MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Hazes top 10

zoeken in:
op zoek om een hazes top 10 in te vullen, blijkt die hier nog niet te zijn. Dan start ik hem zelf maar op. Moest er vroeger niet veel van hebben , maar de laatste tijd draai ik met regelmaat een aantal nummers van hem. Hij kan toch soms een gevoelige snaar raken ,en veel van zijn liedjes steken toch heel wat beter in elkaar dan ik eerder dacht, en zijn stem is bijzonder. Hier gaat ie dan maar

1. Amor Amor Amor
2. 'T Rode Licht
3. Ik leef mijn eigen leven
4. Het is koud zonder jou
5. Geef mij je angst
6. Diep in mijn hart
7.Ik meen 't
8.Wat is dan liefde
9.KLeine Jongen
10.Waarom

1. Zo Heb Ik Het Nooit Bedoeld
2. Voor Mij Geen Slingers aan de Wand
3. Zeg Maar Niets Meer
4. Zondag
5. Kleine Jongen
6. Ik Heb 't Altijd Al Geweten
7. Laat Mij Alleen
8. Alleen
9. Speel Niet met Vuur
10. Het Laatste Rondje

Ging mij nu elf jaar geleden in André Hazes' oeuvre verdiepen. Nu een beetje over het hoogtepunt heen, maar toch een handvol echt goede albums afgeleverd die ik nog wel eens draai. Meerdere compilaties geraadpleegd en op een uitzondering na is het toch echt de glorietijd '80-'83 die de dienst uitmaakt.

Daar staan er weer een paar tussen die ik even moet checken

Lijstje is bijgesteld naar '83; het album 'Voor Jou' met o.m. 'Speel Niet met Vuur' is ouder dan ik dacht. 'N Vriend' uit '80 vind ik goed, 'Gewoon André' uit '81 uitmuntend, 'Met Liefde' uit '82 tegenvallend en '83 dus een sterk jaar met ook de losse single 'Zo Heb Ik Het Nooit Bedoeld', daarna vind ik zijn albums minder interessant en meer door de singles gedragen, al zou ik 'Kleine Jongen' wel om het titelnummer opzetten en is 'Dit Is Wat Ik Wil' een album naar eigen invulling. 'Het Complete Hitoverzicht - Deel 2' uit 2009 bevat een uitgelezen selectie minder bekende nummers uit Hazes' oeuvre, al liet menig fan dit album aan zich voorbijgaan.

1. Kleine Jongen
2. De Nacht is M’n Leven
3. Zeg Maar Niets Meer
4. Het Laatste Rondje
5. Neem Me Mee
6. De Vlieger
7. Voor Mij Geen Slingers aan de Wand
8. Zij Gelooft In Mij
9. Amor, Amor, Amor
10. Bloed, Zweet en Tranen

Als ik aangeschoten/dronken ben:
1. De Vlieger
2. Bloed, Zweet en Tranen
3. Zeg Maar Niets Meer
4. Een Beetje Verliefd
5. Zij Gelooft In Mij
6. Het Laatste Rondje

In nuchtere toestand:
Zijn zoon bakt er helemaal niets van.....

Gast
geplaatst: vandaag om 12:36 uur

geplaatst: vandaag om 12:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.