MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Luigi's Come a Long Way: Simple Minds top 50!

zoeken in:
Verre van compleet, want ken niet alle albums en er zullen vele omissies zijn. Maar dit zijn mijn 50 SM songs van het moment

50. Thirty Frames a Second

Hypnotiserende mechanische en ritmische song van Empires and Dance. Een van de betere songs van het album. Ik kon ze helaas niet allemaal kwijt in dit topic, maar deze moest erin

49. Home

Een van de betere 'recente' songs. Pristine en nachtelijk en een DM sfeertje. Perfecte song wel!
Van Black & White 050505.

48. Premonition

Van Real to Real Cacophony. Deze moet er wel in lijkt me zo Ik heb niet superveel vroege tracks, maar dit is toch wel een killerbeast van een song. Wat een power!

47. King Is White and in the Crowd.

De lange hypnotiserende afsluiter van het briljante New Gold Dream album. Deze song groeit nog steeds bij me, het klinkt ook echt als een schaakspel. Een fave van proggers Casartelli en vigil. Ik begrijp wel waarom. Mag ie ook in de progladder?

Casartelli (moderator)
luigifort schreef:
Mag ie ook in de progladder?
Vraag me dat over een jaar nog eens.

Maar schitterend nummer inderdaad. Strijdt met Big Sleep om de titel beste NGD-track.

50 songs a day

Vier geweldige nummers!

46. 20th Century Promised Land

Zalige rush van een song van Sister Feelings Call. Is dat een album op zichzelf? Krijgen we die discussie weer Maar zalig die hoge synths hier en een waanzinnig lekker ritme en tempo.

45. Shake Off the Ghosts

Zo megaveel instrumentals hebben de Minds nu ook weer niet, maar ze zijn bijna allemaal beeldschoon. Zo ook deze afsluiter van Sparkle in the Rain. Alsof je in pastoral Scotland zelf bent

44. Kick It In

Tegendraadse tour de force van Street Fighting Years, mag natuurlijk niet ontbreken, al was het alleen maar voor dat magistrale outro

Hierna INXS?

43. The American

Fave van johan de witt, jaja ik onthoud bijna alles van deze site . De 'obvious' single van Sister Feelings Call. Had ik in het begin wat moeite mee, maar is alleen maar gaan groeien. Deze kan denk ik nooit vervelen, tis zo'n apartige song.

johan de witt schreef:
Hierna INXS?

Had al eens een duotopic INXS met vigil

Ameri, Ameri, Ameri, Ameri, American

42. I Travel

Op de 12" van de populaire 80s bands werd in die tijd flink gedanst, da's wel andere koek dan de discomuziek van nu. Heerlijke stamper natuurlijk, nog altijd onverwoestbaar!

41. Night Music

Altijd een zwak gehouden voor dit mainstream rockalbum van de boys from Glasgow Was ook mijn eerste concert, bijna 17, wat een leeftijd
Fijne song dit, maar het hele album staat er vol mee.

40. Come a Long Way

Leerde dit album pas laat kennen, kende wel al alle singles, maar de overige albumtracks zijn ook prima de moeite waard. Zoals deze afsluiter, fijne song

39. Celebrate

En weer eentje van Empires and Dance. Wel de laatste kan ik verklappen. Deze is prachtig marcherend en hypnotiserend!

38. Somebody Up There Likes You

En ook dit schitterende rustpunt op het New Gold Dream album mag niet ontbreken. Past prima na de klanken van Big Sleep en een mooie opmaat voor de titeltrack. Perfect geplaceerde instrumental!

37. My Life

Velen vinden het Good News from the Next World album niet veel aan, te weinig SM magie. Maar ik vind 't gewoon heerlijk, luister maar eens naar deze track. Zelfde geldt voor het nieuwste album. Oude SM magie? Nee! Lekker? Ja!

36. Great Leap Forward

Nog maar eentje van Good News, de fijnste, dus ook de laatste van dat album Jaja, diversiteit is nodig in een lijst hè. Fijne rockish song weer, maar met een sparkle

35. Once Upon a Time

Zalige upbeat opener toch van het verguisde commerciële album. I don't care... i love commercieel net zo veel. Dit soort songs schudden de Minds zo uit hun mouw lijkt het wel, heerlijk

34. Wall of Love

Onderschatte powerrocktrack van Street Fighting Years. Een brok energie dat maar niet op houdt
STF is een beetje onderschat album vind ik. Er zijn vele fans, maar de oude fans verafschuwen het. Dit is een beetje de We Can't Dance van Genesis

33. Mandela Day

De enige van de Ballad of the Streets die de lijst haalt. Die andere 2 zijn ook mooi, maar ik had er niet echt plek meer voor, zegt niets over de kwaliteit. Of te vaak gehoord Deze vind ik net aan de mooiste

32. Changeling

Overground...underground... Voor mij de fijnste track van Real to Real Cacophony. Echt een single ook, duister en fijne pophooks en dansbaar. Heerlijk

31. Speed Your Love to Me

Zalige powerpopballad van Sparkle in the Rain. Gaat qua klankkleur perfect samen met Waterfront erna. Sowieso die eerste 4 songs, man man. Welke band haalt dat niveau met de eerste 4 tracks. Speed is iig een sparkling topper!

30. This Earth that You Walk Upon

Zijn er dagen dat S & F hoger staat dan NGD. Hmmm, moeilijk hoor, een aantal dagen per jaar dan. Want man man wat is dat toch een diep machtig, duister en sfeervol album. Genieten geblazen, zo ook deze track

29. White Hot Day

Brighter en meer sparkling dan deze worden ze niet gemaakt hè, deze sparkle van een song op de b kant van Sparkle in the Rain. Zalig shimmering!

28. Colours Fly and Catherine Wheel

Vond ik lang de 'minste' track van het NGD album. Maar hoezo minste, ze zijn allemaal zalig. Ik ben nu ook verzot op deze song. Zalig al die ritmes door elkaar, aanstekelijk

27. Planet Zero

A whole world on fire. Zalige song om mee te blèren. Van het nieuwe album Direction of the Heart, fijn album

Gast
geplaatst: vandaag om 17:09 uur

geplaatst: vandaag om 17:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.