MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Ron Jans Album Top 5

zoeken in:
Ron Jans liet gisteren bij Talpa zijn top 5 zien. Het is nog terug te bekijken op de Talpa site bij Café de Sport.

Er stond dat het ging over albums, maar ze lieten iedere keer 1 nummer van het album horen. I

1. The Velvet Underground - I'm Waiting For The Man
2. Frank Zappa - Dancing Fool
3. Bob Dylan - Like A Rolling Stone
4. Pink Floyd - Wish You Were Here
5. Neil Young - Cortez The Killer

Een erg goed lijstje vind ik zelf.

Ja, die Ron Jans is een prima kerel!

Een van de leukere mensen in de voetbalwereld.

Helemaal mee eens. Hij was ook een keer bij Studio Voetbal waar ze fragmenten lieten horen van Bright Eyes en Ryan Adams

Whoa, culture shock! Het niet kennen van Bob Dylan had ik nooit voor mogelijk gehouden! Ik moest het filmpje even op pauze zetten om dat te verwerken alvorens verder te gaan met de rest.

Leuk filmpje, al is het verder weinig nieuws. Er is immers al in zoveel programma's (meestal voetbal programma's) aandacht geschonken aan zijn muzieksmaak. Maar ik moet zeggen dat hij dat presenteren uitstekend doet! Van mij mag hij best een wekelijks americana programma presenteren aangezien op dat gebied zijn interesse het meeste ligt momenteel. Ook te zien aan zijn top 10 in de kleedkamer.

Hij was overigens leraar bij mij op de middelbare school. Achteraf toch jammer dat ik geen Duits of geschiedenis in mijn pakket had.

Leuk. Speciaal topic voor nodig?

Kos
Tja, er zijn zoveel mensen met een fatsoenlijke muzieksmaak.

Mja, Ron Jans is wel de koning van het Nederlandse trainersgilde.

Precies. Daarom verdient Ron Jans een eigen topic. De volgende keer als Kees Zwamborn met zijn top 5 komt zal ik een algemeen 'voetbaltrainers muziek top 5' topic maken.

dutch2
Voor zover ik het me van oude interviews kan herinneren, heeft Frank Rijkaard ook wel een aardige muzieksmaak. Talking Heads, XTC, Pixies etc.

Ja, hij vond R.E.M. halverwege de jaren tachtig ook al goed.

Een andere, wat meer beperkte voetballer genaamd René van Rijswijk had ook wel een interessante muzieksmaak

DutchViking
Ik heb laatst nog een verzameling oude VI's doorgebladerd en daar stond vroeger (misschien nu nog, ik lees het blad al een jaar of 5, 6 niet meer) altijd een rubriek 'Persoonlijk' in, met daarin o.a. favoriete muziek van voetballers of trainers.

John de Wolf springt er wel uit, net als Rene van Rijswijk inderdaad. Van Paul Bosvelt hangt me ook nog iets bij (Pearl Jam, Soundgarden als ik me niet vergis).

Rene van Rijswijk werd trouwens wel altijd voor gek gezet in de rubriek 'Het Wereldje', als zijnde 'de langharige goalgetter', die in 120 wedstrijden voor NEC als aanvaller wel één doelpunt maakte.

Ja, dat was altijd leuk die rubriek Persoonlijk. 95% van de ondervraagden had als laatste boek "De ontvoering van Freddy Heineken" gelezen en luisterde in de auto meestal naar René Froger

teutoon
Ja Ron Jans is wel een muziekliefhebber. Ik heb de uitzending niet gezien, maar hij is regelmatig bij Plato in Groningen te vinden, ik heb em daar al ene paar keer zien lopen. Duizenden Ceedee's heeft ie thuis toch?

Rijkaard was ook fan van The Smiths. Bij een docu over de 'Grote Drie van Milaan' werd ook als titelsong 'The Headmaster Rituel' gebruikt.

Voor de rest is Björn van der Doelen ook een aardige muziekliefhebber. Een tijdje geleden stond in de VI een artikel over zijn carriere aan de hand van belangrijke nummers voor hem. Iets in de trant van: 2001 was een klote jaar omdat ik veel op de bank zat, maar ik heb toch The Strokes leren kennen. Leuk artikeltje was dat.

Tegenwoordig staat er naast de rubriek persoonlijk ook nog een rubriek in die gaat over de zaken naast het voetbal. Ook daarin wordt gevraagd naar de muzieksmaak van de voetballers/trainers. Het is vaak bittere armoe, met als hoogtepunt Mario Been die deze week aangeeft dat ie houdt van Eros Ramazotti.

(overigens vertelde Been ook dat hij al een paar maanden aan het lezen was in De Da Vinci Code. Maar door zijn drukke bezigheden was hij pas op pagina 7 )

iemand is toch zeker niet een aardige muziekliefhebber omdat zijn smaak de voorkeur geniet hier op MuMe?

als ik Jules Deelder hoor praten over zijn unieke Jazz-collectie, met bijna alles origineel op elpee (ook duizenden platen) dan is dat misschien een nog grotere muziekliefhebber

als Ron Jans stad en land zou aflopen, en duizenden cd's zou hebben van Perry Como en Eddy Wally, kan mij 't schelen, dan is hij voor mij echt geen mindere muziekliefhebber

doet natuurlijk niet af dat hij een prachtige verzameling heeft

En de ondervraagde voetballers van FC Groningen maar kijken of ze water zagen branden toen de namen Neil Young,Bob Dylan,Velvet Underground en Porcupine Tree ter sprake kwamen.hadden ze nog nooit van gehoord ! Vraag hun naar de nieuwste Usher of Enimem of Frans Bauer of Tiesto en ze zullen ja knikkend antwoorden !

als iemand helemaal idolaat van Perry Como is, of Eddy Wally (die noem ik speciaal, omdat die hier niet zo populair zijn) dan volgt ie zeker de massa niet!!

dutch2
ettettummu schreef:
als iemand helemaal idolaat van Perry Como is, of Eddy Wally (die noem ik speciaal, omdat die hier niet zo populair zijn) dan volgt ie zeker de massa niet!!

Dat begrijp ik (met enige vertraging, ik ben niet van de snelste ). Vandaar dat ik mijn post al had weggehaald

had ik ook begrepen
(dat je 'm had weggehaald, bedoel ik hoor )

Ron Jans is de man!

Jammer dat er niet gevraagd werd naar zijn mening over 'Nevland' van Audiotransparent. Leek me wel toepasselijk.

Black Mountain op 1 in 2005

teutoon
Goede post van Ettettummu om 18:59!

Ach, hoe vaak gebeurt het nou dat iemand uit de niet-muziek wereld blijk geeft voor een (voor ons) interessante smaak.

Overigens, als iemand hier een top zoveel plaatst van Jules Deelder, kan ik dat ook wel toejuichen.

Wat een ophef allemaal. Wij hebben al die tijd Toine Rorije in ons midden!

herman schreef:
Ach, hoe vaak gebeurt het nou dat iemand uit de niet-muziek wereld blijk geeft voor een (voor ons) interessante smaak.

Nooit . Ook meneer Jan's top 5 vind ik slaapverwekkend.

tondeman
nou, iig erg "politiek" verantwoord

dutch2
Ik denk niet dat de trainer van de voetbalclub FC Groningen rekening houdt met een politiek verantwoord lijstje (als het om zijn muzieksmaak gaat).

titan (crew)
In de jaren '90 stond ook al eens een stukje in Oor over voetballers en hun smaak. De meesten kwamen niet verder dan René Froger en Mariah Carey. Wat dat betreft is het lijstje van Ron Jans wel andere koek.

tondeman
Ik bedoelde dat Jans' lijstje erg goed overeen komt met het lijstje van de gemiddle popjournalist.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:49 uur

geplaatst: vandaag om 15:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.