MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 van je Tienerjaren

zoeken in:
Zack
Plaats je album Top 10 van je Tienerjaren. Je kiest albums vanaf het jaar dat je 10bwerd t/m het jaar dat je 19 werd....

Dus ben je bijvoorbeeld geboren in 1978 dan
is je periode 1988 t/m 1997. Je mag/kunt gewoon eigen criteria toe passen (bijvoorbeeld. 1 album per jaar of zowel studio als live albums)

Mssr Renard
Het zou toch wat zijn als je toen ook echt naar die albums zou luisteren, maar tussen mijn 10e en 12e had ik nog niet echt een smaak ontwikkeld. Ik zal eens kijken in mijn lijst, want dan zou ik volgens de ctiteria tussen 1987 en 1996 tien albums moeten hebben. Moeilijke periode, denk ik.

Mssr Renard
1. Barclay James Harvest - Another Arable Parable (1987)
2. Jethro Tull - 20 Years of Jethro Tull (1988)
3.The Allman Brothers Band - Dreams (1989)
4. Magnum - Goodnight L.A. (1990)
5. Queen - Innuendo (1991)
6. The Allman Brothers Band - The Fillmore Concerts (1992)
7. Jethro Tull - 25th Anniversary 4CD Box Set (1993)
8. (1994 geen info)
9. Brooklyn Funk Essentials - Cool and Steady and Easy (1995)
10. Gov't Mule - Live at Roseland Ballroom (1996)

Zoals ik al dacht. Eigenlijk alleen maar verzamelaars of boxsets. Ik heb denk ik ook nog niet alle platen die ik ken gerate, sinds mijn laatste comeback. Ik leer hier wel uit dat mijn zwaartepunt echt niet in de jaren 90 ligt. Leuke oefening.

Zack
Mssr Renard schreef:
Het zou toch wat zijn als je toen ook echt naar die albums zou luisteren, maar tussen mijn 10e en 12e had ik nog niet echt een smaak ontwikkeld. Ik zal eens kijken in mijn lijst, want dan zou ik volgens de ctiteria tussen 1987 en 1996 tien albums moeten hebben. Moeilijke periode, denk ik.

Ik zit zelf ook te dubben hoe ik dat doe. Het is nu een andere Top 10 dan als ik vanaf mijn 19e jaar naar jonger kijk.....

Ik doe het als in de beleving van toen , wat ook mijn bedoeling was....wat heb je toen veel geluisterd of gekocht....anders is het gewoon je Top 10 van nu over die jaren...

Mssr Renard
Zack schreef:
(quote)

Ik zit zelf ook te dubben hoe ik dat doe. Het is nu een andere Top 10 dan als ik vanaf mijn 19e jaar naar jonger kijk.....

Ik doe het als in de beleving van toen , wat ook mijn bedoeling was....wat heb je toen veel geluisterd of gekocht....anders is het gewoon je Top 10 van nu over die jaren...

Ja, ik kan beter doen wat jij nu voorstelt. Maar dan heb ik wel een geheugenopfrisser nodig denk ik.
Die Queen - Innuendo van 1991 staat in elk geval vast.

Ik denk ook dat ik niet moet zoeken op hoge scores (wat ik net deed), want het zou zo maar kunnen zijn dat die platen waar ik veel naar luisterd juist geen hoge score hebben.

Zack
Dit is mijn Top 10 normale albums die ik in herinnering het meest mee heb gehad tot ik 20 werd.....

1. U2 - War (1983)
2. The Clash - London Calling (1979)
3. The Rolling Stones - Tattoo You (1981)
4. The Police - Outlandos d'Amour (1978)
5. AC/DC - Highway to Hell (1979)
6. U2 - Boy (1980)
7. Marillion - Misplaced Childhood (1985)
8. Simple Minds - New Gold Dream (1982)
9. The Cure - Seventeen Seconds (1980)
10. The Police - Reggatta de Blanc (1979)

Mssr Renard
1987: Geen gegevens
1988: Johnny Hates Jazz - Turn Back the Clock
1989: Phil Collins - But Seriously / Queen - Miracle
1990: Saga - The Works (verzamelplaat)
1991: Queen - Innuendo
1992: Eloy - Destination
1993: Saga - Security of Illusion
1994: Marathon - The First Run
1995: Gov't Mule - Gov't Mule
1996: Wishbone Ash - Illuminations

Dit zou het moeten zijn. Vanaf 1990 (ik was 12/13) ging ik zelfstandig platen kopen.

1. Deep Purple - Perfect Strangers (1984)
2. Iron Maiden - Powerslave (1984)
3. Rush - Power Windows (1985)
4. Motörhead - Iron Fist (1982)
5. Saxon - The Eagle Has Landed (1982)
6. Judas Priest - Defenders of the Faith (1984)
7. Scorpions - Blackout (1982)
8. Slayer - Hell Awaits (1985)
9. Black Sabbath - Born Again (1983)
10. KISS - Animalize (1984)

Allemaal van die albums veelal van de bibliotheek geleend en op cassette gezet in de jaren '84/'85, en die ik nu nog steeds heb (LP en/of CD) en naar luister of wel kan dromen, zoals nr. 6; die was door een oudere broer gekocht en die nr. 9 kocht ik januari '86 voor een tientje met zo'n knip in de hoes.

Mssr Renard
Jemig, wat hadden jullie al een uitgeplozen muzieksmaak toen. Maar ik zie dat jullie ook dubbele jaren hebben. Ik maak het mezelf te moeilijk.

Mssr Renard
Poging 3:

1. Queen - Innuendo (1991)
2. Uriah Heep - Sea of Light (1995)
3. Queen - The Miracle (1989)
4. Saga - Generation 13 (1995)
5. Gov't Mule - Gov't Mule (1995)
6. Wishbone Ash - Illuminations (1996)
7. Magnum - Goodnight L.A. (1990)
8. Marathon - The First Run (1994)
9. Hawkwind - Space Bandits (1990)
10. Saga - Security of Illusion (1993)

Voila, mijn meest gedraaide platen uit die tijd, maar ik weet niet 100% zeker of ik ze niet later heb ontdekt.

tnf
Een top 10 líedjes van je tienerjaren is eventueel ook een topicsuggestie.

Veelgedraaide artiestenalbums waren er in m'n herinnering maar vier, en die hadden alle vier een redelijk kermisgehalte.

Behoorlijk verantwoorde smaken al op jonge leeftijd, hierboven.

Mssr Renard
Mijn meest gedraaide platen waren toen uit een ander decennium. Ik dook al heel snel die jaren 70 in.

Rainbow - Difficult to Cure (1981) nog overwogen maar alhoewel ontdekt in '85 was Long Live Rock 'n' Roll (1978) het instroomalbum, zo halverwege jaren 80. En alhoewel er betere albums uit die tijd dan Iron Fist zijn, staat het als eerst ontdekte vrij dicht tot mij. Dus ook wat gevoelsmatig en niet zozeer hoeveel sterretjes ik uitdeel. Bovenste twee meest invloedrijke.

Mssr Renard
Phil Collins, Queen en Saga waren wel de mainstream-artiesten die met name mijn smaak (progrock) vormgaven. Maar wel met een nog hoog pop-gehalte.

Zack schreef:
Je kiest albums vanaf het jaar dat je 10 werd t/m het jaar dat je 19 werd....
Dus ben je bijvoorbeeld geboren in 1978 dan is je periode 1988 t/m 1998.

Heel toevallig ben ik geboren in 1978, dus ik werd 19 in 1997. Die einddatum van 1998 volg ik dus niet helemaal, dan kom je uit op een periode van 11 jaar.

Ik kom voor de periode 1988-1997 precies aan de 15 albums met 5*, dus ik doe een uitgebreider lijstje. Vooral geordend op hoe ik er nu tegenaan kijk, aangezien ik geen tijdmachine heb om m'n tiener-ik te vragen hoe hij deze lijst zou ordenen. En als ik die al wel zou hebben kan ik dat alleen aan 19-jarige Graf vragen, jongere exemplaren waren nog niet bekend met muziek uit 1997

Op basis van meest gedraaid gedurende m'n tienerjaren lijkt me ook niet kies, dan komt een album uit 1997 automatisch onderaan te staan omdat ik die vnl. als twintiger gedraaid heb.

Gaat in elk geval wel allemaal om albums die ik in de periode 1988-1997 al kende en destijds veel naar luisterde...

1. Radiohead - OK Computer (1997)
2. Underworld - Dubnobasswithmyheadman (1994)
3. Smashing Pumpkins - Siamese Dream (1993)
4. R.E.M. - Automatic for the People (1992)
5. The Stone Roses - The Stone Roses (1989)
6. Alice in Chains - Dirt (1992)
7. Nirvana - Nevermind (1991)
8. Talk Talk - Spirit of Eden (1988)
9. U2 - Achtung Baby (1991)
10. Blur - Parklife (1994)
11. Portishead - Dummy (1994)
12. Leftfield - Leftism (1995)
13. Underworld - Second Toughest in the Infants (1996)
14. Sonic Youth - Dirty (1992)
15. Talk Talk - Laughing Stock (1991)

Mssr Renard
GrafGantz schreef:

7. Nirvana - Nevermind (1991)
9. U2 - Achtung Baby (1991)
15. Talk Talk - Laughing Stock (1991)

Voor lieden van onze generatie was die 1991 wel vormend voor onze uiteindelijke muzieksmaak, denk ik. Er waren dat jaar wel heel veel groundbreaking albums gemaakt. Al moest ik van die grunge en alt.rock niet zo veel hebben. Mijn 1991-plaat is echt Innuendo van Queen. Ik vermoed dat jij daar niet zo veel mee hebt (te kitsch?). Ik dacht trouwens dat Losing My Religion ook uit dat jaar was, maar ik zie dus 1992.

Mssr Renard schreef:
Mijn 1991-plaat is echt Innuendo van Queen. Ik vermoed dat jij daar niet zo veel mee hebt (te kitsch?).

Die staat op een nette 4* hier en kwam dus te kort voor m'n top 15 die een vol punt hoger scoort. En dan nog, het gehele album heb ik volgens mij pas na m'n tienerjaren voor het eerst gehoord. Wel hun beste werk, en het titelnummer ook nog eens hun beste nummer.

Zack
GrafGantz schreef:
(quote)

Heel toevallig ben ik geboren in 1978, dus ik werd 19 in 1997. Die einddatum van 1998 volg ik dus niet helemaal, dan kom je uit op een periode van 11 jaar.
Goed geteld!

Je toon is wel wat snob-achtig , maar dat is bekend en vind ik wel vermakelijk

Zack
tnf schreef:

Wat mij betreft mag je die ook posten hier....

Rangorde vind ik moelijk , maar vooralsnog zonder. Ik doe een poging....

Santana - She's Not There (1977)
Sultans of Swing - Dire Straits (1978)
Blondie - Hanging on the Telephone (1978)
A Forest - The Cure (1980)
The Clash - The Magnificent Seven (1980)
Beat It - Michael Jackson (1982)
New Year's Day - U2 (1983)
Jump - Van Halen (1984)
Run to You - Bryan Adams (1984)
Bigmouth Strikes Again - The Smiths (1986)

Ik was in het begin van mijn tienerjaren, en daarvoor eigenlijk ook, een gigantische Elvis Presley fan, later kwam Michael Jackson en David Bowie daarbij en ging ik ook veel top 40 muziek luisteren, dat zal vanaf mijn elfde geweest zijn. Vanaf mijn zeventiende ontdekte ik metal en een jaar later barstte met Pearl Jam de grunge hype los, ook bij mij. Elvis is om de een of andere reden altijd een constante factor gebleven, misschien omdat ik vanaf heel jong al fan was. Hij haalt niet eens de top 10 van mijn favoriete artiesten maar ik luister het nog wel regelmatig.

Een top 10 is niet te doen maar dit zijn mijn meest gedraaide albums tot ik 20 werd. Ook allemaal albums en artiesten/bands die mij weer naar andere bands en artiesten brachten. Via Elvis leerde ik door mijn muziek liefhebbende tante The Beatles weer kennen, Michael Jackson leidde mij naar Motown, Bowie aanvankelijk in 1983 naar de top 40 en later toen ik zijn eerdere werk ging ontdekken naar de jaren zeventig. Wat Bowie teweegbracht deed Queen eigenlijk ook, door hun jaren tachtig albums ging ik natuurlijk op zoek naar hun albums uit de jaren zeventig en vandaar kwam ik weer bij een hoop andere bands uit.

Toen in 1991 Oliver Stone's film over The Doors verscheen werd ik helemaal Doors fan, The Doors lieten mij weer kennismaken met een hele andere muzieksoort, daar zijn het tenslotte Doors voor, om de een of andere reden had ik echt nog nooit van Jim Morrison en zijn band gehoord. Jimi Hendrix kwam in mijn collectie terecht en samen met mijn vrienden ontdekten ik de meer psychedelische rock, en in het verlengde daarvan, de koffieshop waar dat soort muziek de hele dag draaide. Blowen bleek niet echt mijn ding maar ze hadden lekkere thee en goeie muziek.

Guns N Roses is vanaf 1987 belangrijk geweest voor het ontwikkelen van mijn identiteit. Daarvoor was ik een echte nerd, alleen met muziek en superheldenstrips bezig, doordat ik met mijn beste vriend G'N'R fan werd ging ik ineens band shirtjes dragen gescheurde spijkerbroeken en uiteraard roken, dat deed Axl tenslotte ook. Ineens werd ik enigszins cool. Hiermee boorde ik ineens een hele andere bron aan vrienden aan en werd muziek nog belangrijker. Zonder Axl en Slash had ik een hoop leuke dingen in mijn leven gemist. Door Slash ben ik zelfs begonnen met gitaar spelen. Wat zou er van mij terechtgekomen zijn als de mannen van Guns N Roses elkaar nooit hadden ontmoet? Misschien had ik door dit toeval zelfs mijn vriendin nooit ontmoet en mijn kinderen niet gehad of ik was altijd Elvis fan gebleven en nu een dikke, kinderloze Elvis imitator geweest die op campings en bruiloften in een wit met goud pak met zijn heupen staat te schudden..., je moet er toch niet aan denken.

Pearl Jam en de opkomst van grunge en Automatic For The People van R.E.M. waren voor mij helemaal een openbaring op muziekgebied. Eigenlijk alles wat mij zo aantrok aan muziek kwam samen in die muziekstijl. Ik begon naar concerten te gaan, ik begon serieus bezig te zijn met muziek maken en veel met andere mensen te musiceren en begon in een bandje te spelen. Mijn grote inspiraties waren Pearl Jam en R.E.M.

De muziek die destijds belangrijk voor mij was luister ik nog steeds, nu uiteraard met heel andere oren. Als ik Axl nu piepend en krijsend over het podium zie draven met zijn gebotoxte hoofd word ik daar niet meer zo blij van al in '92 toen ik vooraan stond in de Kuip.
Jim Morrison (en later Kurt Cobain) was echt een held voor mij met zijn mystiek, rebellie en drugs, nu vind ik zijn muziek nog steeds goed maar hemzelf toch een redelijke loser door op zijn 27ste opgebrand te overlijden in zijn badkuip. Het blijft een raar gegeven dat je in je tienertijd vaak de meest zelfdestructieve figuren adoreert.

Lang verhaal maar vragen om een top 10 uit je tienertijd maakt nu eenmaal een hoop los. Daarbij zit ik al een tijd thuis met een dubbele hernia en verveel ik mij rot:)

Albums die voor mij belangrijk waren en die ik veel luisterde:

Elvis Presley - Elvis (TV Special) (1968)
Elvis Presley - Aloha from Hawaii Via Satellite (1973)
Michael Jackson - Thriller (1982)
Michael Jackson - Bad (1987)
The Beatles - 1967-1970 (1973)
Bryan Adams - Live! Live! Live! (1988)
David Bowie - Let's Dance (1983)
Queen - The Works (1984)
Level 42 - Running in the Family (1987)
The Doors - The Doors (1991)
Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987)
Guns N' Roses - Use Your Illusion I en 11 (1991)
Metallica - Metallica (1991)
Pearl Jam - Ten (1991)
Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik (1991)
R.E.M. - Automatic for the People (1992)

*cam*
1. Motörhead - Overkill (1979)
2. Iron Maiden - Iron Maiden (1980)
3. AC/DC - Let There Be Rock (1977)
4. Motörhead - Bomber (1979)
5. Iron Maiden - Killers (1981)
6. Queen - Sheer Heart Attack (1974)
7. Van Halen - Van Halen (1978)
8. Saxon - Wheels of Steel (1980)
9. Saxon - Strong Arm of the Law (1980)
10. Krokus - Metal Rendez-vous (1980)

In 1978 (Ik was toen net 15 jaar) had ik dan eindelijk mijn muziekinstallatie bijelkaar gespaard. Dit waren zo'n beetje mijn eerste platen. Heb ze allemaal veel gedraaid, alhoewel sommigen (waaronder nr.9) heb ik later vergruist.

1. The Police - Outlandos d'Amour
2. The Police - Reggatta de Blanc
3. The Beatles - The Red Album
4. The Beatles - The Blue Album
5. Van Halen - Van Halen
6. Queen - Jazz
7. Ten Years After - Recorded Live
8. The Animals - The Animals (best of)
9. 10cc - Bloody Tourists
10. Earth, Wind & Fire - All 'n All

tnf schreef:

.

Leuke wending ...doe ik
Want doordat ik in mijn tienerjaren voor 60% meer met singles bezig was....
Dat kwam dan weer vanwege draaien op feesten (hit of geen hit of album tracks) en de laatste tienerjaren ook op FM radio maken,een leuke tijd
Ik verzamelde toen ongv 2000 singles en +- 150 LP,s ,(na mijn tiener jaren werden dat ook nog 8 mtr CDs)
Ook was ik fanatiek op muzikale ontdekkingsreis... veel uit het verleden vnl laatste helft 60s en eerste helft 70,s dus die ook in de lijst
Ik kan niks met een favoriet Top 10tje dus beetje lange lijst uit die tijd en daarvoor
Geen rangorde!
The Day Before You Came Abba
Girls On Film Duran Duran
Je suis venue te dire que je m'n vais Jo Lemaire and Flouz
Joan of arc OMD
Midnight man Flash and the pan
Smalltown Boy Bronski beat
One day i fly away Randy Crawford
Beds too big without you Police
Both ends burning Roxy Music
Midnight Rider Paul davidson
Time Pink Floyd
In Gedachten Toontje Lager
The model Kraftwerk
Backstreet Love Curved Air
Watching and Waiting Moody Blues
At seventeen Janis ian
Haitian Divorce Steely Dan
Blackberry Way the Move
Jammin (live) Bob Marley & Wailers
Time of the Season Zombies
Tell me your plans the Shirts
How long Ace
Mijn Gebed DC Lewis
Papa was a rollin stone Temptations (album versie)
Hold Your head up Argent (album versie)
Wildflower Skylark
New Years day U2
Fools Overture Supertramp
Jesus is just alright Doobie Brothers
Conquistador (Live) Procul Harum and E S Orchestra
Food for thought (Live) UB40
He's gonna step on you again John kongos
In het donker zien ze je niet Kadanz
Baba O' Riley the Who
Atomic Blondie
Expection to Fly Buffelo Springfield
Lay down Melanie (album versie)
Love Epidemic Trammps
Time in a bottle Jim Croce
Ramble Tamble CCR
Green Onions Booker T & MGs (mijn ringtone)
Shape of Things Yardbirds
Wooden ships C,S & N

En zo kan ik wel ff doorgaan

Ze zeggen dat de muziek uit je tienerjaren het meest bij je blijft. Klopt ook wel denk ik. Geboren in januari 1970 dus mijn tienerjaren begonnen in januari 1980 en eindigde eind 1989. Mooie uitgekiend toch?!

Ik begon met lp's kopen toen ik 12 jaar was (1982). Toen ik 11 was kocht ik mijn eerste single (The Police met Every Little Thins She Does Is Magic). Mijn eerste lp's waren er gelijk twee: Skunk en Doris Day en andere Stukken van Doe Maar (dat was in 1982).
In de eerste jaren kocht ik meer singletjes dan lp's, zo vanaf mijn 15e ging ik meer lp's kopen en vanaf mijn 18e werden dat cd's. Lovesexy van Prince was één van de laatste lp's en tevens één van de eerste ide ik verving op cd. Ik heb mijn platen nooit weggedaan gelukkig, dus ik heb alles nog uit die tijd.

Ik maak 2 lijstjes. Eentje met elke artiest 1 keer in de lijst en bij de andere laat ik dat los. Duidelijk in die versie waar ik gek op was in mijn tienerjaren

1. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
2. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
3. Marc Almond - Mother Fist and Her Five Daughters (1987)
4. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
5. Echo and the Bunnymen - Ocean Rain (1984)
6. Pixies - Doolittle (1989)
7. Tom Waits - Rain Dogs (1985)
8. The Pogues - If I Should Fall from Grace with God (1988)
9. Soft Cell - Non-Stop Erotic Cabaret (1981)
10. The Cure - The Head on the Door (1985)

1. Prince - Sign 'O' the Times (1987)
2. Prince and the Revolution - Purple Rain (1984)
3. Prince - Lovesexy (1988)
4. Prince and the Revolution - Around the World in a Day (1985)
5. Prince and the Revolution - Parade (1986)
6. Prince - 1999 (1982)
7. The Smiths - The Queen Is Dead (1986)
8. Marc Almond - Mother Fist and Her Five Daughters (1987)
9. Kate Bush - Hounds of Love (1985)
10. Marc Almond - The Stars We Are (1988)

tnf
Dat heb ik niet. Toen ik op m'n negentiende eerst internetradio ontdekte, en er een paar maanden later (ergens vroeg in 2001) breedband-internet kwam, had dat meteen invloed op de muzikale beleving. Bovendien kijk niet echt met een roze bril naar m'n jeugd.

Een top 10 'als tiener veel gedraaid' zou iig een hele andere zijn dan een top 10 nummers uit dezelfde tijd die nú veel op staan. Behalve Out of space dan, die houdt opvallend goed stand.

Ik heb dat ook niet inderdaad. Ook voor mij heeft mijn muzieksmaak zich na mijn tienerjaren nog flink ontwikkeld, en de muziek uit m'n jeugd is voor een groot deel daardoor niet muziek waar ik naar teruggrijp.

Als ik kijk naar wat ik destijds de leukste albums per jaar vond kom ik hier op uit:

1988 - Niks nog eigenlijk. Misschien wat bandjes met oude top40-hits en Bad van Michael Jackson.
1989 - Het Beste Uit de Top 40 van '89
1990 - Turn Up the Bass: Megamix 1990
1991 - Turn Up the Bass: Megamix 1991
1992 - Techno Trance
1993 - Snoop Doggy Dogg - Doggystyle
1994 - Live - Throwing Copper
1995 - The Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness
1996 - R.E.M. - New Adventures in Hi-fi
1997 - Björk - Homogenic

In 1977 begon ik pas albums te kopen (sommige van het jaar voordien). Deze behoren tot de eerste albums die ik kocht en vind ik nog steeds geweldig. Maar uiteindelijk zijn de late jaren '70 een zeer sterke periode (nadien nog veel prachtige albums uit die tijd gekocht).

1. Fleetwood Mac - Rumours (1977)
2. Queen - A Night at the Opera (1975)
3. David Bowie - Low (1977)
4. Kate Bush - The Kick Inside (1978)
5. Stevie Wonder - Songs in the Key of Life (1976)
6. ABBA - Arrival (1976)
7. Dire Straits - Dire Straits (1978)
8. Eagles - Hotel California (1976)
9. ABBA - The Album (1977)
10. Electric Light Orchestra - Out of the Blue (1977)

Mssr Renard
Als ik het zo per jaar zou doen, zou ik uitkomen op:

1987 - Geen idee
1988 - Geen idee
1989 - Queen - Miracle
1990 - Fish - Wilderness of Mirrors
1991- Queen - Innuendo
1992 - Geen
1993 - Saga - Securitty of Illusion
1994 - Marathon - The First Run / Rupert Hine - The Deep End / Savatage - Handful of Rain
1995 - Saga - Generation 13 / Uriah Heep - Sea of Light / Savatage - Dead Winter Dead
1996 - Wishbone Ash - Illuminations / Asia - Arena

Met drie gelukstreffers toen ik echt jong was, ben ik pas rond 1993 echt serieus albums gaan kopen, denk ik. Ik luisterde voornamelijk heel oud werk (jaren 60 en 70), maar vanaf 1993/1994 dus ook nieuw-uitgekomen muziek. Ik schoof ook vanaf 1994 op richting de heavy metal.

Ik werd links en rechts nogal gepest met mijn afwijkende muzieksmaak. Ik luisterde classic rock en symfonische rock. Als dan weer mijn walkman werd afgepakt en iemand ging dan naar 'mijn muziek' luisteren kwamen de treiterijtjes.

Op een gegeven moment kreeg ik metal-'vrienden', die me ook treiterden wat ik luisterde naar bijvoorbeeld Kansas of Rush. Ik had geen aansluiting bij de mede-tieners. Tot ik op het speciaal onderwijs kwam en twee echte vrienden kreeg met wie ik muzieksmaak kon delen (van southern rock tot speedmetal tot symfonische rock), maar toen was ik inmiddels al 17 of 18.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.