menu

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi's ontdekkingen

zoeken in:
avatar van luigifort
Gewoon een verkapt topic om muziek te delen die ik zogenaamd ontdekt heb de laatste jaren en stukjes over te schrijven, online of via de mensen hier. Dat zijn dan "mijn" ontdekkingen


avatar van luigifort
Ze komen allemaal overeen dat ze een snelle dood sterven Maar dit topic is bedoeld voor muziek die ik de laatste paar jaar voor het eerst gehoord heb of nu ontdek. Hoeft geen recente muziek te zijn overigens.

avatar van johan de witt
The Bad Ends

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
luigifort, ik ben wel geneigd de beide bubbeltopics en deze even samen te voegen. Als er een goede reden is om dat niet te doen, hoor ik het graag.

avatar van luigifort
Die 2 bubble topics bij elkaar is prima
Deze liever niet aub.

avatar van luigifort
Ik was bij jou en jij, jij was bij mij

Noordwijkse jangle, wat een emotie! Vorig jaar ergens ontdekt. Kan zijn dat ik dit van Poek had, maar dat weet ik niet meer Ja, dit raakt heel erg. Over iets dat voorbij gegaan is, altijd droevig. Mooi troosteloos, maar ook liefdevol gezongen vind ik, melancholische lyrics en prachtig simpel jangly gitaarwerk. Doet me ergens denken aan East River Pipe van Sarah Records en qua emotie ook aan Naked as the Day You Were Born van the Weather Prophets. Ja, dan is het altijd goed



The Avonden - Ik Heb Nergens Spijt Van

avatar van Poek
Dat zou kunnen, al luister ik er ook pas sinds vorig jaar naar. Dit jaar Laat De Kerken Branden genomineerd voor de nltalige ladder en die haalde daar de tweede ronde. Deze maakt vast ook kans!

avatar van luigifort
Zojuist pas voor het eerst gehoord, maar wel de moeite waard om te delen. Fijne dromerige vibe. Moest ergens aan Pure Shores denken, hoe toevallig vandaag


Flunk - Blind My Mind

avatar van pureshores
Heeft er inderdaad wat van weg. Leuke ontdekking!

avatar van Poek
De stem doet mij een beetje denken aan The Innocence Mission, ken je dat?

avatar van luigifort
Volgens mij wel eens wat van gehoord ja.

avatar van Arrie
Klinkt fijn ja

avatar van luigifort


Brix Smith & Marty Willson-Piper

Kwam haar net tegen in een ander topic Brix (van The Fall, Adult Net en solo) maakte een album in 1997 met The Church gitarist Marty Willson-Piper. Toen nooit uitgebracht, afgelopen jaar dus wel. Dit is de openingssong van dat album getiteld Lost Angeles. Fijne gitaar-oriented lush track. Heeft wel wat weg van Throwing Muses/The Heart Throbs.

avatar van johan de witt
Leuk nummer idd!
Benieuwd of we Brix nog gaan zijn bij de Ladies

Gast
geplaatst: vandaag om 06:40 uur

geplaatst: vandaag om 06:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.