Muziek / Toplijsten en favorieten / Forever Young : 100 singles uit 1984
zoeken in:
3
geplaatst: 13 maart 2023, 19:26 uur
71. Madonna - Like A Virgin
https://i.postimg.cc/prC5sTSc/MADONNA-II.jpg
Dit vonden wij foute muziek. Een huppelkut om snel te vergeten. Hadden wij het even mis.
72. Murray Head - One Night In Bangkok
https://i.postimg.cc/43GZx5yt/MURRAY.jpg
One Night In Bangkok pruttelde in december in de top 10 onder al die kerstsingles om dan in januari 1985 door te stoten naar de nummer 1. De connectie met ABBA werd pas helemaal duidelijk op de opvolger I Know Him So Well, een liedje voor op de mixtape van mijn vader.
https://i.postimg.cc/prC5sTSc/MADONNA-II.jpg
Dit vonden wij foute muziek. Een huppelkut om snel te vergeten. Hadden wij het even mis.
72. Murray Head - One Night In Bangkok
https://i.postimg.cc/43GZx5yt/MURRAY.jpg
One Night In Bangkok pruttelde in december in de top 10 onder al die kerstsingles om dan in januari 1985 door te stoten naar de nummer 1. De connectie met ABBA werd pas helemaal duidelijk op de opvolger I Know Him So Well, een liedje voor op de mixtape van mijn vader.
2
geplaatst: 14 maart 2023, 19:50 uur
73. Nik Kershaw - The Riddle
https://i.postimg.cc/28TzMq7r/NIK-III.jpg
Nik Kershaw, de rattenvanger van 1984 met een aanlokkelijke melodie voor de kids. Hij bracht met Human Racing (1984) en The Riddle (1984) zowaar twee albums uit het Orwell jaar. Maar met die twee langspelers had hij dan ook bijna alles al gezegd. Het vervolg zou een pak moeilijker worden.
74. Paul Young - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
https://i.postimg.cc/hjbFmwCc/PAUL-III.jpg
De single ging Youngs tweede soloalbum een half jaar vooraf. Met dezelfde achtergrondzangeressen als op No Parlez (1983), zo zouden die op The Secret Of Association (1985) vervangen worden door de drie heren (als ik me niet vergis de helft van het latere Londonbeat) die producer Laurie Latham ook op de platen van The Stranglers liet aanrukken. Al even herkenbaar is Lathams basgeluid.
https://i.postimg.cc/28TzMq7r/NIK-III.jpg
Nik Kershaw, de rattenvanger van 1984 met een aanlokkelijke melodie voor de kids. Hij bracht met Human Racing (1984) en The Riddle (1984) zowaar twee albums uit het Orwell jaar. Maar met die twee langspelers had hij dan ook bijna alles al gezegd. Het vervolg zou een pak moeilijker worden.
74. Paul Young - I'm Gonna Tear Your Playhouse Down
https://i.postimg.cc/hjbFmwCc/PAUL-III.jpg
De single ging Youngs tweede soloalbum een half jaar vooraf. Met dezelfde achtergrondzangeressen als op No Parlez (1983), zo zouden die op The Secret Of Association (1985) vervangen worden door de drie heren (als ik me niet vergis de helft van het latere Londonbeat) die producer Laurie Latham ook op de platen van The Stranglers liet aanrukken. Al even herkenbaar is Lathams basgeluid.
3
geplaatst: 15 maart 2023, 20:23 uur
75. Prince & The Revolution - Purple Rain
https://i.postimg.cc/90HNc07V/PRINCE-II.jpg
Prince was toch wel een fenomeen. Ik stond er bij en keek ernaar. Wist eigenlijk niet goed wat ik van hem en zijn muziek moest vinden. Ondertussen heb ik het wel begrepen: Purple Rain is een o(o)rgasme van ruim 8 minuten. Het album Purple Rain (1984) behoort tot de toppers van het jaar.
76. Sade - Smooth Operator
https://i.postimg.cc/v8XWYD9z/SADE.jpg
Een stem als een kop dampende koffie. Je voelt als vijftienjarige wel dat Smooth Operator naar sensualiteit geurt maar je bent nog te jong om de afdronk te waarderen. Ik ben nog steeds geen koffiedrinker maar Diamond Life (1984) lust ik wel.
https://i.postimg.cc/90HNc07V/PRINCE-II.jpg
Prince was toch wel een fenomeen. Ik stond er bij en keek ernaar. Wist eigenlijk niet goed wat ik van hem en zijn muziek moest vinden. Ondertussen heb ik het wel begrepen: Purple Rain is een o(o)rgasme van ruim 8 minuten. Het album Purple Rain (1984) behoort tot de toppers van het jaar.
76. Sade - Smooth Operator
https://i.postimg.cc/v8XWYD9z/SADE.jpg
Een stem als een kop dampende koffie. Je voelt als vijftienjarige wel dat Smooth Operator naar sensualiteit geurt maar je bent nog te jong om de afdronk te waarderen. Ik ben nog steeds geen koffiedrinker maar Diamond Life (1984) lust ik wel.
2
geplaatst: 17 maart 2023, 10:19 uur
77. The Stranglers - Skin Deep
https://i.postimg.cc/x1rr4y3F/STRANGLERS.jpg
Perfect song, perfecte video. Het zou de opvolger No Mercy zijn, een top 10 hit in Vlaanderen, die me over de streep trok. Tot op heden een groot fan van de Stranglers catalogus met Hugh Cornwell.
78. The Style Council - Shout To The Top
https://i.postimg.cc/mDnpFBd6/STYLE.jpg
Hun grootste hit in de Benelux als ik me niet vergis. Er waren jongens op school die dweepten met de soul van The Style Council. Meestal iets oudere jongens die wellicht ook The Jam van dichtbij hadden meegemaakt. Paul Weller blijft tot op heden big in de UK. Voor mij slechts bij momenten de moeite.
https://i.postimg.cc/x1rr4y3F/STRANGLERS.jpg
Perfect song, perfecte video. Het zou de opvolger No Mercy zijn, een top 10 hit in Vlaanderen, die me over de streep trok. Tot op heden een groot fan van de Stranglers catalogus met Hugh Cornwell.
78. The Style Council - Shout To The Top
https://i.postimg.cc/mDnpFBd6/STYLE.jpg
Hun grootste hit in de Benelux als ik me niet vergis. Er waren jongens op school die dweepten met de soul van The Style Council. Meestal iets oudere jongens die wellicht ook The Jam van dichtbij hadden meegemaakt. Paul Weller blijft tot op heden big in de UK. Voor mij slechts bij momenten de moeite.
3
geplaatst: 18 maart 2023, 09:32 uur
79. U2 - Pride (In The Name Of Love)
https://i.postimg.cc/gjrKDRHW/U2.jpg
Mijn klasgenoot kocht meteen het album, ik de single met Boomerang II (waarvan de baspartij wat aan Theme For Great Cities van Simple Minds deed denken zou ik jaren later ontdekken). Want het album kon ik dankzij mijn klasgenoot op cassette tapen. Zo opportuun dachten wij met ons beperkt budget aan zakgeld. Een paar weken later kocht ik Under A Blood Red Sky (1983). Ik herinner me nog een andere klasgenoot die meteen zijn eerste drie U2 albums de deur uitgooide omdat hij vond dat Bono te prekerig was geworden.
80. Wham! - Last Christmas
https://i.postimg.cc/3NP2FqwX/WHAM-III.jpg
De herfst van 1984 eindigt zoals hij (alfabetisch toevallig) begon met een kerstsingle. Ik heb altijd een zwak gehad voor Last Christmas. Ik was nog groen en romantisch genoeg om me er door te laten inpalmen. En ik ben ook hondstrouw om daar vandaag niet flauw over te gaan doen.
https://i.postimg.cc/gjrKDRHW/U2.jpg
Mijn klasgenoot kocht meteen het album, ik de single met Boomerang II (waarvan de baspartij wat aan Theme For Great Cities van Simple Minds deed denken zou ik jaren later ontdekken). Want het album kon ik dankzij mijn klasgenoot op cassette tapen. Zo opportuun dachten wij met ons beperkt budget aan zakgeld. Een paar weken later kocht ik Under A Blood Red Sky (1983). Ik herinner me nog een andere klasgenoot die meteen zijn eerste drie U2 albums de deur uitgooide omdat hij vond dat Bono te prekerig was geworden.
80. Wham! - Last Christmas
https://i.postimg.cc/3NP2FqwX/WHAM-III.jpg
De herfst van 1984 eindigt zoals hij (alfabetisch toevallig) begon met een kerstsingle. Ik heb altijd een zwak gehad voor Last Christmas. Ik was nog groen en romantisch genoeg om me er door te laten inpalmen. En ik ben ook hondstrouw om daar vandaag niet flauw over te gaan doen.
0
geplaatst: 18 maart 2023, 21:36 uur
Tijdens de kerstvakantie 1984/1985 tikte ik de hitparade over op papier. Dat herinner ik me nog goed. Maar 1985 zou me van de hitparade naar een nieuw muziekspoor brengen. De regel in de bibliotheek was dat je in het jaar dat je 16 werd een lidkaart voor de mediatheek mocht aanschaffen. In de winter van 1985 ontleende ik dan ook mijn eerste stapel albums. En dat werd het begin van een ontdekkingsreis in de catalogus van The Stranglers, Split Enz en The Nits. Maar ook Joy Division en XTC kwamen aan de beurt. Een nieuwe wereld ging voor me open. Want in de bib vond je meer dan wat nog voorhanden was bij de platenboer. De periode 1981-1984 noem ik dan ook mijn muzikale wonderjaren toen radio, hitparade en popblad mij introduceerden in de wereld van de popmuziek. Vanaf 1985 werd ik full time new waver.
20 WILDCARDS
Nog 20 van de 100 singles te gaan. En dat zullen plaatjes worden die ik in 1984 al had opgemerkt maar die buiten de top 20 vielen. Of singles waarvan ik pas later het bestaan zou leren kennen. Dit keer niet alfabetisch maar lukraak geselecteerd en random besproken.
20 WILDCARDS
Nog 20 van de 100 singles te gaan. En dat zullen plaatjes worden die ik in 1984 al had opgemerkt maar die buiten de top 20 vielen. Of singles waarvan ik pas later het bestaan zou leren kennen. Dit keer niet alfabetisch maar lukraak geselecteerd en random besproken.
0
geplaatst: 20 maart 2023, 19:49 uur
20 WILDCARDS
81. The Bluebells - Young At Heart
https://i.postimg.cc/nrzrRTmz/BLUEBELLS.jpg
Was niet weg te branden uit de ether maar in de hitparades der Lage Landen was hij nergens te bespeuren. Young At Heart bleeft hangen in tipparade. Een heruitgave uit 1993 deed het stukken beter. Maar voor mij blijft het nummer waar Bananarama aan mee schreef, verbonden met de zomer van 1984.
82. The Psychedelic Furs - Heaven
https://i.postimg.cc/FsSN92hv/PSYCHEDELIC.jpg
In 1984 kozen heel wat new wave bands voor een radiovriendelijker geluid. Denk maar aan Skin Deep van The Stranglers. Deze van The Psychedelic Furs (een band waarin ik me nooit heb verdiept) verscheen tussen (Feels Like) Heaven van Fiction Factory en Heaven van Bryan Adams.
81. The Bluebells - Young At Heart
https://i.postimg.cc/nrzrRTmz/BLUEBELLS.jpg
Was niet weg te branden uit de ether maar in de hitparades der Lage Landen was hij nergens te bespeuren. Young At Heart bleeft hangen in tipparade. Een heruitgave uit 1993 deed het stukken beter. Maar voor mij blijft het nummer waar Bananarama aan mee schreef, verbonden met de zomer van 1984.
82. The Psychedelic Furs - Heaven
https://i.postimg.cc/FsSN92hv/PSYCHEDELIC.jpg
In 1984 kozen heel wat new wave bands voor een radiovriendelijker geluid. Denk maar aan Skin Deep van The Stranglers. Deze van The Psychedelic Furs (een band waarin ik me nooit heb verdiept) verscheen tussen (Feels Like) Heaven van Fiction Factory en Heaven van Bryan Adams.
0
geplaatst: 21 maart 2023, 19:30 uur
83. Axel Bauer - Cargo
https://i.postimg.cc/wBJTXzrQ/AXEL.jpg
New wave plaatje uit Frankrijk dat zich tijdens de eerste helft van 1984 langzaam maar zeker een weg naar de Franse top baant. In Vlaanderen net geen top 20 notering. Die matrozenlook lijkt in 1984 behoorlijk hip want zowel The Associates als Luc Van Acker meten zich zo'n pak aan. En de beelden op het schip doen me denken aan de People Are People videoclip van Depeche Mode uit diezelfde periode.
84. Fad Gadget - Collapsing New People
https://i.postimg.cc/3Jdhj740/FAD.jpg
Frank Tovey op Mute stage in Berlijn met de plaatslagers van Einsturzende Neubauten en Depeche Mode engineer Gareth Jones. Collapsing New People werd een klassieker op new wave fuiven in Vlaanderen.
https://i.postimg.cc/wBJTXzrQ/AXEL.jpg
New wave plaatje uit Frankrijk dat zich tijdens de eerste helft van 1984 langzaam maar zeker een weg naar de Franse top baant. In Vlaanderen net geen top 20 notering. Die matrozenlook lijkt in 1984 behoorlijk hip want zowel The Associates als Luc Van Acker meten zich zo'n pak aan. En de beelden op het schip doen me denken aan de People Are People videoclip van Depeche Mode uit diezelfde periode.
84. Fad Gadget - Collapsing New People
https://i.postimg.cc/3Jdhj740/FAD.jpg
Frank Tovey op Mute stage in Berlijn met de plaatslagers van Einsturzende Neubauten en Depeche Mode engineer Gareth Jones. Collapsing New People werd een klassieker op new wave fuiven in Vlaanderen.
2
geplaatst: 25 maart 2023, 08:51 uur
85. This Mortal Coil - Song To The Siren
https://i.postimg.cc/fydkKxsB/THIS.jpg
Er hingen drie posters op mijn studentenkamer. Een van Ian Curtis en twee van 23envelope, het bureau dat de hoezen voor 4AD ontwierp. De ene hoorde bij It'll End In Tears (1984) van This Mortal Coil en de andere bij Treasure (1984) van Cocteau Twins. Want ik was verliefd op de stem van Liz Fraser.
86. Cocteau Twins - Pearly Dewdrops' Drops
https://i.postimg.cc/Gtpn3R7Y/COCTEAU.jpg
Van Treasure (1984) verscheen geen single. Maar de EP The Spangle Maker, hun eerste wapenfeit met Simon Raymonde, bevatte wel Pearly Dewdrops' Drops. Ik heb deze single en die van This Mortal Coil ondertussen in de collectie. Nederlandse persing daar ik enkel releases verzamel die bij ons in de winkels lagen.
https://i.postimg.cc/fydkKxsB/THIS.jpg
Er hingen drie posters op mijn studentenkamer. Een van Ian Curtis en twee van 23envelope, het bureau dat de hoezen voor 4AD ontwierp. De ene hoorde bij It'll End In Tears (1984) van This Mortal Coil en de andere bij Treasure (1984) van Cocteau Twins. Want ik was verliefd op de stem van Liz Fraser.
86. Cocteau Twins - Pearly Dewdrops' Drops
https://i.postimg.cc/Gtpn3R7Y/COCTEAU.jpg
Van Treasure (1984) verscheen geen single. Maar de EP The Spangle Maker, hun eerste wapenfeit met Simon Raymonde, bevatte wel Pearly Dewdrops' Drops. Ik heb deze single en die van This Mortal Coil ondertussen in de collectie. Nederlandse persing daar ik enkel releases verzamel die bij ons in de winkels lagen.
0
geplaatst: 27 maart 2023, 21:43 uur
87. Berntholer - My Suitor
https://i.postimg.cc/Kvw9FcXd/BERNTHOLER.jpg
Belpop met een Balkan link. Deze single uit 1983 sloop in de winter van 1984 Humo's Toppers van Tobbers binnen, een tweewekelijkse top 20 die werd samengesteld door scholen, jeugdclubs en universiteiten. De lijst verscheen niet tijdens de zomervakantie maar blijft een onschatbare bron van informatie voor wie wil weten wat er van 1965 tot in de vroege 21ste eeuw hip was bij de wat alternatievere jeugd. My Suitor had zo op het This Mortal Coil album gekund.
88. Jo Lemaire - Captive Et Innocent
https://i.postimg.cc/MHXD2N96/JO.jpg
Geregeld haalde zo'n Belpop klassieker de nummer 1 in Humo's Tobbers lijst. Dat was bijvoorbeeld het geval met Captive Et Innocent, de tweede single van Jo Lemaire (1984), in de herfst van 1984. Hoe het de eerste single Tentations verging, zullen we nooit weten omdat er - zoals hierboven gezegd - geen lijsten verschenen tijdens de zomermaanden.
https://i.postimg.cc/Kvw9FcXd/BERNTHOLER.jpg
Belpop met een Balkan link. Deze single uit 1983 sloop in de winter van 1984 Humo's Toppers van Tobbers binnen, een tweewekelijkse top 20 die werd samengesteld door scholen, jeugdclubs en universiteiten. De lijst verscheen niet tijdens de zomervakantie maar blijft een onschatbare bron van informatie voor wie wil weten wat er van 1965 tot in de vroege 21ste eeuw hip was bij de wat alternatievere jeugd. My Suitor had zo op het This Mortal Coil album gekund.
88. Jo Lemaire - Captive Et Innocent
https://i.postimg.cc/MHXD2N96/JO.jpg
Geregeld haalde zo'n Belpop klassieker de nummer 1 in Humo's Tobbers lijst. Dat was bijvoorbeeld het geval met Captive Et Innocent, de tweede single van Jo Lemaire (1984), in de herfst van 1984. Hoe het de eerste single Tentations verging, zullen we nooit weten omdat er - zoals hierboven gezegd - geen lijsten verschenen tijdens de zomermaanden.
1
geplaatst: 31 maart 2023, 08:56 uur
89. Peter Wolf - Lights Out
https://i.postimg.cc/sDW0xZNC/PETER.jpg
Twee van mijn drie eerste albums waren van The J. Geils Band: Freeze Frame (1981) en Showtime! (1982). Er werd dus reikhalzend uitgekeken naar het vervolg. Maar zanger Peter Wolf werd aan de deur gezet. Zijn aanstekelijk popsingle Lights Out van het gelijknamige album haalde Humo's Tobbers lijst.
90. Thomas Dolby - I Scare Myself
https://i.postimg.cc/L8jHR5px/THOMAS.jpg
Nog steeds geen groot fan van de componist Dolby. Maar deze cover is een parel.
https://i.postimg.cc/sDW0xZNC/PETER.jpg
Twee van mijn drie eerste albums waren van The J. Geils Band: Freeze Frame (1981) en Showtime! (1982). Er werd dus reikhalzend uitgekeken naar het vervolg. Maar zanger Peter Wolf werd aan de deur gezet. Zijn aanstekelijk popsingle Lights Out van het gelijknamige album haalde Humo's Tobbers lijst.
90. Thomas Dolby - I Scare Myself
https://i.postimg.cc/L8jHR5px/THOMAS.jpg
Nog steeds geen groot fan van de componist Dolby. Maar deze cover is een parel.
1
geplaatst: 31 maart 2023, 10:55 uur
dazzler schreef:
Nog steeds geen groot fan van de componist Dolby. Maar deze cover is een parel.
Nog steeds geen groot fan van de componist Dolby. Maar deze cover is een parel.
Zo leert een mens nog eens wat, nooit geweten dat dit een cover was. Mijn favoriete Dolby nummer is overigens One of Our Submarines
2
geplaatst: 3 april 2023, 19:28 uur
91. INXS - Original Sin
https://i.postimg.cc/Qdk32NgT/INXS.jpg
Misschien wel mijn favoriete INXS single. Hoewel hij (nog) geen hoge ogen gooide in de hitlijsten kan ik me hem toch van op de radio herinneren. De startende motor in de (videoclip) intro is goed gevonden.
92. T.C. Matic - Ugh Ugh
https://i.postimg.cc/Jzhf23h9/T-C.jpg
Losse single die het succes van Choco (1983) moest prolongeren tijdens de zomer van 1984. De instrumentale versie op de b-kant (nog nooit op CD verschenen) werd op de Vlaamse Radio 2 gebruikt voor de concertagenda.
https://i.postimg.cc/Qdk32NgT/INXS.jpg
Misschien wel mijn favoriete INXS single. Hoewel hij (nog) geen hoge ogen gooide in de hitlijsten kan ik me hem toch van op de radio herinneren. De startende motor in de (videoclip) intro is goed gevonden.
92. T.C. Matic - Ugh Ugh
https://i.postimg.cc/Jzhf23h9/T-C.jpg
Losse single die het succes van Choco (1983) moest prolongeren tijdens de zomer van 1984. De instrumentale versie op de b-kant (nog nooit op CD verschenen) werd op de Vlaamse Radio 2 gebruikt voor de concertagenda.
1
geplaatst: 3 april 2023, 20:01 uur
GrafGantz schreef:
Zo leert een mens nog eens wat, nooit geweten dat dit een cover was. Mijn favoriete Dolby nummer is overigens One of Our Submarines
(quote)
Zo leert een mens nog eens wat, nooit geweten dat dit een cover was. Mijn favoriete Dolby nummer is overigens One of Our Submarines
Van mij Europa and the Pirate Twins
3
geplaatst: 4 april 2023, 13:33 uur
93. The Cure - The Caterpillar
https://i.postimg.cc/d3LYPw52/CURE.jpg
In de zomer van 1984 tapete ik The Top (1984) op cassette. Bron was mijn klasgenoot die na een optreden van T.C. Matic helemaal into new wave was. En ik volgde graag dat spoor. Hij had een wat ruimer budget en kocht regelmatig new wave platen in Antwerpen omdat ze bij de lokale platenboer moeilijk te vinden waren.
94. The Sisters Of Mercy - Temple Of Love
https://i.postimg.cc/W4yRGQNt/SISTERS.jpg
Ook The Sisters waren volop aanwezig in de collectie van mijn klasgenoot. Want pas met Body And Soul werden de op hun eigen Merciful Release uitgebrachte platen door Warner automatisch verdeeld op het continent. Een recensie in het weekblad Kuifje (april 1984) over Temple Of Love leert mij dat die 12" single pas in de winter van 1984 zijn weg vond naar de Belgische platenzaken.
https://i.postimg.cc/d3LYPw52/CURE.jpg
In de zomer van 1984 tapete ik The Top (1984) op cassette. Bron was mijn klasgenoot die na een optreden van T.C. Matic helemaal into new wave was. En ik volgde graag dat spoor. Hij had een wat ruimer budget en kocht regelmatig new wave platen in Antwerpen omdat ze bij de lokale platenboer moeilijk te vinden waren.
94. The Sisters Of Mercy - Temple Of Love
https://i.postimg.cc/W4yRGQNt/SISTERS.jpg
Ook The Sisters waren volop aanwezig in de collectie van mijn klasgenoot. Want pas met Body And Soul werden de op hun eigen Merciful Release uitgebrachte platen door Warner automatisch verdeeld op het continent. Een recensie in het weekblad Kuifje (april 1984) over Temple Of Love leert mij dat die 12" single pas in de winter van 1984 zijn weg vond naar de Belgische platenzaken.
2
geplaatst: 5 april 2023, 09:32 uur
95. Echo & The Bunnymen - The Killing Moon
https://i.postimg.cc/CLXKJr91/ECHO.jpg
Prachtige single van een band die ik pas tijdens mijn studententijd ben gaan waarderen. In de tweedehands platenwinkel die ik toen op maandag hielp uitbaten vond ik de 12" versie: een openbaring.
96. Lloyd Cole & The Commotions - Perfect Skin
https://i.postimg.cc/rsyv1cqH/cover.jpg
Het heeft een tijdje geduurd voor ik de muziek van The Smiths zou omarmen. Met het poëtische gitaarwerk van Lloyd Cole was ik meteen mee. Ik kocht Easy Pieces (1985) en Rattlesnakes (1984) in één klap.
https://i.postimg.cc/CLXKJr91/ECHO.jpg
Prachtige single van een band die ik pas tijdens mijn studententijd ben gaan waarderen. In de tweedehands platenwinkel die ik toen op maandag hielp uitbaten vond ik de 12" versie: een openbaring.
96. Lloyd Cole & The Commotions - Perfect Skin
https://i.postimg.cc/rsyv1cqH/cover.jpg
Het heeft een tijdje geduurd voor ik de muziek van The Smiths zou omarmen. Met het poëtische gitaarwerk van Lloyd Cole was ik meteen mee. Ik kocht Easy Pieces (1985) en Rattlesnakes (1984) in één klap.
2
geplaatst: 7 april 2023, 10:48 uur
97. Matt Bianco - Get Out Of Your Lazy Bed
https://i.postimg.cc/bYK0Hctd/MATT.jpg
Goeiemorgen. Heerlijke single van het al even heerlijke album Whose Side Are You On (1984) dat maar liefst vijf singles bevat. Daarna werd het allemaal iets te latin voor mij. Een paar maanden later kwam Wham! met Wake Me Up Before You Go Go.
98. Joe Jackson - Be My Number Two
https://i.postimg.cc/02YSY6vH/JOE-II.jpg
Zowel deze uitstekende ballad als de swingende voorganger Happy Ending waren dikke hits bij de alternatievere jeugd. Ik zou Joe Jackson wat later leren kennen via zijn optreden op T/W. Be My Number Two van Body & Soul (1984) lijkt wel een broertje van Breaking Us In Two van de voorganger Night & Day (1982). Ook beide langspelers zijn familie van elkaar.
https://i.postimg.cc/bYK0Hctd/MATT.jpg
Goeiemorgen. Heerlijke single van het al even heerlijke album Whose Side Are You On (1984) dat maar liefst vijf singles bevat. Daarna werd het allemaal iets te latin voor mij. Een paar maanden later kwam Wham! met Wake Me Up Before You Go Go.
98. Joe Jackson - Be My Number Two
https://i.postimg.cc/02YSY6vH/JOE-II.jpg
Zowel deze uitstekende ballad als de swingende voorganger Happy Ending waren dikke hits bij de alternatievere jeugd. Ik zou Joe Jackson wat later leren kennen via zijn optreden op T/W. Be My Number Two van Body & Soul (1984) lijkt wel een broertje van Breaking Us In Two van de voorganger Night & Day (1982). Ook beide langspelers zijn familie van elkaar.
2
geplaatst: 8 april 2023, 22:27 uur
99. The Smiths - Heaven Knows I'm Miserable Now
https://i.postimg.cc/fbw3rxM2/cover.jpg
Eentje van The Smiths waarin het zelfbeklag van Mozz door Marr in een mooi liedje werd verpakt.
100. Howard Jones - Hide And Seek
https://i.postimg.cc/fR127RZR/cover.jpg
There was a time when there was nothing at all. Just a distant hum.
https://i.postimg.cc/fbw3rxM2/cover.jpg
Eentje van The Smiths waarin het zelfbeklag van Mozz door Marr in een mooi liedje werd verpakt.
100. Howard Jones - Hide And Seek
https://i.postimg.cc/fR127RZR/cover.jpg
There was a time when there was nothing at all. Just a distant hum.
* denotes required fields.