MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Toplijsten en favorieten / Top zoveel achter het stuur

zoeken in:
Beste leden,

Onlangs heb ik helemaal zelf, zonder hulp, vraag me niet hoe, met mijn twee linkerhanden een autoradio met cd-spelert in mijn auto gebouwd! Heerlijk hoor, nu ben ik onderweg niet meer afhankelijk van de radio! Geen Giel of Stenders meer, of die kwal van een Egbert Jan, waarom mag die in de ether zijn zegje doen??
Charlatans en Dubstar, Suede en Adorable heb ik al mogen draaien, en maken het file-leed al een stuk draaglijker. En rijdt het wel, dan zoeft het heerlijk over de A9 op de tonen van Trash.
Maar wat is voor jullie nu de ultieme auto-plaat?

In de auto kan ik niet luisteren naar popmuziek, heb ooit eens "Vanishing Point" van Primal Scream geprobeerd te beluisteren en ik ging dus stukken agressiever rijden

Dus daarom in de auto - Claude Débussy en Frédéric Chopin tijdens het rijden. Dat zorgt voor een soort bizarre harmonie in 't kopje

Zachary, heb je ooit de film Vanishing Point gezien? Die gaat - kortgezegd - over een gast die in zijn auto door de woestijn aan het scheuren is. De Cd van Primal Scream is een soort soundtrack daarvan, opgenomen omdat ze de originele filmmuziek te slapjes vonden.

Zelf rijd ik trouwens geen auto, maar gezien mijn rijgedrag op de fiets (met discman op) zou ik er beter aan doen ook rustige (eventueel klassieke) muziek in de auto te draaien.

SelmaDuim
The Streets - Original Pirate Material

vooral als je 's nachts moet rijden, heerlijk

herman schreef

Zachary, heb je ooit de film Vanishing Point gezien? Die gaat - kortgezegd - over een gast die in zijn auto door de woestijn aan het scheuren is.

Zekers weten. Een vriend kwam me tijdens de zomer van '97 vertellen dat er ook een film bestond die "Vanishing Point" heette - via veel omwegen aan die cassette geraakt.

We zetten die film op ... de auto begint aan z'n snelle tocht ... die blijft maar duren ... film laten draaien, ondertussen afhaal-chinees gaan halen ... de autorit van nog steeds bezig

Kos
Allerlei houseclassics doen het altijd wel goed, evenals zelfgemaakte hip-hop verzamelaartjes.

Liever geen hele albums

Zachary Glass schreef:

Zekers weten. Een vriend kwam me tijdens de zomer van '97 vertellen dat er ook een film bestond die "Vanishing Point" heette - via veel omwegen aan die cassette geraakt.

We zetten die film op ... de auto begint aan z'n snelle tocht ... die blijft maar duren ... film laten draaien, ondertussen afhaal-chinees gaan halen ... de autorit van nog steeds bezig

LOL. Ik kan me nog herinneren dat een journalist van Oor schreef dat hij het opmerkelijk vond dat Primal Scream nieuwe muziek had geschreven voor de film, omdat de film zelf uiterst saai (waarvan akte!) is, maar de oorspronkelijke muziek verre van onaardig. Ik heb hem zelf ooit 's op TV gezien, kan me er niet veel meer van herinneren.

Dim
'Tourist' van St. Germain is een goede plaat voor achter het stuur. Een lekker voortkabbelende plaat, je gaat er niet harder van rijden maar je valt ook niet in slaap.

Hmmm....wat zeg ik nou eigenlijk? Ik heb helemaal geen rijbewijs...

Ik rij zelf natuurlijk niet met de auto, ik weet dus ook niet echt wat nu de perfecte plaat is voor achter het stuur, maar The Best Of van Sade en On the Night van Dire Straits doen mij steeds dingen aan onze reizen met de auto naar Zuid-Frankrijk. Die albums werden toen grijsgedraaid. Vooral Sade is gewoon erg rustgevend, vooral 's nachts.

Radar Love van Golden Earring was toch een van de beste carsongs?

Ik heb laatst 's nachts een heel stuk gereden met Acid Mothers Temple in de cd speler...... Wat een trip! Letterlijk en figuurlijk.

Stoner rock is toch wel bij uitstek geschikte auto muziek. Dus Kyuss, Fu Manchu, Queens of the Stone Age, Monster Magnet, Melvins e.d.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:18 uur

geplaatst: vandaag om 13:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.