MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / De MuMe Top 40 (2023): 60s

zoeken in:
Er zijn nog zekerheden in het leven, zoals de dood, belastingen en de Banaan.

Bedankt, chevy93!

Toch een toffe winnaar: die banaan. https://media.tenor.com/Crz2utXjqu0AAAAC/japan-weird.gif

Bedankt voor het organiseren chevy93

Toch 14 albums van mijn top 30 die de top 100 gehaald hebben. Da's niet slecht.
Alleen zonde van die banaan, dat snap ik niet helemaal.

Thanks chevy93 weer voor het werk en de presentatie. Leuk om te volgen en op naar de 70s.

Niet veel van mijn lijst terug te vinden maar dat was te verwachten. Desalniettemin een leuke lijst.
Dank voor het goede werk chevy93!

De Banaan

Wel weer een erg monotone top-10.

Zack
Een open Door , die Banaan....maar goed.

Overigens heb ik de Banaan ook , maar skip er wel een paar....snap de impact zeker wel.

The Doors staat ook in.mijn Top 10 debuut albums Aller Tijden en zou absoluut mijn Nr. 1 vsn de 60's zijn....als ik had meegedaan ‍♂️

De echte Nr. 1 van dit topic is chevy93 zelf uiteraard !

Ah klote, helemaal gemist deze.

Bedankt chevy93

Thanks Chevy! Altijd weer leuk om te lezen.

Tidalwave
Ben doorgaans niet zo snel met complimenten, maar chevy93 wat een monnikenwerk heb je verricht!

Heb gezien dat de 70's aan de beurt zijn. Ik doe zeker mee, omdat ik in de 70's ben begonnen met het luisteren van artiesten, het zien van artiesten op TV dmv Toppop en het kopen van albums en singles. Het is m'n favoriete decade.

Dank Chevy voor al het werk.
Toen ik bezig was mijn lijstje te maken viel me op hoe voor de hand liggend de meeste titels waren. En hoewel de periode 10 jaar bestrijkt ligt het zwaartepunt vooral in de tweede helft van de jaren 60. Blijkbaar was er daarvoor niet zo veel dat aansloot bij onze hedendaagse smaak of waren we simpelweg nog te jong om het op te pikken.

The Beatles, daar kon bijna niemand om heen. De Godfathers van de popmuziek. Maar ook hun muziek werd pas in de tweede helft van het decennium interessant genoeg om te blijven hangen in een lijstje dat 60 jaar later zou verschijnen.
Er was natuurlijk jazz maar die platen zijn voor mij buiten mededinging. Ik ben uitgegaan van alles wat ik in die periode kende en dingen die als het ware om de hoek lagen. Ik denk dat de jaren zeventig lijstjes, als die komen, een bredere variëteit aan stijlen laten zien. De jaren 60 waren muzikaal en cultureel het begin van wat we de jongerencultuur zijn gaan noemen. De stroming was toen nog niet zo breed als In de jaren zeventig toen muziek diversifieerde in een veelvoud aan stijlen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:37 uur

geplaatst: vandaag om 14:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.