Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 overleden artiesten
zoeken in:
0
geplaatst: 24 februari 2006, 21:33 uur
[quote]Onderhond schreef:
Nee, maar ik loop dan ook niet lullig te doen over de lijstjes van andere mensen ... als je een beetje elitair wil doen, soit, maar zet dan geen Elvis bovenaan in je eigen lijst
Ik heb het over jouw lijstje van dooie artiesten
ik doe niet lullig over lijstjes (dat doe je zelf, lees maar na.....flutpop.....), ieder zijn eigen meuk;
PP Pigman zal ongetwijfeld een grotere artiest zijn geweest dan pakweg Lennon of Morrison
daarbij vraag ik me af wat elitair met Elvis te maken heeft
ik zie jou niet als Elvis-insider, dus weet jij veel...
Nee, maar ik loop dan ook niet lullig te doen over de lijstjes van andere mensen ... als je een beetje elitair wil doen, soit, maar zet dan geen Elvis bovenaan in je eigen lijst
Ik heb het over jouw lijstje van dooie artiesten
ik doe niet lullig over lijstjes (dat doe je zelf, lees maar na.....flutpop.....), ieder zijn eigen meuk;
PP Pigman zal ongetwijfeld een grotere artiest zijn geweest dan pakweg Lennon of Morrison

daarbij vraag ik me af wat elitair met Elvis te maken heeft
ik zie jou niet als Elvis-insider, dus weet jij veel...
0
geplaatst: 24 februari 2006, 21:38 uur
Kweetniet, maar het ligt er maar aan hoe je je lijstje maakt. In mijn lijstje heb ik zeker niet geprobeerd om de grootste dode artiesten te noemen. Bij mij is het simpelweg een lijstje van artiesten waarvan ik de dood bewust als een harde slag heb ervaren, compleet met rouwperiode. Bij menig artiest van mijn lijstje heb ik als eerbetoon een dag in het zwart gelopen. Van Edwards vind ik het nóg erg. Ik heb vorig jaar nog een concert gezien van Chic, echt een geamputeerde band. Het was prachtig maar ik werd er ook triest van.
0
geplaatst: 24 februari 2006, 21:41 uur
0
geplaatst: 24 februari 2006, 21:57 uur
sq schreef:
een lijstje van artiesten waarvan ik de dood bewust als een harde slag heb ervaren, compleet met rouwperiode
een lijstje van artiesten waarvan ik de dood bewust als een harde slag heb ervaren, compleet met rouwperiode
In dat rijtje kom ik tot drie namen: Elliott Smith, Mary Hansen van Stereolab en (toch) Kurt Cobain. Andere mensen, zoals Ian Curtis, Nick Drake of Jim Morrisson, zeker een groot verlies maar ik heb hun dood niet bewust meegemaakt.
0
geplaatst: 24 februari 2006, 21:58 uur
0
geplaatst: 25 februari 2006, 01:31 uur
wat mij betreft ..
1. Kurt Cobain
2. Bob Marley
3. Freddie Mercury
4. Michael Hutchence
5. Jimmy Hendrix
6. Bon Scott
7. Ian Curtis
8. Jim Morrison
9. Marvin Gaye
10. John Lennon
1. Kurt Cobain
2. Bob Marley
3. Freddie Mercury
4. Michael Hutchence
5. Jimmy Hendrix
6. Bon Scott
7. Ian Curtis
8. Jim Morrison
9. Marvin Gaye
10. John Lennon
0
moviefreak#1
geplaatst: 25 februari 2006, 12:49 uur
1. Jimi Hendrix
2. Jim Morrison
3. Janis Joplin
4. Rory Gallagher
5. Jeff Buckley
6. Kurt Cobain
7. Stevie Ray Vaughan
8. John Lennon
9.
10.
gaan we nog over nadenken
2. Jim Morrison
3. Janis Joplin
4. Rory Gallagher
5. Jeff Buckley
6. Kurt Cobain
7. Stevie Ray Vaughan
8. John Lennon
9.
10.
gaan we nog over nadenken
0
*Laura*
geplaatst: 25 februari 2006, 16:29 uur
John Lennon
Ian Curtis
Jimi Hendrix
Jim Morrison
Jeff Buckley
Joe Strummer
Michael Hutchence
Nick Drake
Freddy Mercury
George Harrisson
Ian Curtis
Jimi Hendrix
Jim Morrison
Jeff Buckley
Joe Strummer
Michael Hutchence
Nick Drake
Freddy Mercury
George Harrisson
0
geplaatst: 25 februari 2006, 16:37 uur
ik hou het bij 5
1. Ian Curtis

2. Mark Sandman

3. Jim Morrison
4. Jimi Hendrix
5. Kurt Cobain
1. Ian Curtis

2. Mark Sandman

3. Jim Morrison
4. Jimi Hendrix
5. Kurt Cobain
0
Sietse
geplaatst: 25 februari 2006, 17:11 uur
ik heb een lijstje gemaakt van artiesten waarvan ik van mening ben dat ze iets toetevoegen hebben gehad aan de muziek die ik boeiend vind...ik kan er verder niet om rouwen...en vooral niet over de mensen die zich zelf van kant hebben gemaakt. Het is jammer voor de muziek industrie, maar voor iedere dooie 10 nieuwe.
0
Music Freak
geplaatst: 1 maart 2006, 19:52 uur
01. - Elvis Presley
02. - John Lennon
03. - Bob Marley
04. - Freddie Mercury
05. - Karen Carpenter
06. - Janis Joplin
07. - Marvin Gaye
08. - Vicky Brown
09. - Jimi Hendrix
10. - Ellen Foley
02. - John Lennon
03. - Bob Marley
04. - Freddie Mercury
05. - Karen Carpenter
06. - Janis Joplin
07. - Marvin Gaye
08. - Vicky Brown
09. - Jimi Hendrix
10. - Ellen Foley
0
Music Freak
geplaatst: 1 maart 2006, 19:55 uur
Sietse schreef:
ik heb een lijstje gemaakt van artiesten waarvan ik van mening ben dat ze iets toetevoegen hebben gehad aan de muziek die ik boeiend vind...ik kan er verder niet om rouwen...en vooral niet over de mensen die zich zelf van kant hebben gemaakt. Het is jammer voor de muziek industrie, maar voor iedere dooie 10 nieuwe.
Ik ben hier het wel mee eens voor en groot gedeelte, er zijn artiesten bij die worden gezien als Goden, terwijl ze nog maar amper iets heb toegevoegd in de muziek industrie, zoals Kurt Cobain.
0
Music Freak
geplaatst: 1 maart 2006, 20:16 uur
Oeps, ik dacht dat ze al dood was, blijkbaar vergist met iemand anders, nou ja, dan maar Andre Hazes of Kurt Cobain op 10
0
geplaatst: 2 maart 2006, 01:54 uur
Music Freak schreef:
.. .. .. , terwijl ze nog maar amper iets heb toegevoegd in de muziek industrie, zoals Kurt Cobain.
.. .. .. , terwijl ze nog maar amper iets heb toegevoegd in de muziek industrie, zoals Kurt Cobain.

0
geplaatst: 3 maart 2006, 14:22 uur
1. Freddie Mercury
2. Bob Marley
3. John Lennon
4. Jim Morrison
5. Kurt Cobain
6. Elvis Presley
7. Otis Redding
8. Marvin Gaye
9. Jimi Hendrix
10. ehhhhh......de zwarte Michael Jackson
2. Bob Marley
3. John Lennon
4. Jim Morrison
5. Kurt Cobain
6. Elvis Presley
7. Otis Redding
8. Marvin Gaye
9. Jimi Hendrix
10. ehhhhh......de zwarte Michael Jackson
0
geplaatst: 3 maart 2006, 14:23 uur
0
geplaatst: 3 maart 2006, 16:26 uur
Music Freak schreef:
terwijl ze nog maar amper iets heb toegevoegd in de muziek industrie, zoals Kurt Cobain.
terwijl ze nog maar amper iets heb toegevoegd in de muziek industrie, zoals Kurt Cobain.
kennelijk wel, anders zouden die artiesten niet zo vaak toegevoegd worden
0
Music Freak
geplaatst: 5 maart 2006, 00:11 uur
Ja dat is zo, daar heb je ook wel weer gelijk in, dat komt misschien ook wel omdat Nirvana niet veel indruk op mij heeft gemaakt.

0
geplaatst: 10 maart 2006, 22:41 uur
1. Stuart Adamson (Big Country)
2. Duane Allman (Allman Brothers Band)
3. Layne Staley (Alice in Chains)
4. Michael Hutchence (INXS)
5. Cliff Burton (Metallica)
6. Jim Morrison (Doors)
7. Freddie Mercury (Queen)
8. Keith Moon (Who)
9. Randy Rhoads (Ozzy)
10. Ian Curtis (Joy Division)
2. Duane Allman (Allman Brothers Band)
3. Layne Staley (Alice in Chains)
4. Michael Hutchence (INXS)
5. Cliff Burton (Metallica)
6. Jim Morrison (Doors)
7. Freddie Mercury (Queen)
8. Keith Moon (Who)
9. Randy Rhoads (Ozzy)
10. Ian Curtis (Joy Division)
0
geplaatst: 10 maart 2006, 22:58 uur
1. Johnny Cash
2. Gram Parsons
3. Nick Drake
4. John Lennon
5. George Harrison
6. Ian Curtis
7. Keith Moon
8. Marvin Gaye
9. Bob Marley
10.Elvis Presley
2. Gram Parsons
3. Nick Drake
4. John Lennon
5. George Harrison
6. Ian Curtis
7. Keith Moon
8. Marvin Gaye
9. Bob Marley
10.Elvis Presley
0
geplaatst: 10 maart 2006, 22:58 uur
Dan maar een lijstje met mensen die ik bewust heb meegemaakt en waarbij ik zoiets had van: oei. Maar dus alle respect voor de doden die ik niet genoemd heb.
1. Elvis Presley
2. John Lennon
3. Kurt Cobain
4. Ian Curti
5. Michael Hutchnece
6. Layne Staley
7. Freddie Mercury
8. Stuart Adamson
9. Joe Strummer
10. Joey Ramone
1. Elvis Presley
2. John Lennon
3. Kurt Cobain
4. Ian Curti
5. Michael Hutchnece
6. Layne Staley
7. Freddie Mercury
8. Stuart Adamson
9. Joe Strummer
10. Joey Ramone
0
Sietse
geplaatst: 12 maart 2006, 20:10 uur
Een hele hoop over Cobain is ook een soort van hype hoor. Het is net zoiets als zeggen dat de beatles de best band allertijden is, terwijl dat natuurlijk eigenlijk als je serieus bent gewoon onzin is. Het is een van die afspraken die wordt gemaakt (ongeschreven, dat wel) en daar van afwijken dat kan niet, dan krijg je alles en iedereen over je heen.
0
geplaatst: 13 maart 2006, 01:08 uur
Sietse schreef:
Het is net zoiets als zeggen dat de beatles de best band allertijden is, terwijl dat natuurlijk eigenlijk als je serieus bent gewoon onzin is.
als ik heel serieus ben moet ik zeggen dat de Beatles de beste band aller tijden is Het is net zoiets als zeggen dat de beatles de best band allertijden is, terwijl dat natuurlijk eigenlijk als je serieus bent gewoon onzin is.

0
geplaatst: 13 maart 2006, 09:38 uur
Sietse schreef:
Een hele hoop over Cobain is ook een soort van hype hoor. Het is net zoiets als zeggen dat de beatles de best band allertijden is, terwijl dat natuurlijk eigenlijk als je serieus bent gewoon onzin is. Het is een van die afspraken die wordt gemaakt (ongeschreven, dat wel) en daar van afwijken dat kan niet, dan krijg je alles en iedereen over je heen.
(quote)
Dan kan je bijna alle artiesten die hier genoemd worden wel onder de noemer hype plaatsen. Valt me op dat meestal mensen die de mening van de meerderheid over een bepaalde artiest niet delen snel spreken van een hype. Nou ben ik geen idolaat van Kurt Cobain, maar vind wel dat hij topmuziek heeft afgeleverd. Net als dat The Beatles misschien niet tijdloos zijn, maar wel samen met The Stones voor een revolutie hebben gezorgd in de muziek.
* denotes required fields.