Muziek / Toplijsten en favorieten / Overzicht jaarlijsten 2024
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2024, 18:41 uur
Post hier weer de eindejaarslijstjes van andere sites en bladen.
Bleep heeft Squarepusher op 1 staan, hun nummer 2 van Monolake is wel een aanrader.
Top 10 Albums of the Year 2024 - Bleep - Your Source for Independent and Innovative Music - Buy Vinyl and CD, Download MP3, WAV/FLAC, 24bit WAV and Buy Merchandise
Bleep heeft Squarepusher op 1 staan, hun nummer 2 van Monolake is wel een aanrader.
Top 10 Albums of the Year 2024 - Bleep - Your Source for Independent and Innovative Music - Buy Vinyl and CD, Download MP3, WAV/FLAC, 24bit WAV and Buy Merchandise
1
geplaatst: 2 december 2024, 22:56 uur
The Quietus heeft hun lijst ook al gepubliceerd.
The Quietus Albums of the Year 2024 (In Association with Norman Records) - thequietus.com
Ieder jaar een goudmijntje. Ontdekkingen op het laatste moment zoals Nadine Shah. En Mohammad Syfkhan zag ik live zonder hem te kennen in Brussel en staat op 5. Topplaat ook.
The Quietus Albums of the Year 2024 (In Association with Norman Records) - thequietus.com
Ieder jaar een goudmijntje. Ontdekkingen op het laatste moment zoals Nadine Shah. En Mohammad Syfkhan zag ik live zonder hem te kennen in Brussel en staat op 5. Topplaat ook.
0
geplaatst: 3 december 2024, 08:20 uur
Snoeperd schreef:
Hun best geplaatste, fraaie muziektrip, des Quietus:
:: Norther by Ex-Easter Island Head on TIDAL
:: spotify
1
geplaatst: 5 december 2024, 12:48 uur
De keuze van Written in Music, 40 albums:
Written in Music Jaarlijst 2024 | Written in Music - writteninmusic.com
Written in Music Jaarlijst 2024 | Written in Music - writteninmusic.com
0
geplaatst: 5 december 2024, 13:32 uur
0
geplaatst: 7 december 2024, 11:54 uur
vivalamusica schreef:
(quote)
iemand... deed de moeite om de jaarlijst van de Quietus op Spotify te zetten:
the quietus 2024 | spotify
0
geplaatst: 16 december 2024, 13:59 uur
De lijst van de Volkskrant, ook hier een mix met diverse genres:
DPG Media Privacy Gate - volkskrant.nl
(ik kwam door de betaalmuur)
DPG Media Privacy Gate - volkskrant.nl
(ik kwam door de betaalmuur)
0
geplaatst: 17 december 2024, 14:58 uur
Ah een van mijn favo topics van het jaar. Leuk voor de muzikale avonturiers. Ik zal later ook e.e.a. aanvullen.
1
geplaatst: 18 december 2024, 17:48 uur
Een echte avonturier laat zich niet gidsen door een of ander lijstje, hoort en ziet iets wat wij niet zien en is ergens anders, niet te traceren en zal zijn vondsten ook niet prijs geven.
1
geplaatst: 18 december 2024, 17:58 uur
vivalamusica schreef:
Een echte avonturier laat zich niet gidsen door een of ander lijstje, hoort en ziet iets wat wij niet zien en is ergens anders, niet te traceren en zal zijn vondsten ook niet prijs geven.
Jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas? Want wat voor zin heeft het anders om lijstjes etc hier te posten. Een van de basisprincipes van deze site - zo meen ik me te herinneren - is immers het haal- en brengprincipe (tegenwoordig ook wel aangeduid als "delen").
Omdat het mij de tijd ontbreekt om continue allerlei sites (fora, labels etc) af te struinen, ben ik blij wat men post, zodat ik de eerste maanden in het nieuwe jaar nog een inhaalslag kan maken. Ik ben zelf erg blij met de overzichten van Quietus, RA, Boomkat en div labels.
0
geplaatst: 18 december 2024, 20:04 uur
Mjuman schreef:
Jij gelooft zeker ook nog in Sinterklaas? Want wat voor zin heeft het anders om lijstjes etc hier te posten. Een van de basisprincipes van deze site - zo meen ik me te herinneren - is immers het haal- en brengprincipe (tegenwoordig ook wel aangeduid als "delen").
Omdat het mij de tijd ontbreekt om continue allerlei sites (fora, labels etc) af te struinen, ben ik blij wat men post, zodat ik de eerste maanden in het nieuwe jaar nog een inhaalslag kan maken. Ik ben zelf erg blij met de overzichten van Quietus, RA, Boomkat en div labels.
(quote)
De impact van de lijsten wordt overschat, het is ook overdaad, inhalen vergeet het maar!
0
geplaatst: 18 december 2024, 20:06 uur
Ik gooi er ondertussen nog een eindlijst van een metal site in:
Best Of 2024 – Last Rites Combined Staff Top 25 - Last Rites - yourlastrites.com
Ik vind zelf niet veel van mijn gading in deze lijst (Opeth ergens onderaan en Oranssi Pazuzu op 2? dat weet ik wel genoeg), maar andere metal liefhebbers op deze site vinden Oranssi Pazuzu wel leuk (ik vind dat dus een ongelofelijke k*tband) en zullen hier wellicht wel leuke dingen uit kunnen halen.
Best Of 2024 – Last Rites Combined Staff Top 25 - Last Rites - yourlastrites.com
Ik vind zelf niet veel van mijn gading in deze lijst (Opeth ergens onderaan en Oranssi Pazuzu op 2? dat weet ik wel genoeg), maar andere metal liefhebbers op deze site vinden Oranssi Pazuzu wel leuk (ik vind dat dus een ongelofelijke k*tband) en zullen hier wellicht wel leuke dingen uit kunnen halen.
0
geplaatst: 18 december 2024, 20:16 uur
vivalamusica schreef:
De impact van de lijsten wordt overschat, het is ook overdaad, inhalen vergeet het maar!
(quote)
Eerlijk gezegd is mijn aversie tegen het maken van lijstjes (ook to-do lijstjes in Outlook) een tamelijk bekend gegeven. Inhalen kan je - met enige goodwill - ook lezen als "zien wat aan de aandacht is ontsnapt en het eventueel tsjekken", deels afgaand op voorgevoel dan wel naam en faam van de bron. Waarom zou je immers tijd verkwisten door 'misperen' te vergaren?
0
geplaatst: 19 december 2024, 17:33 uur
Jammer van de nummer-1 en het ontbreken van Daryll-Ann, maar wel een erg gevarieerde lijst.
0
geplaatst: 19 december 2024, 17:50 uur
Dim schreef:
Jammer van de nummer-1 en het ontbreken van Daryll-Ann, maar wel een erg gevarieerde lijst.
(quote)
Het blijft redactiewerk met een bepaald of beoogd NRC publiek in het achterhoofd. Zou men privé dan ook tot zo'n lijst komen?
1
geplaatst: 27 december 2024, 10:10 uur
Voor de liefhebbers.Live stream.Onmeunige 999
Onmeunige 999 | Twente FM & 1Twente | Wat is jouw top 10? - onmeunige999.nl
[embed]https://www.1twente.nl/kijk[/embed]
Onmeunige 999 | Twente FM & 1Twente | Wat is jouw top 10? - onmeunige999.nl
[embed]https://www.1twente.nl/kijk[/embed]
0
geplaatst: 1 januari 2025, 19:02 uur
nog enkele jazztips en meer:
JazzFacts – Auslese: Die Platten des Jahres 2024 – radiohoerer
JazzFacts – Auslese: Die Platten des Jahres 2024 – radiohoerer