Muziek / Toplijsten en favorieten / Het slechtste van (albums)
zoeken in:
0
geplaatst: 21 april 2009, 22:44 uur
Knocked Out Loaded(1)
Down in the groove (1)*
En wat Dream Theater betreft: Falling into infinity is een zeer evenwichtige klasseplaat. Hij is een stuk rustiger dan hun andere albums en sommigen zien daar een knieval voor de commercie in. Toegegeven: de druk van de platenmaatschappij om een 'commercieel' album op te nemen was toen wel groot, maar DT is wat mij betreft met vlag en wimpel geslaagd met 'Infinity'.
Uiteindelijk zou ik hun debuut aanwijzen als slechtste plaat. Destijds verrassend goed, maar naderhand toch overtroffen door al hun andere albums.
Eindstand dus:
Falling Into Infinity (2)
When Dream and Day Unite (2)*
Octavarium (1)
Down in the groove (1)*
En wat Dream Theater betreft: Falling into infinity is een zeer evenwichtige klasseplaat. Hij is een stuk rustiger dan hun andere albums en sommigen zien daar een knieval voor de commercie in. Toegegeven: de druk van de platenmaatschappij om een 'commercieel' album op te nemen was toen wel groot, maar DT is wat mij betreft met vlag en wimpel geslaagd met 'Infinity'.
Uiteindelijk zou ik hun debuut aanwijzen als slechtste plaat. Destijds verrassend goed, maar naderhand toch overtroffen door al hun andere albums.
Eindstand dus:
Falling Into Infinity (2)
When Dream and Day Unite (2)*
Octavarium (1)
0
geplaatst: 22 april 2009, 11:01 uur
Self Portrait (1)***
Knocked Out Loaded(1)
Down in the groove (1)
Toch wel...
Knocked Out Loaded(1)
Down in the groove (1)
Toch wel...
0
geplaatst: 22 april 2009, 12:39 uur
Down in the Groove (2)*
Knocked Out Loaded(1)
Self Portrait (1)
Knocked Out Loaded(1)
Self Portrait (1)
0
geplaatst: 22 april 2009, 17:32 uur
Down in the Groove (2)
Knocked Out Loaded(1)
Self Portrait (1)
Blonde on Blonde (1)*
(maar ik ken maar 6 albums)
Knocked Out Loaded(1)
Self Portrait (1)
Blonde on Blonde (1)*
(maar ik ken maar 6 albums)
0
geplaatst: 22 april 2009, 20:21 uur
Down in the Groove (2)
Knocked Out Loaded(1)
Self Portrait (1)
Blonde on Blonde (1)
Bob Dylan - Blood on the Tracks (1975) *
Ik ken er 10 en deze scoort als enige onder de 3,5*. Met Wish You Were Here de meest overschatte plaat allertijden wat mij betreft.
Knocked Out Loaded(1)
Self Portrait (1)
Blonde on Blonde (1)
Ik ken er 10 en deze scoort als enige onder de 3,5*. Met Wish You Were Here de meest overschatte plaat allertijden wat mij betreft.
0
geplaatst: 22 april 2009, 20:42 uur
herman en TG, ga maar snel naar Down In The Groove of Knocked Out Loaded luisteren 

0
geplaatst: 23 april 2009, 10:35 uur
herman schreef:

0
geplaatst: 23 april 2009, 16:28 uur
Mijn stem was eerst wel 4*, maar ging na een aantal luisterbeurten van 3,5 naar 3...
Maar ik ben bezig met een project waarbij ik chronologisch het het hele oeuvre van Dylan doorloop en binnenkort is BotT weer aan de beurt. Kijken hoe de 'herkansing' uitpakt...
Maar ik ben bezig met een project waarbij ik chronologisch het het hele oeuvre van Dylan doorloop en binnenkort is BotT weer aan de beurt. Kijken hoe de 'herkansing' uitpakt...
0
geplaatst: 23 april 2009, 16:56 uur
Down in the Groove (2)
Knocked Out Loaded(1)
Self Portrait (1)
Blonde on Blonde (1)
Blood on the Tracks (1)
Time Out Of Mind (1)*
Ik ken er 7, en Time Out Of Mind is de enige die een onvoldoende scoort. Blood On The Tracks is dan juist weer mijn favoriet.
Knocked Out Loaded(1)
Self Portrait (1)
Blonde on Blonde (1)
Blood on the Tracks (1)
Time Out Of Mind (1)*
Ik ken er 7, en Time Out Of Mind is de enige die een onvoldoende scoort. Blood On The Tracks is dan juist weer mijn favoriet.
0
geplaatst: 23 april 2009, 18:42 uur
Al die prachtalbums komen hier voorbij, terwijl andere slechte albums van hem zoals Dylan en Saved er niet eens instaan.
0
geplaatst: 23 april 2009, 19:48 uur
Ter verduidelijking :
Het gaat wel degelijk om de SLECHTSTE Dylan-albums, niet de beste. Wat doen "Blonde on Blonde", "Blood on the Tracks" en "Time Out Of Mind" hier in die lijst?
Het gaat wel degelijk om de SLECHTSTE Dylan-albums, niet de beste. Wat doen "Blonde on Blonde", "Blood on the Tracks" en "Time Out Of Mind" hier in die lijst?
0
geplaatst: 23 april 2009, 21:24 uur
Ik wil mijn keuze best wel even toelichten.
Oh Mercy, Desire, Blood on the Tracks, Bringing It All Back Home en Blonde on Blonde zijn de zes albums die ik van hem ken. Mijn probleem met Bob Dylan is een beetje dat ik zijn zang vrij zwak vind. De nummers zijn meestal prima in orde maar na verloop van tijd gaat zijn wat mindere stem een beetje kriebelen. (Daarom ga ik ook zeker niet al zijn albums verkennen.)
Nu is Blonde on Blonde het langste album dus daar ligt al een groot probleem maar ook vind ik dat er een aantal wat saaiige nummers tussen zitten. Daarbij komt dat de andere 5 albums net even wat lekkerder klinken. Dus vandaar.......
Oh Mercy, Desire, Blood on the Tracks, Bringing It All Back Home en Blonde on Blonde zijn de zes albums die ik van hem ken. Mijn probleem met Bob Dylan is een beetje dat ik zijn zang vrij zwak vind. De nummers zijn meestal prima in orde maar na verloop van tijd gaat zijn wat mindere stem een beetje kriebelen. (Daarom ga ik ook zeker niet al zijn albums verkennen.)
Nu is Blonde on Blonde het langste album dus daar ligt al een groot probleem maar ook vind ik dat er een aantal wat saaiige nummers tussen zitten. Daarbij komt dat de andere 5 albums net even wat lekkerder klinken. Dus vandaar.......
0
geplaatst: 24 april 2009, 14:53 uur
LucM schreef:
Ter verduidelijking :
Ter verduidelijking :
Ik vind Blood on the Tracks de minste van de 10 die ik ken. Dat doet ie in de lijst.

0
geplaatst: 24 april 2009, 23:18 uur
Deze staat al 3 dagen, dus het is wel weer tijd voor een nieuwe :
Elvis Costello
Elvis Costello
0
geplaatst: 25 april 2009, 10:43 uur
Painted from Memory (1)*
De ultrasaaie samenwerking met Burt Bacharach. Ik heb deze nu zo'n 10 keer geprobeerd maar nog nooit in 1 keer uitgeluisterd. (Elvis is tenslotte een held). De shuffleknop heeft er wel voor gezorgd dat ik alle nummers ken.
De ultrasaaie samenwerking met Burt Bacharach. Ik heb deze nu zo'n 10 keer geprobeerd maar nog nooit in 1 keer uitgeluisterd. (Elvis is tenslotte een held). De shuffleknop heeft er wel voor gezorgd dat ik alle nummers ken.
0
geplaatst: 25 april 2009, 14:04 uur
LucM schreef:
Ter verduidelijking :
Ter verduidelijking :
Wat betreft Time Out Of Mind, die stem...

Ik heb sowieso al niet veel met Bobs stem, maar op dat album is het nog wel het ergst. Van de album die ik ken tenminste.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 30 mei 2009, 14:09 uur
Real Life (3)
Neon Lights (3)*
Als NL niet mee zou tellen inderdaad Real Life.
Neon Lights (3)*
Als NL niet mee zou tellen inderdaad Real Life.
* denotes required fields.