en nog steeds vind ik het veranderen van merknamen idioot. Meest recente voorbeeld daarvan is Nuon naar Vattenfall. Kom op zeg.
* denotes required fields.