Muziek / Toplijsten en favorieten / Top 10 favoriete nummers
zoeken in:
0
Linda
geplaatst: 11 maart 2004, 20:45 uur
De naam van dit topic zegt eigenlijk wel genoeg denk ik. Wat vinden jullie de 10 meest geweldige nummers ooit?
De mijne:
1. Forever Young - Alphaville
2. Streets Of Philadelphia - Bruce Springsteen
3. The Blue Danube - Johan Strauss Jr.
4. Malcolm Is Dead - James Newton Howard
5. Piano Man - Billy Joel
6. Mad World - Gary Jules
7. Tears In Heaven - Eric Clapton
8. I Want To Know What Love Is - Foreigner
9. Pride (In The Name Of Love) - U2
10. The Hand Of Fate Part 1 - James Newton Howard
De mijne:
1. Forever Young - Alphaville
2. Streets Of Philadelphia - Bruce Springsteen
3. The Blue Danube - Johan Strauss Jr.
4. Malcolm Is Dead - James Newton Howard
5. Piano Man - Billy Joel
6. Mad World - Gary Jules
7. Tears In Heaven - Eric Clapton
8. I Want To Know What Love Is - Foreigner
9. Pride (In The Name Of Love) - U2
10. The Hand Of Fate Part 1 - James Newton Howard
0
geplaatst: 11 maart 2004, 20:56 uur
-Seal - Loneliest Star
-Sarah McLachlan - Wait
-Sarah McLachlan - Angel
-Michelle Williams - Heart to Yours
-Sarah McLachlan - Plenty [Fade Mix]
-Armin van Buuren - Burned With Desire
-Brandy - When You Touch Me
-D*Note - D-votion
-Avril Lavigne - I'm With You
-Jon B. - Lonely Girl
-Sarah McLachlan - Wait
-Sarah McLachlan - Angel
-Michelle Williams - Heart to Yours
-Sarah McLachlan - Plenty [Fade Mix]
-Armin van Buuren - Burned With Desire
-Brandy - When You Touch Me
-D*Note - D-votion
-Avril Lavigne - I'm With You
-Jon B. - Lonely Girl
0
geplaatst: 11 maart 2004, 20:57 uur
1. New Born - Muse
2. Bliss - Muse
3. Come As You Are - Nirvana
4. Showbizz - Muse
5. Time Is Running Out - Muse
6. The Offspring - L.A.P.D.
7. Forth Eorlingas - Howard Shore
8. Lux Aetherna - Clint Mansell (vooral de trailermuziek van LotR tTT)
9. Liquido - Narcotic
10. Diesel Power - The Prodigy
2. Bliss - Muse
3. Come As You Are - Nirvana
4. Showbizz - Muse
5. Time Is Running Out - Muse
6. The Offspring - L.A.P.D.
7. Forth Eorlingas - Howard Shore
8. Lux Aetherna - Clint Mansell (vooral de trailermuziek van LotR tTT)
9. Liquido - Narcotic
10. Diesel Power - The Prodigy
0
Dionysos
geplaatst: 11 maart 2004, 21:05 uur
Ik ga nu een heleboel nummers/bands te kort doen, maar kom. In willekeurige volgorde:
Jimi Hendrix - The Wind Cries Mary
Black Sabbath - Killing Yourself to Live
Dead Can Dance - Black Sun
King Crimson - Walking on Air
Funeral Mist - Across the Qliphoth
Immolation - No Jesus, No Beast
The Doors - The End
Radiohead - Climbing up the Walls
Slayer - Angel of Death
Beethoven - Negende Symphonie, tweede movement
Jimi Hendrix - The Wind Cries Mary
Black Sabbath - Killing Yourself to Live
Dead Can Dance - Black Sun
King Crimson - Walking on Air
Funeral Mist - Across the Qliphoth
Immolation - No Jesus, No Beast
The Doors - The End
Radiohead - Climbing up the Walls
Slayer - Angel of Death
Beethoven - Negende Symphonie, tweede movement
0
geplaatst: 12 maart 2004, 09:08 uur
Dionysos schreef:
Ik ga nu een heleboel nummers/bands te kort doen, maar kom. In willekeurige volgorde:
Jimi Hendrix - The Wind Cries Mary
Black Sabbath - Killing Yourself to Live
Dead Can Dance - Black Sun
King Crimson - Walking on Air
Funeral Mist - Across the Qliphoth
Immolation - No Jesus, No Beast
The Doors - The End
Radiohead - Climbing up the Walls
Slayer - Angel of Death
Beethoven - Negende Symphonie, tweede movement
Ik ga nu een heleboel nummers/bands te kort doen, maar kom. In willekeurige volgorde:
Jimi Hendrix - The Wind Cries Mary
Black Sabbath - Killing Yourself to Live
Dead Can Dance - Black Sun
King Crimson - Walking on Air
Funeral Mist - Across the Qliphoth
Immolation - No Jesus, No Beast
The Doors - The End
Radiohead - Climbing up the Walls
Slayer - Angel of Death
Beethoven - Negende Symphonie, tweede movement
Mooi lijstje Dionysos. ´And the wiiiind, criiiiiies, Maaaaaryyy..´
0
geplaatst: 12 maart 2004, 09:31 uur
Aesop Rock - Daylight
Aesop Rock - No Regrets
Noreaga - Superthug
Method Man - Dangerous Grounds
Aphex Twin - 45 Cymru Beats
Black Eyed Peas - Weekends
System of a Down - Prison Song
Eminem - 8 Mile
Doormouse - Skelechairs
Busta Rhymes - As I Come Back (RAAAAAH!)
Eels - Last Stop This Town
N.E.R.D. - Run to the Sun
En dan ben ik er nog een hoop vergeten.
Aesop Rock - No Regrets
Noreaga - Superthug
Method Man - Dangerous Grounds
Aphex Twin - 45 Cymru Beats
Black Eyed Peas - Weekends
System of a Down - Prison Song
Eminem - 8 Mile
Doormouse - Skelechairs
Busta Rhymes - As I Come Back (RAAAAAH!)
Eels - Last Stop This Town
N.E.R.D. - Run to the Sun
En dan ben ik er nog een hoop vergeten.
0
geplaatst: 12 maart 2004, 09:58 uur
Voorlopige lijst
The Unforgettable Fire - U2
Little Wing - Jimi Hendrix
Everlong - Foo Fighters
The Tourist - Radiohead
Quattordici Luglio - Carmen Consoli
Achilles Last Stand - Led Zeppelin
Hallelujah - Jeff Buckley (niet de Cohen versie)
La Villa Strangiato - Rush
Stinkfist - Tool
Saint Matthew Returns to the Womb - Botch
Kol Nidrei - Max Bruch
4e pianoconcert Beethoven
The Unforgettable Fire - U2
Little Wing - Jimi Hendrix
Everlong - Foo Fighters
The Tourist - Radiohead
Quattordici Luglio - Carmen Consoli
Achilles Last Stand - Led Zeppelin
Hallelujah - Jeff Buckley (niet de Cohen versie)
La Villa Strangiato - Rush
Stinkfist - Tool
Saint Matthew Returns to the Womb - Botch
Kol Nidrei - Max Bruch
4e pianoconcert Beethoven
0
geplaatst: 12 maart 2004, 10:03 uur
Oasis - Live Forever
Paul Weller - Wild Wood
T. Rex - 20 th Century Boy
The Replacements - Kiss Me On The Bus
U2 - One
The Beatles - Here, There and Everywhere
The Beatles - If I Fell
The Kinks - Waterloo Sunset
Gorky - Soms vraagt een mens zich af
Wilco - We're just friends
en als even mag ... een elfde
The La's - There She Goes
Paul Weller - Wild Wood
T. Rex - 20 th Century Boy
The Replacements - Kiss Me On The Bus
U2 - One
The Beatles - Here, There and Everywhere
The Beatles - If I Fell
The Kinks - Waterloo Sunset
Gorky - Soms vraagt een mens zich af
Wilco - We're just friends
en als even mag ... een elfde
The La's - There She Goes
0
Dionysos
geplaatst: 12 maart 2004, 10:07 uur
Oeh, dat is ook een zeer mooi nummer inderdaad. Een van de weinige van Oasis die ik goed vind.
Mooie tekst vooral!
Maybe I just want to fly
I want to live I don't want to die
maybe I just want to breathe
maybe I just don't believe
maybe you're the same as me
we see things they'll never see
we're gonna live forever
0
Dionysos
geplaatst: 12 maart 2004, 10:43 uur
Tien is ook gewoon veel te weinig. Ik kan zo nog 20 van die lijstjes uitpoepen.
0
geplaatst: 12 maart 2004, 11:43 uur
A Day in the Life - The Beatles
Fake Plastic Trees - Radiohead
This is a Low - Blur
Roads - Portishead
Sometimes - My Bloody Valentine
Country Feedback - R.E.M.
Put the Freaks Up Front - dEUS
Feest - The Scene
Allison - Elvis Costello
Don't Let it Bring You Down - Neil Young
*edit* Something van George Harrison hoort zeker ook in bovenstaand lijstje
Fake Plastic Trees - Radiohead
This is a Low - Blur
Roads - Portishead
Sometimes - My Bloody Valentine
Country Feedback - R.E.M.
Put the Freaks Up Front - dEUS
Feest - The Scene
Allison - Elvis Costello
Don't Let it Bring You Down - Neil Young
*edit* Something van George Harrison hoort zeker ook in bovenstaand lijstje
0
geplaatst: 12 maart 2004, 11:51 uur
Rolling Stones - Paint it black
The Doors - Queen of the highway
Rolling Stones - Sympathy for the devil
Rolling Stones - Angie
The Doors - Riders on the storm
King Crimson - In the court of the Crimson King
Jimi Hendrix - Hey Joe
The Doors - The end
Ludwig van Beethoven - Symphony nr. 9 in D minor
Franz Schubert - Symphony nr. 5 in B flat major
The Doors - Queen of the highway
Rolling Stones - Sympathy for the devil
Rolling Stones - Angie
The Doors - Riders on the storm
King Crimson - In the court of the Crimson King
Jimi Hendrix - Hey Joe
The Doors - The end
Ludwig van Beethoven - Symphony nr. 9 in D minor
Franz Schubert - Symphony nr. 5 in B flat major
0
geplaatst: 12 maart 2004, 12:09 uur
Tinseltown is in the rain- The Blue Nile.
Nightboat to Cairo - Madness
Sailing - Christopher Cross
Riders on the Storm- The Doors
Bolero - Ravel
This Charming Man- The Smiths
London Calling - The Clash
September - David Sylvian
Adagio in G Minor for Organ and Strings - Albinoni
Air- Johan Sebastian Bach
Nightboat to Cairo - Madness
Sailing - Christopher Cross
Riders on the Storm- The Doors
Bolero - Ravel
This Charming Man- The Smiths
London Calling - The Clash
September - David Sylvian
Adagio in G Minor for Organ and Strings - Albinoni
Air- Johan Sebastian Bach
0
geplaatst: 12 maart 2004, 12:26 uur
Good choice.
Ik vind dit eigenlijk veel te moeilijk. Voor het gemak laat ik al het dance en hip-hop werk even buiten beschouwing en kom ik op een lijstje nummers dat nu in me opkomt. Laat ik het zo stellen: ze zouden iig in m'n top 50 komen.
Marvin Gaye - What's going On?
Radiohead - Paranoid Android
O'Jays - Backstabbers
Tim Hardin' - How can we hang on to a Dream
Marvin Gaye & Tammy Tyrrell - Ain't nothin'like the real thing Baby
Talk Talk - It's my Life
Prince - If I was your Girlfriend
Paul Weller - You do Something to me
Frank Sinatra - Fly me to The Moon
John Lennon - Imagine
Ik vind dit eigenlijk veel te moeilijk. Voor het gemak laat ik al het dance en hip-hop werk even buiten beschouwing en kom ik op een lijstje nummers dat nu in me opkomt. Laat ik het zo stellen: ze zouden iig in m'n top 50 komen.
Marvin Gaye - What's going On?
Radiohead - Paranoid Android
O'Jays - Backstabbers
Tim Hardin' - How can we hang on to a Dream
Marvin Gaye & Tammy Tyrrell - Ain't nothin'like the real thing Baby
Talk Talk - It's my Life
Prince - If I was your Girlfriend
Paul Weller - You do Something to me
Frank Sinatra - Fly me to The Moon
John Lennon - Imagine
0
geplaatst: 12 maart 2004, 12:49 uur
Eigenlijk te moeilijk, maar hier een kleine greep
U2 - With or Without You
Billy Joel - Pianoman
Blink 182 - Adam's Song
Oasis - Wonderwall
Boston - More Than a Feeling
Macy Gray - I Try
Delerium - Silence (DJ Tiësto Remix)
Jewel - Foolish Games
Jay-Z - Heart of the City
Eminem - Hellbound
U2 - With or Without You
Billy Joel - Pianoman
Blink 182 - Adam's Song
Oasis - Wonderwall
Boston - More Than a Feeling
Macy Gray - I Try
Delerium - Silence (DJ Tiësto Remix)
Jewel - Foolish Games
Jay-Z - Heart of the City
Eminem - Hellbound
0
geplaatst: 12 maart 2004, 12:52 uur
Erg mooi ja.
Paul Weller had toch ook zo'n sublieme song met My Everchanging Mood ofzo.
Paul Weller had toch ook zo'n sublieme song met My Everchanging Mood ofzo.
0
titan (crew)
geplaatst: 12 maart 2004, 13:26 uur
Eigenlijk een onmogelijke opgave, als ik er tien geef doe ik er honderden tekort. Wat me zo te binnen schiet (in willekeurige volgorde):
The the - Uncertain smile
Nick Cave & the bad seeds - The mercy seat
Placebo - Ask for answers
The waterboys - The pan within
Suede - The two of us
The beatles - I am the walrus
Art of noise - Moments in love
Spiritualized - Broken heart
Echo & the bunnymen - The killing moon
Pulp - Underwear
The the - Uncertain smile
Nick Cave & the bad seeds - The mercy seat
Placebo - Ask for answers
The waterboys - The pan within
Suede - The two of us
The beatles - I am the walrus
Art of noise - Moments in love
Spiritualized - Broken heart
Echo & the bunnymen - The killing moon
Pulp - Underwear
0
titan (crew)
geplaatst: 12 maart 2004, 13:27 uur
FisherKing schreef:
Paul Weller had toch ook zo'n sublieme song met My Everchanging Mood ofzo.
(quote)
Erg mooi ja.Paul Weller had toch ook zo'n sublieme song met My Everchanging Mood ofzo.
Dat was met zijn band the style council.
0
geplaatst: 12 maart 2004, 13:38 uur
Mooi is ie he... Vooral de lange versie, met 4 a 5 minuten opbouwend werk met bongo.
0
titan (crew)
geplaatst: 12 maart 2004, 14:23 uur
Inderdaad, de single is ook mooi maar ik prefereer de lange versie. Er zijn meerdere versies van dit nummer, waaronder inderdaad ook eentje met bongo's.
0
geplaatst: 12 maart 2004, 14:27 uur
Private Investigations - Dire Straits
Dreadlock Holiday - 10CC
Fragile - Sting
Somewhere Down The Crazy River - Robbie Robertson
MacArhur Park - Richard Harris.
I am not in Love - 10CC
Ride like the wind - Christopher Cross
Max - Paolo Conti
The Logical Song - Supertramp
On the Beach - Chris Rea
Dreadlock Holiday - 10CC
Fragile - Sting
Somewhere Down The Crazy River - Robbie Robertson
MacArhur Park - Richard Harris.
I am not in Love - 10CC
Ride like the wind - Christopher Cross
Max - Paolo Conti
The Logical Song - Supertramp
On the Beach - Chris Rea
0
geplaatst: 12 maart 2004, 21:11 uur
De man die ik als legendarisch beschouw. Vooral vanwege zijn carriere tijdens 'The Band'. Maar als soloartiest doet hij het ook uitstekend.
0
geplaatst: 12 maart 2004, 22:13 uur
pff... ik heb erover nagedacht, maar dit gaat me niet lukken. ik ga later per genre nog wel een poging wagen
0
geplaatst: 12 maart 2004, 22:38 uur
Kos schreef
Frank Sinatra - Fly me to The Moon
Frank Sinatra - Fly me to The Moon
Zeker weten - maar ken je die versie van Julie London? Schitterend is die.
0
geplaatst: 12 maart 2004, 22:54 uur
Gewoon een paar nummers die subliem in me opkomen :
AC/DC - Back in Black
AC/DC - Highway to Hell
AC/DC - It's a Long Way to the Top
AC/DC - Rock 'n' Roll Ain't Noise Pollution
AC/DC - Thunderstruck
Queen - Bohemian Rhapsody
Bill Withers - Ain't no Sunshine
Credence Clearwater Revival - Fortunate Son
Metallica - One
Led Zeppelin - Over the Hills and Far Away
Gorki - Mia
Eminem - Stan
Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
The Beatles - Yesterday
Queens of the Stone Age - No One Knows
Tenacious D - Tribute
en natuurlijk: Wagner - The Ride of the Valkyries (is wel een mooi stuk hoor)
Er zijn er natuurlijk veel meer, maar momenteel kom ik er niet meteen op.
AC/DC - Back in Black
AC/DC - Highway to Hell
AC/DC - It's a Long Way to the Top
AC/DC - Rock 'n' Roll Ain't Noise Pollution
AC/DC - Thunderstruck
Queen - Bohemian Rhapsody
Bill Withers - Ain't no Sunshine
Credence Clearwater Revival - Fortunate Son
Metallica - One
Led Zeppelin - Over the Hills and Far Away
Gorki - Mia
Eminem - Stan
Simon & Garfunkel - The Sound of Silence
The Beatles - Yesterday
Queens of the Stone Age - No One Knows
Tenacious D - Tribute
en natuurlijk: Wagner - The Ride of the Valkyries (is wel een mooi stuk hoor)
Er zijn er natuurlijk veel meer, maar momenteel kom ik er niet meteen op.
0
geplaatst: 13 maart 2004, 16:27 uur
Een film of cd top 10 is eigenlijk al een onmogelijke opgave laat staan een top 10 met je favoriete nummers aller tijden. Afijn, de 10 nummers die in eerste instantie bij me opkwamen zijn:
Debaser - The Pixies
I wanna be your dog - The Stooges
How soon is now - The Smiths
Taillights Fade - Buffalo Tom
Paranoid Android - Radiohead
Alive - Pearl Jam
Atmosphere - Joy Division
Song to the siren - This Mortal Coil
Dancing barefoot - Patti Smith
The crystal ship - The Doors
Debaser - The Pixies
I wanna be your dog - The Stooges
How soon is now - The Smiths
Taillights Fade - Buffalo Tom
Paranoid Android - Radiohead
Alive - Pearl Jam
Atmosphere - Joy Division
Song to the siren - This Mortal Coil
Dancing barefoot - Patti Smith
The crystal ship - The Doors
0
geplaatst: 14 maart 2004, 09:51 uur
El Ninjo schreef
Debaser - The Pixies
I wanna be your dog - The Stooges
How soon is now - The Smiths
Taillights Fade - Buffalo Tom
Paranoid Android - Radiohead
Alive - Pearl Jam
Debaser - The Pixies
I wanna be your dog - The Stooges
How soon is now - The Smiths
Taillights Fade - Buffalo Tom
Paranoid Android - Radiohead
Alive - Pearl Jam
We hebben een musicmeter-maatje gevonden
* denotes required fields.