MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Omsks zwarte lijst: nummers die tomorrow op sorrow laten rijmen

zoeken in:
Klein persoonlijk ding: ik word onpasselijk van deze specifieke rijmcombinatie. Als ik 'tomorrow' als laatste woord van een strofe hoor gaan de haren in mijn gehoorgang overeind staan, en als de zin dan landt met 'sorrow' (of andersom), is het een rode kaart, van het veld af en douchen, hoewel er tamelijk goede en serieuze nummers zijn die zich van deze 'vondst' bedienen.

Kleine vereiste: de woorden tomorrow of sorrow mogen niet in de titel staan, want het effect is het sterkst als het me als bij donderslag treft.

Voorlopige lijst:

Harry Nilsson - Without You
Smashing Pumpkins - Mayonaise
Abba - Chiquitita
Pixies - Silver
Tears For Fears - Mad World
Roxy Music - Song For Europe

Meer? Anders wordt dit topic gewoon mijn eigen naslagwerkje

Topictitel moet zijn sorrow, niet sorry . Zie, ik krijg het niet eens mijn pen

Ik zie vooral een lijst van prima tot uitstekende nummers. Wat is je probleem?

GrafGantz schreef:
Ik zie vooral een lijst van prima tot uitstekende nummers. Wat is je probleem?

Ze laten tomorrow op sorrow rijmen.

Casartelli (moderator)
Omsk schreef:
Topictitel moet zijn sorrow, niet sorry . Zie, ik krijg het niet eens mijn pen
Ik zie hetzelfde als Graf, maar heb als service van de zaak toch je topictitel maar aangepast.

Ik begrijp waar je op doelt. Het is een voorbeeld van 'lazy rhyming', voor de hand liggende woorden die ook inhoudelijk gemakkelijk in een songtekst zijn in te passen. Ik heb er niet zoveel problemen mee, ik kan er vrij gemakkelijk doorheen luisteren zonder dat het storend wordt. Er zijn natuurlijk veel meer woordcombinaties waar dit voor geldt, zoals 'moon' op 'June' laten rijmen.

Een paar on-topic voorbeelden die me zo snel even te binnen schieten (toegegeven, ik heb er ook even een google-zoektochtje op losgelaten):

- Bill Withers - Lean on me
- Teach-In - Ding-a-dong
- Bee Gees - How can you mend a broken heart
- Michael Jackson - I can't stop loving you
- Ryan Adams - Touch, feel & lose
- Suede - This world needs a father
- Don Gibson - Heartbreak avenue
- Kansas - Lonely wind
- Maroon 5 - Rag doll

...en toen kwam ik online dit topic tegen: Songs with rhymes of sorrow

Pagina's vol met songteksten die rijmen op 'sorrow'. Ze zijn hier niet allemaal van toepassing, maar er zitten er wel heel veel bij die rijmen op 'tomorrow'. Daar kun je je lol mee op. Blijkt inderdaad een veelgebruikte woordcombinatie...

Van Morrison - Too Late ( https://www.youtube.com/watch?v=W0IlS8V77I8 )

Eén van mijn favoriete Van's en kan niet zeggen dat de zwarte rijm me er erg in stoort.

gaucho schreef:

- Michael Jackson - I can't stop loving you

Will You Be There ook

Gast
geplaatst: vandaag om 01:46 uur

geplaatst: vandaag om 01:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.