MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Halverwege 2023, wat is jouw topalbum tot nu toe?

zoeken in:
We zijn nu ruim halverwege het jaar 2023, wat is voor jou nu je huidige nummer één? De plaat die indruk heeft gemaakt en waarom?

Marianas Rest - Auer (2023) - MusicMeter.nl Marianas Rest - Auer

Voor mij is dat een geweldig album dat ik niet altijd trek, maar wanneer ik er voor opensta ook volledig in kan verliezen. Het symboliseert ook dat ik grunts en screams volledig heb omarmt, iets wat ik 10 a 12 jaar geleden nog niet voorzag. Marianas Rest met "Auer" is opbouw, sfeer en explosie. Hypnotiserend op zijn tijd. De hele plaat ademt emotie en power. Maar het vreet ook energie, waardoor het soms valt als een kater na een heftige avond.

Bob Dylan - Fragments: Time Out of Mind Sessions (1996-1997), ik luister hem toch minstens een keer per week en krijg er maar geen genoeg van. Al die verschillende versies van songs die ook weer allemaal geweldig zijn..., heerlijk dit soort uitgaven.

Verder ben ik nog steeds erg onder de indruk van Anarchist Gospel van Sunny War.

lambfv4.0
Karkossyn – Troubled Youth EP

Donker, hard, rauw en vies. Alsof je terugkomt van een ketamine-trip en je realiseert dat je niet bent waar je wilt zijn, de mensen om je heen niet je vrienden zijn die je dacht dat ze waren, je rug bebloed is van het ruwe beton waar je op ligt, je niet naar huis kan omdat je telefoon, je portemonnee en je waardigheid gestolen zijn en de hoer die naast je ligt drie tanden mist terwijl je er toch echt sex mee hebt gehad.

lambfv4.0 schreef:

Hard, lekker! Staat nog niet op Musicmeter?

lambfv4.0
Als je die tof vind check dan ook de laatste van Kahn & Neek, Lupus et Ursus , minstens net zo geil en smerig, gatverdamme.

Veel goede dingen dit jaar al wel.

Toevoegen laat ik aan andere enthousiastelingen toe!

lambfv4.0 schreef:

Donker, hard, rauw en vies. Alsof je terugkomt van een ketamine-trip en je realiseert dat je niet bent waar je wilt zijn, de mensen om je heen niet je vrienden zijn die je dacht dat ze waren, je rug bebloed is van het ruwe beton waar je op ligt, je niet naar huis kan omdat je telefoon, je portemonnee en je waardigheid gestolen zijn en de hoer die naast je ligt drie tanden mist terwijl je er toch echt sex mee hebt gehad.

Over beeldvorming gesproken

DjFrankie (moderator)
lambfv4.0 schreef:

Karkossyn - Troubled Youth EP (2023) - MusicMeter.nl

Ik twijfel op dit moment heel erg tussen de vijf uur durende droneplaat van Kali Malone (Does Spring Hide Its Joy) en de transcendentale black metal van Liturgy (93696).

Heb bij beide albums een redelijk uitgebreid stuk neergeschreven, maar tldr: bij deze albums vind ik precies wat ik momenteel zoek in muziek.

Glitch
lambfv4.0 schreef:

Bedankt voor de afrader.

Zal bij mij Jesus Piece - …So Unknown zijn. Mosh-muziek zoals ik ze graag hoor. Een van de weinige platen die de hooggespannen verwachtingen waargemaakt hebben.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:15 uur

geplaatst: vandaag om 20:15 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.