MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / This could go on forever........................

zoeken in:
Er zijn van die liedjes die een passage hebben waar je geen genoeg van kan krijgen. Die gaan lekker lang door, maar toch te kort. Ze zouden voor altijd door kunnen moeten blijven gaan.

dEUS - The ideal crash - Instant street, outro
Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik - Sir Psycho Sexy, outro
Kent - Isola - 747, hele tweede helft
Garbage - Bleed like me - Happy Home, outro

Welke nog meer?

YouTube Tame Impala - Keep On Lying
Vanaf 1:45 tot einde pure magie. Op YouTube staat ook een comment van iemand die 50 seconde van het nummer de hele dag op repeat heeft gehad.

YouTube De'Lacy - Hideaway (Deep Dish Remix)
Heerlijke groove vanaf 9:58

herman schreef:
YouTube Tame Impala - Keep On Lying
Vanaf 1:45 tot einde pure magie.

Extreem lekker inderdaad, ook bij mij favoriet.

Interpol - Not Even Jail, vanaf 04:35 ongeveer. Die fade out maakt het nog erger, elke keer weer teleurstelling dat het eindigt.

John Cage - 4'33'', het tweede gedeelte.

Deranged
Alles van Kate Bush.

Ongeveer de laatste 2 minuten van Nick Cave - The Good Son.
Letterlijk soms een 1 uur op repeat.

Deranged
One more man gone.

Ook hele specifieke herinneringen aan van toen ik dat nummer net had ontdekt.

Het outro van Love's "You Set the Scene" - violen en trompetten die muzikaal met elkaar communiceren. Goosebumps!

Het nummer A Man Is In Love van The Waterboys begint heel bescheiden als ballad en eindigt als een Irish jig (of reel?) dat Kaliope House heet en elke keer vind ik het weer jammer dat het tweede deel niet langer duurt.

dix
Deze schiet mij onmiddellijk in gedachten, en hij gaat bovendien ontzettend lang door. Leuk idee trouwens.

Onweerwolf
herman schreef:
Op YouTube staat ook een comment van iemand die 50 seconde van het nummer de hele dag op repeat heeft gehad.

Ik neem aan dat hij die dag niet thuis was dan?

dix
Don Cappuccino schreef:
John Cage - 4'33'', het tweede gedeelte.

Melige bui vanavond? Did our Don hit the bong?

Deranged
Ben sowieso wel van de uitbundig uitpakkende outro's.

Iemand die hier ook wel een ster in is, is Kate Bush.

Er zijn ook veel van zulke aangenaam eindeloze opbouwen binnen post-rock:
Zo mag het onderstaande nummer ook eeuwig doorgaan: helend/rustgevend/troostend, of iets in die trant.

dix schreef:
(quote)

Melige bui vanavond? Did our Don hit the bong?

Het helpt dat ik weet dat ik mijn bachelorthesis heb gehaald, dus daar zal het wel aan liggen.

Dim
Leuk idee dit. Helemaal eens met Kent en dEUS uit de beginpost.

Mijn bijdrage:
Built to Spill - Tomorrow
Pumarosa - Priestess
Angus & Julia Stone - Yellow Brick Road
Sophie Zelmani - Fire

dix
Geweldig leuke vraag dit. Ik ben inmiddels al vier keer's nachts over de Sontbrug gereden met dit nummer op de speakers. Die hoort hier echt thuis wat mij betreft.

Moody Blues "You and Me" van Seventh Soujourn.
Het instrumentale gedeelte op het eind wil ik nog wel eens een paar keer terugspoelen.

Deranged

Nils Frahm - Says
Eefje de Visser - Scheef
Eefje de Visser - Jong
Het Lichtje

Het instrumentale einde van Ice Cream Van van Glasvegas, dat bijna 3 minuten duurt maar nog steeds te kort is.

Dim
Foals - Wash Off

Weezer - Only in Dreams

Dim
De gitaarsolo in Boudewijn de Groot - Terug van weggeweest

Dim
Ben Howard - End of the affair

Dim
Moss - Me Me Me

The Smiths - Paint A Vulgar Picture (heerlijk melancholisch stuk op het eind, als de drums even wegvallen).

Vandaag hoorde ik na lange tijd We Were Beautiful van Belle & Sebastian. Heeft ook een lekker euforisch eind met die trompetten. Dat mag ook eindeloos doorgaan.

Bij I am the Beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat beat van The Look had ik juist het tegenovergestelde als ik 'm op single draaide, na een paar minuten zette ik de oneindige loop toch maar uit.

Het outro van There Is a Light that Never Goes Out

Japan - The other Side of Life

Gast
geplaatst: vandaag om 12:38 uur

geplaatst: vandaag om 12:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.